Metroid Prime 4 uppvisat – släpps 2025!

Medlem
Skrivet av Samus:

Så glad att man håller kärnan av Prime kvar, därav varför man också tröck in den punkten under den minutlånga trailern. Jag som ett fan blir ruskigt glad, för det är inte en ren shooter.

Det var det många väl var nervösa över efter första visningen av Prime 1 back in the days har jag för mig (inklusive jag) 😅

Tror inte dom skulle våga ändra på formulan efter 3 grymma fpm (first person metroid 😉😄). Och Hunters räknas inte för det var en spinoff/tech demo.

Skribent
Skrivet av androsynth:

Det var det många väl var nervösa över efter första visningen av Prime 1 back in the days har jag för mig (inklusive jag) 😅

Tror inte dom skulle våga ändra på formulan efter 3 grymma fpm (first person metroid 😉😄). Och Hunters räknas inte för det var en spinoff/tech demo.

Tycker aldrig trailers till Prime-serien sett speciellt intressanta ut. Alla har liksom sett rätt FPS-standard ut, men sen när man spelar är de helt fantastiska.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Äntligen! Ser grymt ut, detta till Switch 2 is all i need.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Såg riktigt omodernt ut, Metroid Prime är förlegat idag tyvärr. Det är som ett sämre Halo med alldeles för enkla pussel som bara är där för att dra ut på tiden. Försökte spela remastern men jag vart bara uttråkad, älskade det som ung.

Delar din upplevelse till 100%

Medlem

Själv är jag lite kluven. För mig har Metroid alltid handlat om att vara ensam, försöka lista ut vad som har hänt, förstå världen runt sig m.m. Mycket av den här trailern fokuserar på vad som nästan ser ut som ett fullskaligt krig med Rymdpiraterna, och inte så mycket ensam tystlåten utforskning som jag annars tycker är seriens signum.

Det kan ju vara så att Trailern mest visade en liten del av spelet för att få till en action-fylld trailer och höja adrenalinet lite, men jag hoppas inte trailern är talande för hur spelet kommer vara.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem
Skrivet av lonian:

Man vill ju ta 100% och gå runt och scanna precis allt.

Samma här men det är inget man måste göra.😊

Medlem
Skrivet av androsynth:

Det var det många väl var nervösa över efter första visningen av Prime 1 back in the days har jag för mig (inklusive jag) 😅

Tror inte dom skulle våga ändra på formulan efter 3 grymma fpm (first person metroid 😉😄). Och Hunters räknas inte för det var en spinoff/tech demo.

Jag tyckte Metroid Prime Hunters till NDS var grymt bra när jag spelade det då det var nytt. Då hade jag bara spelat Metroid Prime 1 tidigare. Idag håller det naturligtvis inte längre. Det går visseligen att köra emulerat idag i bättre upplösning.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Men vart är Metroid 4 🤷?

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Men vart är Metroid 4 🤷?

Släpptes 2002 till Game Boy Advance under namnet "Metroid Fusion".


signatur

Heja Blåvitt

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Men vart är Metroid 4 🤷?

Skrivet av Pihlbaoge:

Släpptes 2002 till Game Boy Advance under namnet "Metroid Fusion".

Finns dessutom på NSO!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Skulle säga med 99,9% säkerhet att ni har fel. De har utanonnserat det till Switch, och nu har de visat upp det till Switch. Nintendo skulle aldrig riskera dålig stämning genom att säga "det ni såg förut är till en helt annan konsol men ni får en 60%ig betaversion här nu istället". Det kommer tvärtom se mycket mer detaljerat och högupplöst på Switch 2 senare

Här är en betydligt bättre analys av trailern!

https://youtu.be/qilSOTIZtfw

Vidare bra analyser av handling och tekniska aspekter av spelet! Som att där visiren tidigare var valbara nu istället har vapen och scanningen tycks ske mer "automatiskt" (ett knapptryck bara) och inte genom val av ett unikt visir. Och att kartan verkar lite omarbetad för mer tydlighet och med kompass. Samt att radarn skiljer på vänner (gröna pluppar) och fiender (röda pluppar) samt det mål du låst dig in på (orange plupp). Samt att när rymdpiraterna stormar forskningsanläggningen så syns några forsla undan någonting som kan antas vara någon slags portal/teleportör? För i andra delen av trailern när vi ser Samus i en mer djungelmiljö kan någonting som liknar en portal skymtas...

I loggan tycker jag det är som ett svart hål i bakgrunden? Och att det kan vara något som utnyttjas för att ta sig runt? Kan också vara det som undertiteln "Beyond" syftar på... bortom hennes dimension? Ska bli mycket spännande att se vad de gör med detta!

Medlem

Verkar som spelet kommer köras i 720p (dockat) i 60fps. Vilket är under Metroid Prime Remaster som körs i 900p men detta verkar också mer tekniskt krävande (som tydligen fått flera att misstro att det ens kan köras på Switch) så det verkar vara en logisk avvägning och sen kunna erbjuda en mer avancerad version på Switch 2!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/ZdrcqPc94Yg

Verkar som spelet kommer köras i 720p (dockat) i 60fps. Vilket är under Metroid Prime Remaster som körs i 900p men detta verkar också mer tekniskt krävande (som tydligen fått flera att misstro att det ens kan köras på Switch) så det verkar vara en logisk avvägning och sen kunna erbjuda en mer avancerad version på Switch 2!

Vidare argumentering att detta faktiskt är på Switch och inte Switch 2 - eller i alla fall devkit/PC som är närmare den första konsolen än kommande. Jag gissar på att om det körs 720p på Switch så kör den nog 1080p native och 4K upscaled på Switch 2!

Medlem

På den japanska hemsidan för Metroid Prime 4: Beyond finns ytterligare lite ny klipp från spelet - eller snarare mer från den sista biten av trailern. Skogspartiet är nog bara ett av alla "open zones" som finns runtom i spelet!

Medlem

Ja det vore bara extremt märkligt om de visade upp Metroid Prime 4 på Switch 2 innan Switch 2 visats upp. Såklart att detta är nuvarande Switch det liras på.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ja det vore bara extremt märkligt om de visade upp Metroid Prime 4 på Switch 2 innan Switch 2 visats upp. Såklart att detta är nuvarande Switch det liras på.

Ja, precis, och skriva i trailernamnet att det är för Nintendo Switch 😅 Kan ju vara devkit det spelas in på men är ändå mot Switch detta visas.

Medlem

En intervju med Metroid Prime 3-producenten visar på att de ville göra det mer "open world" - om än inget "Metroid Prime Skyrim" med 200+ timmars sidouppdrag eller nånting. Men ändå vidareutveckla konceptet och världsbyggandet. Tyder det på att de gjort Metroid Prime 4: Beyond mer open world? Kanske, i alla fall lite. Det har pratats om "open zones" där delar av spelet kommer vara mer öppet att utforska efter eget bevåg. Vilket låter lovande nog för mig!

Medlem

Mer djupgående detaljer om spelet (som förra videon också snuddade vid) och att spelet tydligen kan få flerspelarläge? Det har pratats om det tidigare också.

Medlem

Ja, MP känns som en bra kandidat för att bli typ pseudo-open world. Det får dock inte tabba som Halo Infinite, typ tomt med fiendebaser enligt gamla usla Ubisoft-formulan. Världen måste i sog vara full av pussel och intressant att utforska.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ja, MP känns som en bra kandidat för att bli typ pseudo-open world. Det får dock inte tabba som Halo Infinite, typ tomt med fiendebaser enligt gamla usla Ubisoft-formulan. Världen måste i sog vara full av pussel och intressant att utforska.

Vet inte, verkar vara mycket natur som kanske är mer att utforska och slåss i än märkligt utplacerade pussel? De är nog mer placerade i de mer slutna områdena (typ som forskningsstationen sedd i trailern).

Digital Foundry pratar MP4: Beyond, och stämmer in i att det troligen inte är Switch 2-material!

Medlem

Här ser man lite mer från skogen, ser riktigt grymt ut.

Medlem

Med utvecklare från Halo- och COD-spel är det inte så konstigt det är i en stor skala vad MP4: Beyond påminner om. Och det har ryktats om flerspelarläge sedan tidigare då sådana kodare hyrts in. Så det kommer nog bli lika stort för enspelar- som flerspelar-kampanjen!

Medlem

Mer detaljer och officiell information om spelet!

12
Skriv svar