Forza Horizon 4 plockas bort från Microsoft Store och Steam

Medlem

Det här är en helt annan sak men som är relevant.

Tvserien Westworld.... Av Jonathan Nolan. Extremt framgångsrik herre och serie. På HBO. Fanns på HBO Max. Max nu. Finns inte där längre. För dyr att tillhandahålla har med licenser att göra. Spelet försvinner inte om du äger den. Du kommer bara inte kunna köpa den efteråt. Men du kommer alltid kunna installera igen efter.

Edit. Verkar vara många som är upprörda över det här, rent allmänt. Men sådana som i flera år sagt något i stil med "Xbox got no games". Som nu är arga över något de ändå inte har bryt sig om.

Medlem

Kan de inte bara ändra så att de som köper spelet nu får fuskbilar som i gta? Vem bryr sig om det står Öpel fård eller awdi bak på bilen, istället för de riktiga namnen. Forza horizon är ju ett arkad racing spel och har inget med realism att göra ändå.
Kanske är mer komplicerat än så.

Skribent
Skrivet av Lilagröt:

Kan de inte bara ändra så att de som köper spelet nu får fuskbilar som i gta? Vem bryr sig om det står Öpel fård eller awdi bak på bilen, istället för de riktiga namnen. Forza horizon är ju ett arkad racing spel och har inget med realism att göra ändå.
Kanske är mer komplicerat än så.

Jag tror att jobbet att ändra om alla bilar i spelet på ett 6 år gammalt spel nog inte är värt resurserna. Gissningsvis sitter teamet nu och jobbar på Forza Horizon 6, möjligen någon expansion eller DLC till Horizon 5. Så 4an lär ju inte vara värt och lägga några större resurser på då det dessutom tillhör förra generationens konsoler.

Men för min del skulle bilarna inte behöva ha riktigt namn i förstahand och musiken skulle de kunna lösa genom att göra en spotify-integration så en egna låtlistor spelas på bilradion, som de hade med Microsoft music (när det fanns).


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror att jobbet att ändra om alla bilar i spelet på ett 6 år gammalt spel nog inte är värt resurserna. Gissningsvis sitter teamet nu och jobbar på Forza Horizon 6, möjligen någon expansion eller DLC till Horizon 5. Så 4an lär ju inte vara värt och lägga några större resurser på då det dessutom tillhör förra generationens konsoler.

Men för min del skulle bilarna inte behöva ha riktigt namn i förstahand och musiken skulle de kunna lösa genom att göra en spotify-integration så en egna låtlistor spelas på bilradion, som de hade med Microsoft music (när det fanns).

Perfekt grej att sätta ai på.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Den digitala framtiden ser amazing ut

Därför vi vill ha kvar fysiska spel.

Vad skulle det göra för skillnad i detta fall?

Alla som köpt spelet kan fortfarande kunna ladda ner det och spela efter de tar bort det för köp

Medlem
Skrivet av Karmak:

Vad skulle det göra för skillnad i detta fall?

Det är en ganska uppenbar skillnad för någon som i framtiden vill köpa och spela Forza Horizon 4.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det är en ganska uppenbar skillnad för någon som i framtiden vill köpa och spela Forza Horizon 4.

Det skulle fortfarande fått sluta sälja det fysiskt också?
Och lycka till att hitta någon billig fysisk kopia 10 år efter det har slutat säljas

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Den digitala framtiden ser amazing ut

Därför vi vill ha kvar fysiska spel.

Åh andra sidan, hur stort utbud hade fysiska butikerna? Hittade man många 6 år gamla spel där? Hittar jag t ex 20-30 år gamla spel på elgiganten? På gog finns massa gamla spel som man bara kunde drömma om i fysiska butiker.

Finns pros och cons med både fysiska och digitalt distribuerade spel.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Åh andra sidan, hur stort utbud hade fysiska butikerna? Hittade man många 6 år gamla spel där? Hittar jag t ex 20-30 år gamla spel på elgiganten? På gog finns massa gamla spel som man bara kunde drömma om i fysiska butiker.

Finns pros och cons med både fysiska och digitalt distribuerade spel.

De fysiska spel som såldes gick ju att sälja om på andra marknader, och då går de ju fortarande även att köpa. De digitala spelen som bara säljs på steam (vilket alla de som gnäller över mer än en launcher är helt ok med), kommer inte gå att köpa i framtiden om det tas bort då ingen större spelsäljartjänst tillåter att man säljer vad man köpt.

GOG säljer en väldigt liten andel av de spel som steam säljer, så det är inte en fullgod ersättning för fysiska spel.

Medlem

Såg från en annan sida att det är standard versionen man får gratis. Så om man vill ha alla expansioner och DLC måste man ändå köpa ultimate. Om de ska delista spelet, tycker jag de kunde ha gett ultimate utgåvan, då det kommer bli omöjligt att köpa dlc/expansioner efter jul. Köpte ultimate på steamrean.

Medlem

Spelet "Need for Speed - World" stängdes servrarna plötsligt för några år sedan, och jag som hade köpt bilar för 10.000 kr. och kan därför inte spela det längre. Snopet!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Cashade in min kod nu då jag köpt Lego-DLC:t

Vart fick du koden någonstans?
Har inte sett något mail och inte något meddelande på Xboxen eller Xbox appen på PC och jag har både Fortune Island och Lego DLC'na

Skribent
Skrivet av Winzi:

Vart fick du koden någonstans?
Har inte sett något mail och inte något meddelande på Xboxen eller Xbox appen på PC och jag har både Fortune Island och Lego DLC'na

Fick ett meddelande på Xboxen i inkorgen där.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fick ett meddelande på Xboxen i inkorgen där.

Tackar.

Jag är glömsk som jag vet inte vad.... kom just ihåg att jag ju inte ens har spelet via Game Pass längre... när jag köpte min TV så var det en deal från Komplett och jag fick en Xbox One X med koder för FH4 och FM7 på köpet.

......Jag ska ju inte ens få en kod överhuvudtaget.

Skribent
Skrivet av Winzi:

Tackar.

Jag är glömsk som jag vet inte vad.... kom just ihåg att jag ju inte ens har spelet via Game Pass längre... när jag köpte min TV så var det en deal från Komplett och jag fick en Xbox One X med koder för FH4 och FM7 på köpet.

......Jag ska ju inte ens få en kod överhuvudtaget.

Haha så du har spelet redan? 😅


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Haha så du har spelet redan? 😅

Precis... Har FH4 "köpt" istället för via GP efter koden jag fick på köpet så jag har letat efter en kod jag inte skulle få. -_-

Bara kört lite FH5 tidigare men nappade på Ultimate Edition för en tvåhundring. Roligare att brumma runt i England med omnejd.


signatur

What ⏱ Is ♥?

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Perfekt grej att sätta ai på.

I framtiden kanske, men inte nu.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

12
Skriv svar