Dr Disrespect kickas från studion han grundade

Robot
Dr Disrespect kickas från studion han grundade

På grund av olämpliga meddelanden till en minderårig.

#Dr-disrespect, #Midnight-society, #nyhetstips


Medlem

Tyckte DrDisrespect var rätt kul att kolla på förr.
Men nu har man inte kollat på väldigt länge.
Rolig karaktär men inget man kommer kolla på igen. Han bör hamna i frysboxen efter detta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tyckte DrDisrespect var rätt kul att kolla på förr.
Men nu har man inte kollat på väldigt länge.
Rolig karaktär men inget man kommer kolla på igen. Han bör hamna i frysboxen efter detta.

Blev förvånad att han erkände att han skickat meddelanden, säkert lite dåligt stämning hemma nu.

Har nog faktiskt aldrig sett något av honom, har inte tilltalat mig riktigt. Det är viktigt att hålla koll på sin youtubefeed också, kolla på ”fel” video och helt plötsligt får du rekommendationer på sånt man absolut inte vill se.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Hade han inte någon otrohetsaffär han stod och bölade om också?


signatur

Jäh!

Medlem

vilken pajas alltså

Medlem

För att förtydliga så var det alltså han som spelar karaktären som skickade olämpliga meddelanden det var inte själva karaktären som gjorde det.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Doctor Barely


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fanns en tid då jag kollade på hans videos till och från. Har tappat all respekt.

Medlem

Han har säkert fejkat sin doktorsexamen också.

Inaktiv

Sett hans stream några gånger, rätt underhållande.

Medlem

Sjukt att folk uttalar sig i försvar för en groomare. Är man minderårig så är man, om än med en dag. Äckligt.

Medlem

Vadå.. Vad skrev han då?

Känns relevant tycker jag om jag ska göra någon sorts ställningstagande.

Inte för att jag har någon sorts relation till honom öv.h.t. men ändå


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Vadå.. Vad skrev han då?

Känns relevant tycker jag om jag ska göra någon sorts ställningstagande.

Inte för att jag har någon sorts relation till honom öv.h.t ändå men

Tillräckligt för att företaget han var med och grundade släppte han totalt efter att de undersökt saken vidare.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Atorak:

Han gjorde inget brottligt, var ej anmäld för något brott. Så vad ska han frysas ut, dömas för?

Med tanke på att gränsen för pedofili i USA är på personer under 18 år så erkänner han ett potentiellt brott.

Mannen får skylla sig själv som inte bara är otrogen utan även försöker söka sexuell kontakt med minderåriga.

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Tillräckligt för att företaget han var med och grundade släppte han totalt efter att de undersökt saken vidare.

Ok... Men "vi" vet inte?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vilket äckel.

Releasehästryttare

Har aldrig sett hans streams live, men jag kommer ihåg när hans hus blev beskjutet när han live sände och det va väl han som va i blåsväder för att han live streamade från en toalett?

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Ok... Men "vi" vet inte?

Vi vet att Herschel själv erkänt oanständig kommunikation med en minderårig. Behöver du verkligen chat-loggarna för att ta en moralisk ståndpunkt här?

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Ok... Men "vi" vet inte?

Nej det vet vi inte, inte helt säkert på att chattloggen kommer publiceras med tanke på den andra parten.

Men han har erkänt att det skett kommunikation mellan dem som gränsat/varit olämpligt. Sen är det väl upp dig till vad du kan ”godkänna” att en 35+ gift man med barn skriver till en minderårig. Om du nu känner att du behöver välja ”sida”.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Tillräckligt för att företaget han var med och grundade släppte han totalt efter att de undersökt saken vidare.

Twitch dvs Amazon släppte honom och de har ju inga skrupler direkt så oskyldigt är det nog inte annars väljer de pengarna 11/10ggr.

Det lilla jag sett annars känns mest cringit och omoget riktat mot 12åringar men jag tittar inte heller på och ogillar streaming/streamers generellt. Höga tillrop, shoutouts och blinkande saker på skärmen är inte för mig helt enkelt.

Addendum gällande kränkningar och oönskat beteende:

Vissa verka tro att allt slutar i domstol det och först då kan man ta ställning, vilket jävla trams kom ut i verkligheten sådant här och liknade beteende mörkas nästan alltid eller sopas under mattan då man inte vill hållas med det och det är känns som ett nederlag att inte sett vilket sort människa personen faktiskt är eller att hen har fått hållas. Det brukar sällan leda till mer än att personen får sluta på sitt jobb och alla i närheten vet vad som hände men sedan tar tystheten över och glöms borts tills det börjar på nästa arbetsplats.

Tyvärr är det vanligt i den sektorn jag jobbar och sällan tar företag slutgiltigt det på sånt allvar som situationen krävde från början och hantering blir tafatt samt svag med arbetsrättsliga ”represalier” som inte är väl uttänkta eller rätt utformade. Detta gäller i synnerhet utredningsfasen då man måste reda ut vad som har skett så att ingen få stå till svars för något man faktiskt inte gjort.

De få saker som går till domstol brukar inte heller gå så bra. Rättssäkerheten behöver förbättras.

Medlem

Det är en ganska stor skillnad på att skriva lite opassande till att vara en faktisk groomer/predator/pedofil Men frågan är ju vad som faktiskt skrevs, och med tanke på att företagen droppat honom var det säkerligen ganska så grovt. Jag vill nog helst inte veta (och vi lär inte få veta heller)


signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro

Medlem
Skrivet av marsson90:

Det är en ganska stor skillnad på att skriva lite opassande till att vara en faktisk groomer/predator/pedofil Men frågan är ju vad som faktiskt skrevs, och med tanke på att företagen droppat honom var det säkerligen ganska så grovt. Jag vill nog helst inte veta (och vi lär inte få veta heller)

Fast å andra sidan.

Är du 35+ med 4 miljoner prenumeranter på din kanal så måste ribban fan ändå höjas från var den ligger för vanligt folk.

Förstå mig rätt, jag tycker inte att han borde vara en förebild för någon, men nu ÄR han det och då är "lite opassande" betydligt mer opassande än om "Anonym69420" skriver det.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem
Skrivet av marsson90:

Det är en ganska stor skillnad på att skriva lite opassande till att vara en faktisk groomer/predator/pedofil Men frågan är ju vad som faktiskt skrevs, och med tanke på att företagen droppat honom var det säkerligen ganska så grovt. Jag vill nog helst inte veta (och vi lär inte få veta heller)

Ja, det är skillnad, men det är också opassande och sjukt onödigt. Folk som dessa måste ha en stor mängd unga följare, så de får nog passa sig lite vem de pratar med...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Han konverterades från .DOC till .PDF

Medlem
Skrivet av Pihlbaoge:

Fast å andra sidan.

Är du 35+ med 4 miljoner prenumeranter på din kanal så måste ribban fan ändå höjas från var den ligger för vanligt folk.

Förstå mig rätt, jag tycker inte att han borde vara en förebild för någon, men nu ÄR han det och då är "lite opassande" betydligt mer opassande än om "Anonym69420" skriver det.

Skrivet av Hipshot:

Ja, det är skillnad, men det är också opassande och sjukt onödigt. Folk som dessa måste ha en stor mängd unga följare, så de får nog passa sig lite vem de pratar med...

Jajjemen


signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro

KoP
Medlem

Känns ju svårt att ta ställning när man inte vet vad som har sagts. 🤔

Har han bara dragit något grovt skämt som kanske är olämpligt för minderåriga känns det ju inte så farligt eller har han försökt grooma en minderårig så är det ju såklart mycket värre.

Medlem

Hans fula peruk och solbriller är tillräckligt för att skippa

Medlem

Försöker folk på riktigt försvara honom här? Man känner andra dom man känner sig själv brukar dom ju säga..

Det här är ingen gråskala, man kan göra rätt eller fel.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Vi vet att Herschel själv erkänt oanständig kommunikation med en minderårig. Behöver du verkligen chat-loggarna för att ta en moralisk ståndpunkt här?

Aah mer eller mindre.

Eller dom får ju göra vad dom vill och det är rimligt - dom vet ju vad han har sagt.

Men det är väl typ en "principsak" som jag har att jag dömer inte någon baserat på något som dom har sagt om jag inte vet vad dom har sagt.

Rent tekniskt vad gäller "oanstädig kommunikation med minderårig" så ropade jag "Sopa!!" till min 0.8-årige brorson häromdan när han inte lyckades krypa över en tröskel.
- Oänständig kommunikation med minderårig - men jag tyckte det va okej för det va kul och han fatta ju ändå inte
Lär inte vara "typ det" som han har sagt..

Men ändå.. Principsak. Känns märkligt att sitta och fylla i själv med fantasin vad han nog har sagt och sen dömma han baserat på det.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tråkigt för honom, men det gäller att verkligen passa sig vad man skriver, internet glömmer aldrig.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Skriv svar