Dr Disrespect kickas från studion han grundade
Hens titel låter väl som att det gäller avdelningen som just sysslar med dessa frågor?
"I recall" översätts nog att hen minns. "I think" i detta sammanhang är att hen TYCKER att meddelandena var mer än bara "opassande" som "doktorn" kallar dem.
Mycket spekulationer även här verkar det som, "låter väl", "översätts nog" etc. vilket belyser hur svårt det är att tolka artiklar skrivna på andra språk och exakt vad som menas. Det går att tolka lite hur som, särskilt då inget konkret uppges. Lär väl förhoppningsvis komma bättre skrivna artiklar framöver, som inte slängts ihop på en 1-2 dagar (som denna), som har lite mer kött på benen.
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 Pro | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Problemet är att det här som inträffat inte är i Sverige.
Nej det är klart usa har väl annat system. Kom bara tänka på en gammal jujutsu lärare min svåger hade. Den gubben var 50 och var ihop med en 17 åring men det var tydligen okej i Vetlanda
Mycket spekulationer även här verkar det som, "låter väl", "översätts nog" etc. vilket belyser hur svårt det är att tolka artiklar skrivna på andra språk och exakt vad som menas. Det går att tolka lite hur som, särskilt då inget konkret uppges. Lär väl förhoppningsvis komma bättre skrivna artiklar framöver, som inte slängts ihop på en 1-2 dagar (som denna), som har lite mer kött på benen.
"Låter väl" är där för att det är en fråga till dig.
Det ÄR avdelningen som sysslar med denna typ av frågor.
En snabb googling ledde till detta brev från chefen på avdelningen: https://safety.twitch.tv/s/article/An-Open-Letter-from-Our-He...
"For one year I’ve been fortunate to lead the team whose primary goal is to keep Twitch safe and welcoming for everyone."
Hur översätter du "I recall that..."? Jag översätter det till "jag minns/kommer ihåg att...".
"I think" i detta sammanhang betyder inte "jag tror" utan "jag tycker".
Varför försöker du få det att verka som att detta är ett tveksamt vittne?
"Vi vet sanningen" gällande Jesus korsfästelse? Tror inte det direkt.
Jesus var skyldig enligt de judiska lagarna och blev godkänd att avrättas enligt de romerska ledarna.
Ska man gå på vad som var rätt då så blev han straffad efter lagbrottet.
Men berätta gärna vilken sanning du anser att du vet.
"Men berätta gärna vilken sanning du anser att du vet."
Allt är dokumänterat från båda håll. Vad vi väljer att tror på är det viktiga. Jag tror på Jesus som enbart predikade kärlek än att tro på att han var skyldig enligt korrupta lagar.
"Ska man gå på vad som var rätt då så blev han straffad efter lagbrottet."
Det var inte rätt. Korrupt är vad det var.
Samma sak som en oskyldig person döms men sedans släpps efter x år i fängelse för att var egentligen oskyldig.
Och vi ska ha förlita os på då och dagens lagar, yeah right.
Prove me wrong!
Tillbaks till vad detta tråd handlar om!
Om det nu visar sig att det inte handlade om sex-ting med en mindreåring utan att det var annan typ av olämpliga meddelande och han går fri. Fy fan, ni ska skämmas som direkt dömde honom!
Om han nu är skyldig till att "grooma" en minderårig, så JA, han ska dömas och om det leder till fängelse, so be it!
Men snälla nån, sluta tramsa som småbarn! "He said, she said", ni är så patetiska! Och detta går ut till ALLA som har beteendet att kasta skit på folk UTAN att veta riktiga sanningar.
Och ni ska vara mogna och vuxna?
Ni skriver att ni tycker synd om hans fru och hans barn. Hur tror ni allt detta påverkar dem? Allt skit som de inom hans familj läser över nätet som allmänheten skriver, kastar skit och gör narr av hela situationen?
Ni är bäst på att leda häxjakt, internet ni är fan bäst! Ni vinner världsmästerskapet!
Är det, det ni är ute efter? Att få kasta så mycket skit för att ni själva har så mycket skit inom er?
Jag nämnde Jesus ovan, det är därför jag väljer att följa honom. Har varit så upptagen på att tillhöra denna korrupta värld att jag tappade bort mig själv från sanningen. Jag har inte varit bättre än någon annan här, en stor syndare som inte brydde mig om nått eller någon annan. Det är därför jag ser igenom folk så lätt. Lärdom av att inte gå tillbaks till den jag var utan bli en människa som Gud kan säga; "Jag är stolt över dig". Det är var jag strävar efter, syndar fortfarande men nu vet jag vad sanningen är och vem som verkligen älskar mig och jag honom, Jesus från Nazareth, Gud i människokropp som offrade sitt liv för oss alla.
Amen <3
Har nog faktiskt aldrig sett något av honom, har inte tilltalat mig riktigt. Det är viktigt att hålla koll på sin youtubefeed också, kolla på ”fel” video och helt plötsligt får du rekommendationer på sånt man absolut inte vill se.
När det kommer till youtube-rekommendationer så kan du välja ”inte intresserad” om du trycker på options för klippet.
On-topic:
Det är lönlöst att försöka återhämta sig ifrån -999 social standing/anseende/karma. Figuren Doctor Disrespect kan skrotas och han kan börja leva ett vanligt liv. Ju tidigare han kastar av sig peruken och söker ett vanligt jobb desto bättre.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Snacka om att förstöra sin karriär.
Men det är klassiskt när vussa "blir för stora", tror dom kan göra vad aom helst och är odödliga.
Svårt när verkligheten bankar på dörren.
Finns inget försvar till detta DrDisrespect har erkänt och tar "semester". Troligtvis har han inget att återvända till än att starta upp en egen streaming, om nån är intresserad av följa.
Men snälla nån, sluta tramsa som småbarn! "He said, she said", ni är så patetiska! Och detta går ut till ALLA som har beteendet att kasta skit på folk UTAN att veta riktiga sanningar.
Det var dr disrespect som försvarade nickmercs efter att denne kallade transpersoner för pedofiler.
Det är ingen bra person detta.
Doktorn hade absolut varit först med att säga "den opassande diskussionen hade varken med sex eller träffar att göra" i sin tweet.
Fast så gick det dock inte till. Han kallade personer som klär ut sig till karikatyrer av prostituerade kvinnor som läser böcker med sexuella inslag för treåringar för pedofiler. Och det är det ju svårt att argumentera emot.
Fast att börja säga att dragqueens är pedofiler är varken ontopic eller särskilt sant om man börjar kolla statistik. Sen om tycker det är opassande är en annan sak.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Fast att börja säga att dragqueens är pedofiler är varken ontopic eller särskilt sant om man börjar kolla statistik. Sen om tycker det är opassande är en annan sak.
Yep, tanken är ju att visa barn att det är okej att vara olika, och att det blev just dragqueens är ju på grund av att de både bryter normer och är fantastiska underhållare.
Rent statistiskt sett så borde man ju hålla lärare borta från barn om man vill skydda dom, men det fungerar ju inte så.
Sexualundervisning i alla dess former är sjukt viktigt för att ge barn en hälsosam uppväxt utan problem eller sne syn på sig själv eller andra personer.
Nu i slutändan så visade det sig vara personen som försvarade nickmercs som var den som raggade på ett barn oavsett vilka planer dr'n hade, inte en dragqueen.
Nu kan man få veta vad han har att säga om allt som hänt:
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc
Om det är som han säger att inget olagligt har skett, då kan jag tycka att det här fått lite väl stora proportioner.. och den lr de som läckt med detta har troligen en fet stämning att vänta..
Om det däremot är ngt olagligt som skett ja då kan man ju ifrågasätta vad Twitch är för plattform igentligen
"Men berätta gärna vilken sanning du anser att du vet."
Allt är dokumänterat från båda håll. Vad vi väljer att tror på är det viktiga. Jag tror på Jesus som enbart predikade kärlek än att tro på att han var skyldig enligt korrupta lagar.
"Ska man gå på vad som var rätt då så blev han straffad efter lagbrottet."
Det var inte rätt. Korrupt är vad det var.
Samma sak som en oskyldig person döms men sedans släpps efter x år i fängelse för att var egentligen oskyldig.
Och vi ska ha förlita os på då och dagens lagar, yeah right.
Prove me wrong!
Tillbaks till vad detta tråd handlar om!
Om det nu visar sig att det inte handlade om sex-ting med en mindreåring utan att det var annan typ av olämpliga meddelande och han går fri. Fy fan, ni ska skämmas som direkt dömde honom!
Om han nu är skyldig till att "grooma" en minderårig, så JA, han ska dömas och om det leder till fängelse, so be it!
Ni skriver att ni tycker synd om hans fru och hans barn. Hur tror ni allt detta påverkar dem? Allt skit som de inom hans familj läser över nätet som allmänheten skriver, kastar skit och gör narr av hela situationen?
Ni är bäst på att leda häxjakt, internet ni är fan bäst! Ni vinner världsmästerskapet!
Är det, det ni är ute efter? Att få kasta så mycket skit för att ni själva har så mycket skit inom er?
Jag nämnde Jesus ovan, det är därför jag väljer att följa honom. Har varit så upptagen på att tillhöra denna korrupta värld att jag tappade bort mig själv från sanningen. Jag har inte varit bättre än någon annan här, en stor syndare som inte brydde mig om nått eller någon annan. Det är därför jag ser igenom folk så lätt. Lärdom av att inte gå tillbaks till den jag var utan bli en människa som Gud kan säga; "Jag är stolt över dig". Det är var jag strävar efter, syndar fortfarande men nu vet jag vad sanningen är och vem som verkligen älskar mig och jag honom, Jesus från Nazareth, Gud i människokropp som offrade sitt liv för oss alla.
Amen <3