Sierra-dokumentären nådde sitt mål inom 24 timmar

Robot
Sierra-dokumentären nådde sitt mål inom 24 timmar

Spelhistoria om äventyrsspelens gyllene ålder.

#ken-williams, #roberta-williams, #sierra-on-line


Medlem

Åh vad jag hade viljat ha haft detta i samma format som den föredömliga "The Making of Karateka" dokumentär/spelupplevelsen. Där man får testa tidiga betor av tidiga projekt mellan varven samtidigt som tittar på dokumentär-snuttar. Roligt oavsett. Mitt spelintresse idag hade inte funnits på samma sätt om jag inte växt upp med Sierra On-line och alla deras spel!!

Skribent
Skrivet av Jaw_B:

Åh vad jag hade viljat ha haft detta i samma format som den föredömliga "The Making of Karateka" dokumentär/spelupplevelsen. Där man får testa tidiga betor av tidiga projekt mellan varven samtidigt som tittar på dokumentär-snuttar. Roligt oavsett. Mitt spelintresse idag hade inte funnits på samma sätt om jag inte växt upp med Sierra On-line och alla deras spel!!

Ja grejen med interaktiva moment in den dokumentären var fantastiska.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag har vuxit upp med Police Quest, Quest for Glory och Kings Quest. Sierra spelen var verkligen super på den tiden när det begav sig Speciellt Quest for Glory var i min smak.

Skribent
Skrivet av Aletheides:

Jag har vuxit upp med Police Quest, Quest for Glory och Kings Quest. Sierra spelen var verkligen super på den tiden när det begav sig Speciellt Quest for Glory var i min smak.

Fantastiska spel alla. Quest for Glory är underskattat enligt min mening. Cory och Lori Ann Cole pratar man inte om på samma sätt som de andra spelskaparna inom Sierra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Alla äventyrsspel som inte Tim Schafer gjort suger - BAM I said it!
I'm just SAYIN' what everbody's THINKIN'!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Alla äventyrsspel som inte Tim Schafer gjort suger - BAM I said it!
I'm just SAYIN' what everbody's THINKIN'!

Då säger jag att Tim Schafer är spelvärldens motsvarighet till Tim Burton, dvs en try-hard som inte gjort nåt genuint bra på 25 år. Hans spel hyllas för att hans namn står på dem.

Grim Fandango är ett av de bästa i genren, om inte det bästa, men i övrigt känns det mest som "kolla vad KUFISK och UDDA jag är. Pick me! Pick me!"

Medlem
Skrivet av Danster:

Då säger jag att Tim Schafer är spelvärldens motsvarighet till Tim Burton, dvs en try-hard som inte gjort nåt genuint bra på 25 år. Hans spel hyllas för att hans namn står på dem.

Grim Fandango är ett av de bästa i genren, om inte det bästa, men i övrigt känns det mest som "kolla vad KUFISK och UDDA jag är. Pick me! Pick me!"

Oh man... Håller så sjukt inte med

Tim Burton gjorde typ 3-5 jävligt bra filmer i slutet på 90 början på 2000.
(sen började dom suga mer och mer och ja är nu värdelösa)

Tim Schafer har ENBART gjort sjukt feta spel om man räknar bort typ deras Kinect/Småspel som dom gjorde som Double Fine.
Dom är bara helt okej skoj/festliga och rätt mys.

Full Throttle
Monkey Island,
Grim,
Psychonauts,
Brutal Legend (fett med underskattat).
Psychonauts 2.

Plus att han är den enda utvecklaren i hela världen som faktiskt är rolig på awards shows och i videos och skit, och inte bara försöker vara det.

My opinion är iaf Tim Burton VAR bra... Schafer ÄR bra. Även om han inte gjort så mycket på sista.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Åh vad jag hade viljat ha haft detta i samma format som den föredömliga "The Making of Karateka" dokumentär/spelupplevelsen. Där man får testa tidiga betor av tidiga projekt mellan varven samtidigt som tittar på dokumentär-snuttar. Roligt oavsett. Mitt spelintresse idag hade inte funnits på samma sätt om jag inte växt upp med Sierra On-line och alla deras spel!!

Jag har den på min watchlist på switch. Den är värd att skaffa med andra ord? Älskar också det upplägget. Atari 50 var också helt underbar (fast det är iofs mer ett museum) men jag rekommenderar nog den mer till PC. Breakout och Centipede t.ex. gör sig bättre med mus (i brist på trakball) än med knapparna och styrspakarna på en joycon.

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Åh vad jag hade viljat ha haft detta i samma format som den föredömliga "The Making of Karateka" dokumentär/spelupplevelsen. Där man får testa tidiga betor av tidiga projekt mellan varven samtidigt som tittar på dokumentär-snuttar. Roligt oavsett. Mitt spelintresse idag hade inte funnits på samma sätt om jag inte växt upp med Sierra On-line och alla deras spel!!

Köpte den i dag efter din kommentar och har suttit ett par timmar med den och stormyst. Tack för tipset

Skrivet av Anton Q:

Alla äventyrsspel som inte Tim Schafer gjort suger - BAM I said it!
I'm just SAYIN' what everbody's THINKIN'!

Jag tror du behöver spela fler äventyrsspel 😅

Medlem

Är intresserad av dokumentären men samtidigt så känns den en aning dyr?

Backade en Amiga-dokumentär för 8 år sedan, och fick en blu-ray för mindre än halva priset av vad denna vill ha för det.

Får väl se om spelnörden eller snåljåpen vinner innan tiden tar slut.

Medlem

Måste vara lite unikt så sett att livspartners även hade en studio ihop av alla företags nicher och man får väl säga dom var extremt framgångsrika. Supertaggad på dokumentären!.

Känner bara till 1 par till Raph koster och hans fru Kristen Koster. Pratas alltid mycket om Richard Garriots Ultima Online men vad dessa 2 gjorde för spelet och framtida mmorpgs är minst lika unikt.

Medlem
Skrivet av Danster:

Då säger jag att Tim Schafer är spelvärldens motsvarighet till Tim Burton, dvs en try-hard som inte gjort nåt genuint bra på 25 år. Hans spel hyllas för att hans namn står på dem.

Grim Fandango är ett av de bästa i genren, om inte det bästa, men i övrigt känns det mest som "kolla vad KUFISK och UDDA jag är. Pick me! Pick me!"

Psychonauts 1 och 2 är faktiskt riktigt bra. Så något bra i modern tid har han gjort

Skrivet av Anton Q:

Oh man... Håller så sjukt inte med

Tim Burton gjorde typ 3-5 jävligt bra filmer i slutet på 90 början på 2000.
(sen började dom suga mer och mer och ja är nu värdelösa)

Tim Schafer har ENBART gjort sjukt feta spel om man räknar bort typ deras Kinect/Småspel som dom gjorde som Double Fine.
Dom är bara helt okej skoj/festliga och rätt mys.

Full Throttle
Monkey Island,
Grim,
Psychonauts,
Brutal Legend (fett med underskattat).
Psychonauts 2.

Plus att han är den enda utvecklaren i hela världen som faktiskt är rolig på awards shows och i videos och skit, och inte bara försöker vara det.

My opinion är iaf Tim Burton VAR bra... Schafer ÄR bra. Även om han inte gjort så mycket på sista.

Blev förvånad över hur lite saker som Tim Burton varit inblandad i i förhållande till hur känt hans namn är. Sen måste jag säga att Wednesday från ett par år sen är en riktigt fullträff. Och det är en andra säsong på gång samt Beetlejuice Beetlejuice som också verkar bra. Älskade första filmen


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Växte också upp med alla Quest-spelen och har fina minnen. Bra att dom fick ihop summan!

Medlem

Blir varm i själen bara jag ser Sierra-loggan. De har förgyllt min uppväxt.

Medlem

Minns kvällarna på farmor och farfars landställe, där jag och min syster på deras Windows 3.1 spelade Kings Quest VII.

Underbara minnen.

Medlem

Ända från Sierra som de själv laga som jag har spelet lite mera av är Larry 1(VGA) och 7 som jag faktiskt spela igenom, Först 7 och sen 1 . Så för mig så är Sierra mer som utgivare av en massa bra spel.

Ända av Tim Schafer's spel som jag har spelat är Broken Age.

Skribent
Skrivet av iGMAS:

Ända från Sierra som de själv laga som jag har spelet lite mera av är Larry 1(VGA) och 7 som jag faktiskt spela igenom, Först 7 och sen 1 . Så för mig så är Sierra mer som utgivare av en massa bra spel.

Ända av Tim Schafer's spel som jag har spelat är Broken Age.

Och då var ju Larry-spelen Al Loves kreation så inte Williams egna verk.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Minns att jag testade lite Police quest 2?, Kings quest 2? och Space quest 3.

Kommer fortfarande ihåg att jag hade gjort något vuxet typ, i Polices quest 2? och skulle dra upp gylfen. Men fick inte det till att funka då min engelska som 12/13 åring inte var på top. All engelska lärde man sig via skolan, film eller traggla sig fram på en dator. Internet fanns ju inte
Men shit vad jag kämpade mig fram för att komma vidare i de andra spelen också.

Space quest3 har jag för mig att jag gillade mest.

1
Skriv svar