Worlds Part 1 renoverar No Man's Sky med ny teknik

Robot
Worlds Part 1 renoverar No Man's Sky med ny teknik

Mer varierade planeter, bättre vatten, nya moln och mer.

#Hello-games, #No-mans-sky, #nyhetstips


Medlem

Det är kul att detta spel blir bättre och bättre, har bara så svårt för det då det fortfarande bara känns som en stor grind av resurser när man börjar spela det


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Undra om detta vore rätt spel för mig och min sambo. Har aldrig spelat själv. Sambon avskyr när det är för mycket våld, men detta spel känns mer lagom och att det finns så mycket annat att göra.

Medlem

Inget spel för mig pga jag inte gillar survival men måste ge dom en stor applåd att de fortfarande gör stora uppdateringar till spelet hela tiden och så är det gratis.

Medlem

Detta är ett sånt där spel som jag vill bli fast i, men det går bara inte. För pilliga menyer och janky movement.

Medlem

Heja Sean och Hello Games som aldrig ger upp med No Man’s Sky!! Ser även fram emot deras nya Light No Fire. Det får nog bli en ny save och omspelning lagom till 8 års jubileet. Har iofs en spelsektion som jag lagt ner ett par hundra timmar på som jag kört från och till sedan release. Men en omstart kan ju vara kul att göra ändå, nu när det är så mycket nytt som jag inte testat på länge!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Detta är ett sånt där spel som jag vill bli fast i, men det går bara inte. För pilliga menyer och janky movement.

Minns vid release när jag blev helt fast i spelet, en fantastisk upplevelse! På tal om janky movement, man vänjer sig efter ett tag. Men jag förstår vad du menar. Jag föredrar first-person perspektivet, sen är det bara att trick-hoppa omkring på planeterna om man går till fots med jetpacken. Men håller med om att menyerna är störande emellanåt.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Från svart till vitt.

Åtta år och vilken vändning detta spel har gjort. Att se deras passion för spelet och att de håller fast vid sina mål att bygga ett universum som känns som en sci-fi-novell är fantastiskt. Jag tror att man får rätt upplevelse i spelet om man närmar sig det med rätt inställning. Har man ett VR-headset, är detta värt det bara som en cool teknikdemo. No Man's Sky har verkligen gått från tummen ner till tummen upp. Bra jobbat, Hello Games!

Medlem

Synd att dom aldrig släpper något intressant till detta spel. Gameplay är exakt lika tråkigt och uselt som det var vid release. Förstår inte vitsen med att bara släppa massa side-content men faktiskt aldrig förbättra spelet.

Medlem
Skrivet av noreason:

Synd att dom aldrig släpper något intressant till detta spel. Gameplay är exakt lika tråkigt och uselt som det var vid release. Förstår inte vitsen med att bara släppa massa side-content men faktiskt aldrig förbättra spelet.

Håller delvis med, i grund och botten är det ju typ samma upplevelse. Hoppar man bara in så tycker man det är samma spel som vid release. Men, det faktum att man faktiskt kan spela tillsammans nu är ett stort lyft. Sen ÄR det ju mer saker att göra om man väl börjar kolla runt, men det räcker kanske inte riktigt hela vägen fram.

Medlem
Skrivet av noreason:

Synd att dom aldrig släpper något intressant till detta spel. Gameplay är exakt lika tråkigt och uselt som det var vid release. Förstår inte vitsen med att bara släppa massa side-content men faktiskt aldrig förbättra spelet.

"Six months ago we announced Light No Fire. It’s this insanely ambitious game. Over the last five years making this game, we’ve learnt new things, and we’re feeding that back into No Man’s Sky. It feels like we’re bringing technology back from the future!"

Kort sagt, de jobbar på nästa spel, men lägger till ny tech till No Man's Sky i processen.

Medlem

Helt sjukt. Att gå från en gäspning till ett spel folk kommer att prata om i decennier kräver en applåd.
Jag önskar bara det kunde finnas stöd för handkontroller när du använder VR. Det är riktigt svårt att styra skeppen som det är idag. Men att vandra runt på planeterna är riktigt mysigt.

Medlem

Blir nog att installera och spela igen, det var ett tag sen sist. Jag köpte inte spelet vid release utan långt senare, och då var det redan tillräckligt bra för mig att lägga rejält med tid på det. Även om det har sina brister är det mycket som är riktigt bra också.

Medlem
Skrivet av noreason:

Synd att dom aldrig släpper något intressant till detta spel. Gameplay är exakt lika tråkigt och uselt som det var vid release. Förstår inte vitsen med att bara släppa massa side-content men faktiskt aldrig förbättra spelet.

Dom har förändrat själva spelet rätt mycket. Men det kan vara svårt att se om man bara spelar den nya versionen och försöker tänka sig tillbaka. Själv så tycker jag att dom ändrat för mycket. För det var rätt svårt att komma in i spelet efter att dom ändrade metaller mm. Men visst dom kunde ha hittat på flera roliga saker att göra i spelet. Jag skulle vilja ha bättre roligare uppdrag och lättare att bygga mm men det känns som att mer är påväg. Sen kan man spela spelet i Psvr2 och det är roligt

Medlem

Måste ändå säga: Planetvariationen etc. är ju hästlängder över Starfield.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Skribent
Skrivet av GustavA:

Helt sjukt. Att gå från en gäspning till ett spel folk kommer att prata om i decennier kräver en applåd.
Jag önskar bara det kunde finnas stöd för handkontroller när du använder VR. Det är riktigt svårt att styra skeppen som det är idag. Men att vandra runt på planeterna är riktigt mysigt.

Jag spelar det med handkontroll i VR? Har gjort det sedan dag ett när VR-uppdateringen släpptes. Går inte flyga annars, precis som du säger.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag spelar det med handkontroll i VR? Har gjort det sedan dag ett när VR-uppdateringen släpptes. Går inte flyga annars, precis som du säger.

Jag gör nog något fel då kanske. Räcker det inte med att starta handkontrollen? Nu var det några månader sedan men när jag provade sist så ville det inte, det var endast VR-kontroller som fungerade.

Skribent
Skrivet av GustavA:

Jag gör nog något fel då kanske. Räcker det inte med att starta handkontrollen? Nu var det några månader sedan men när jag provade sist så ville det inte, det var endast VR-kontroller som fungerade.

Jag startar bara handkontrollen och den dyker upp i spelet. Det går till och med switcha så jag kan köra motion när jag går och plockar jag upp handkontroll i skeppet så kan jag flyga med den.

Det enda jag stör mig på är att spelet inte har HOTAS-stöd.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag startar bara handkontrollen och den dyker upp i spelet. Det går till och med switcha så jag kan köra motion när jag går och plockar jag upp handkontroll i skeppet så kan jag flyga med den.

Det enda jag stör mig på är att spelet inte har HOTAS-stöd.

Ska prova igen lite senare, var säker på att det inte gick.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Ska prova igen lite senare, var säker på att det inte gick.

Jag spelar med PSVR2 och tycker det är lätt att styra skeppen och det är en härlig känsla att flyga runt.

Tycker dessutom att spelet är som allra bäst och riktigt grymt i VR. Tyvärr är jag inte bra på att designa snygga baser, vore skoj om spelare kunde sälja sina baser i spelt. Finns ju riktigt många snygga baser som kräver veckor att bygga samt ett sinne för design


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

"Six months ago we announced Light No Fire. It’s this insanely ambitious game. Over the last five years making this game, we’ve learnt new things, and we’re feeding that back into No Man’s Sky. It feels like we’re bringing technology back from the future!"

Kort sagt, de jobbar på nästa spel, men lägger till ny tech till No Man's Sky i processen.

Då jag ser mer fram emot Light No Fire än något annat spel så låter det här som musik i mina öron

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Detta är ett sånt där spel som jag vill bli fast i, men det går bara inte. För pilliga menyer och janky movement.

Har exakt samma problem, jag VILL så gärna bli fast!! Sen har jag så lätt att tappa fokus när det finns mycket att utforska, så hinner jag tröttna innan jag ens gjort första uppdragen. Ni som kört mycket, hur tycker ni att man ska spendera sina första tio timmar?

1
Skriv svar