Avowed är ungefär lika långt som The Outer Worlds

Robot
Avowed är ungefär lika långt som The Outer Worlds
Medlem

Låter ändå ok men hoppas på lite mer spelyta vissa delar av OW kändes lite korridorigt.

Jag hoppas också att de lyckats göra så detta känns något öppnare än TOW kunde göra ibland. Det är en ganska viktig ingrediens i Elder Scrolls/ Fallout-soppan.


signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Det här kan jag känna är det enda negativa med Avowed än så länge, vill ha en öppen spelvärld och gärna en längd på 100+ timmar om man går för att göra och se allt.

Medlem

Jag vet att jag låter som en gnällig gubbe men det kändes så mörkt och kargt i första teasern, sen blir det ett färgglatt á The Outer Worlds..

Hoppas verkligen att jag blir överbevisad men känner mig lite skeptisk tyvärr.

Avstängd

Låga,korta.underliga,skrämmande och allt däremellan skall vara bra spel annars får det vara.
Det jag vill få fram är att jag skiter i hur det ser ut bara det är kul att spela,tyvärr verkar många spelproducenter missat den biten ock tror vi konsumenter är alldeles dumma i huvudet.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Personligen glad över detta , gör det mer troligt att jag sätter tänderna i det när det är dags. Spel på 100h+ har jag inte tid med längre 😂

KoP
Medlem

Känns lagom långt iaf för mig som inte har tid att mörsa 100+ timmar spel längre.

Medlem

Desto mer jag ser om Avowed desto mindre taggad blir jag. Längden är inte ett problem men tycker både story och gameplay ser ytterst mediokra ut, vilket precis var fallet med Outer Worlds.
Jag hoppas att det finns flera team på Obsidian, för annars är de människorna som gjorde New Vegas och Alpha Protocol borta sen länge.
Pentiment släpptes ju nyligen, det är coolt.

Medlem

Om vi snackar main quest så kan jag nöja mig med den längden, men sen vill jag gärna ha lite att upptäcka också. The Outer Worlds var bra, men det fanns inte mycket kvar att upptäcka när spelet var avklarat.

Medlem

The Outer Worlds var pyttelitet och uselt på många andra vis.

Och Avowed är en kopia av The Outer Worlds, bara med annat skin.

Obsidian klarar inte längre göra bättre än så här.


signatur

Memento Mori

Medlem

Tycker det låter grymt, älskade The Outer Worlds och ett av få spel jag orkade spela igenom från start till slut. Att Avowed blir samma längd låter perfekt, däremot hade jag gärna sett att det fanns fler side quests som kan fylla ut tiden om man vill.

Medlem

Bra att alla spel inte behöver vara super långa, små spel så lite tid.

Medlem

Min stora fråga är varför folk har så stora problem med långa och stora spel.r det inte böttre om de inte tar slut? Måste ni klara spelen för att ha roligt?
Personligen föredrar jag om spelen inte tar slut då 98 procent av sluten är antiklimatiska

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Min stora fråga är varför folk har så stora problem med långa och stora spel.r det inte böttre om de inte tar slut? Måste ni klara spelen för att ha roligt?
Personligen föredrar jag om spelen inte tar slut då 98 procent av sluten är antiklimatiska

Spel som har en bra huvudstory vill iaf jag ofta veta hur det slutar och få uppleva hur alltid knyts ihop på slutet. Superstora spel är som bäst när huvudstoryn inte är så intressant, så att sidospår kan få vara i fokus. Då blir det avslut på varje spår och görs det bra kan spelen gärna vara enorma. Det är väl en av anledningarna till att bethesdas spel är så populära exempelvis.

1
Skriv svar