Normalt kvällsfika?

Normalt kvällsfika?

Nån som vet om det här är normalt?


signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Nån som vet om det här är normalt?
<Uppladdad bildlänk>

Nja, airpods är nog inte så normalt att ha på mackan.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Medlem

Vid första anblick trodde jag den där bilden var gjord av AI… en macka med bröd på och ett par lurar som topping med en svävande chokladbit bredvid. Är unikt om inte annat.

Själv tar jag en liten ostbit när jag blir sugen på kvällarna. Behöver inte vara en stor bit, lite grann släcker suget, och jag inbillar mig att det är nyttigare med en liten bit ost än mycket annat. Om inte ost finns blir det en banan, men det är inte en lika roliga kvällsfika som ost.

Medlem

Här är dilemmat några skivor Skogaholmslimpa med ost, en Billys eller några franska våfflor... decisions, decisions.
Med andra ord: you do you.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Om jag inte missminner mig så är väl chokladpålägg en grej i Danmark? Gott!


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem

Varför förstöra en god kexchoklad med ett smaklöst vitt rostbröd? Kasta brödet och ta två kexchoklad istället. Godare men gissningsvis med lika många kalorier som brödskivorna.

Medlem

När jag började skippa kvällsmackan så blev det märkbart enklare att gå ner i vikt. Så jag brukar inte äta något på kvällen längre.

Skrivet av Beertagne:

Nja, airpods är nog inte så normalt att ha på mackan.

Okej tack för svar. Airpodsen var igentligen inte till för att äta utan jag hade ingenstans att lägga dom när jag tog bilden sen hjälper de har till att avgöra skalan på mackan.


signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

När jag började skippa kvällsmackan så blev det märkbart enklare att gå ner i vikt. Så jag brukar inte äta något på kvällen längre.

Det beror ju på att du tog bort kvällsmackans kalorier. Du hade gått ner i vikt om du tagit bort lunchen också. Energi in<energi ut

Medlem

Trodde det var en r/unket post från Reddit först 😂

Gnällkuk
Skrivet av Monki Rauklund:

Okej tack för svar. Airpodsen var igentligen inte till för att äta utan jag hade ingenstans att lägga dom när jag tog bilden sen hjälper de har till att avgöra skalan på mackan.

Du har en hel bänk att lägga dem på, fanns det verkligen inget bättre ställe än på brödet?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skrivet av trickeh2k:

Du har en hel bänk att lägga dem på, fanns det verkligen inget bättre ställe än på brödet?

De behövs på mackan för skala, så att vi ska kunna avgöra att det är ett normalstort rostbröd och inte jättelitet eller jättestort. Alla som tar bilder på mat borde lägga ett par hörlurar i maten för bättre skalbedömning, imho. Helt genialiskt.

Medlem

Själv skulle jag nog inte kunna sova om jag åt choklad så sent på kvällen
Histaminintolerans. Kliar i hela kroppen hehe.

Brukar bara äta kvällsmål vid runt kl7. Igår vart det kyckling med bulgur. Vart gott!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

De behövs på mackan för skala, så att vi ska kunna avgöra att det är ett normalstort rostbröd och inte jättelitet eller jättestort. Alla som tar bilder på mat borde lägga ett par hörlurar i maten för bättre skalbedömning, imho. Helt genialiskt.

Tänk om det är jättestora airpods?

Medlem

Gött med öronvax på mackan. Aldrig prövat.
För mig är det där ingen ”fika”, utan ”kvällsmat”.
Så jag vet inte, är frågan om kvällsmat eller fika nu?

Medlem

Nu är jag inte en sån som vill definiera saker som normala och onormala, men jag har några motfrågor.

Varför har du AirPods på mackan?

Finns det andra pålägg i mackan än vad som ser ut att vara kexchoklad? Blir inte det samtidigt den torraste och kladdigaste matupplevelsen nånsin på samma gång? Är tanken att öronoljan från lurarna ska få måltiden att slinka ner lättare?

Varför har du en sittring för gravida hustomtar på bänken?

Matar du sagda hustomte med torrfodret som verkar finnas i skålen bakom mackan?

Är tomtefodret ekologiskt?

Jag skymtar även en aktivitetsleksak av nåt slag till vänster i bild. Det är bra att du underhåller din hustomte. Detta är inte en fråga, bara iakttagelse/beröm.

Mvh


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av erikjonathan:

Det beror ju på att du tog bort kvällsmackans kalorier. Du hade gått ner i vikt om du tagit bort lunchen också. Energi in<energi ut

Delvis rätt, de flesta kalorier förbrukas av kroppen själv, som hjärta, värmereglering, njurarna osv, drar du ner på kalorier så kommer kroppen att anpassa sig efter intaget och förbränna mindre kalorier genom att dra ner på energikrävande funktioner.
Det är inte så simpelt som det låter, att bara minska kolhydrater och vips når du önskad vikt.
Balans är nyckeln till allt i naturen.


signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Du har en hel bänk att lägga dem på, fanns det verkligen inget bättre ställe än på brödet?

Exakt min tanke oxå? Hade ingenstans att lägga telefonen när jag skulle äta så jag la den i soppan... Ohygieniskt om inte annat... Eller smulor i öronen. Välj själv.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Delvis rätt, de flesta kalorier förbrukas av kroppen själv, som hjärta, värmereglering, njurarna osv, drar du ner på kalorier så kommer kroppen att anpassa sig efter intaget och förbränna mindre kalorier genom att dra ner på energikrävande funktioner.
Det är inte så simpelt som det låter, att bara minska kolhydrater och vips når du önskad vikt.
Balans är nyckeln till allt i naturen.

Jo, det är faktiskt så simpelt som det låter. Förbrukar du fler kalorier än du tar in så går du ner i vikt. Sen om du minskar kolhydrater, protein eller fett har ingen betydelse.

Skrivet av GustavA:

Tänk om det är jättestora airpods?

Attans! Visste att det var nåt jag inte tänkt på. Man får väl köra ner en linjal (i normal storlek) i maten med. En cm är ju alltid en cm, om de nu inte ändrat på det också.

Skrivet av Pjotor:

Nu är jag inte en sån som vill definiera saker som normala och onormala, men jag har några motfrågor.

Varför har du AirPods på mackan?

Finns det andra pålägg i mackan än vad som ser ut att vara kexchoklad? Blir inte det samtidigt den torraste och kladdigaste matupplevelsen nånsin på samma gång? Är tanken att öronoljan från lurarna ska få måltiden att slinka ner lättare?

Varför har du en sittring för gravida hustomtar på bänken?

Matar du sagda hustomte med torrfodret som verkar finnas i skålen bakom mackan?

Är tomtefodret ekologiskt?

Jag skymtar även en aktivitetsleksak av nåt slag till vänster i bild. Det är bra att du underhåller din hustomte. Detta är inte en fråga, bara iakttagelse/beröm.

Mvh

Roligaste inlägget jag läst på länge.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

När jag började skippa kvällsmackan så blev det märkbart enklare att gå ner i vikt. Så jag brukar inte äta något på kvällen längre.

När jag slutade äta totalt och började leva på enbart luft (vatten, om jag vill unna mig) blev det också märkbart enklare att gå ner i vikt - vi alla måste sträva efter det! Vågen ska givetvis bestämma vårt levnadssätt och inget annat.

...eller hur det nu var. (Jag är absolut inte bitter, sch.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Kvälls-/nattamackan är absolut helig men just den anrättningen du uppvisar vet jag inte om jag tagit del av någon gång. Det närmaste jag kommer är nog i så fall lövtunna danska chokladplattor som var gjorda för att lägga på varma eller rostade mackor och som gick att handla här nere i Skåne för 15-20 år sedan (vet inte om de fortfarande finns). Nuförtiden blir det oftast en enkel skapelse med ost och skinka som åker in i mackgrillen någon gång mellan 23-01 innan det är dags att lägga sig.

Skrivet av Sebastian Lind:

De behövs på mackan för skala, så att vi ska kunna avgöra att det är ett normalstort rostbröd och inte jättelitet eller jättestort. Alla som tar bilder på mat borde lägga ett par hörlurar i maten för bättre skalbedömning, imho. Helt genialiskt.

Tack även om jag är för ödmjuk för att helt kunna ta åt mig de fina orden är det kul att höra att nån uppskattar ens idéer.


signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Gnällkuk
Skrivet av Sebastian Lind:

De behövs på mackan för skala, så att vi ska kunna avgöra att det är ett normalstort rostbröd och inte jättelitet eller jättestort. Alla som tar bilder på mat borde lägga ett par hörlurar i maten för bättre skalbedömning, imho. Helt genialiskt.

Haha, genialiskt var ordet!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar