Zelda axlar huvudrollen i The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

Robot
Zelda axlar huvudrollen i The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

Och kan med sin Trirod trolla fram olika föremål i spelvärlden.

#Echoes-of-wisdom, #The-legend-of-zelda

Medlem

ÄNTLIGEN får vi spela som Zelda. Hoppas det här öppnar upp för ett spel med Sheik i huvudrollen, gärna i stil med Zelda 2 fast med modern plattformsdesign och -rörelsemönster.

Medlem
Skrivet av Munhuggas:

ÄNTLIGEN får vi spela som Zelda. Hoppas det här öppnar upp för ett spel med Sheik i huvudrollen, gärna i stil med Zelda 2 fast med modern plattformsdesign och -rörelsemönster.

Det här är det tredje spelet man får spela som Zelda faktiskt.

Medlem

Ser inte roligt ut, är nog extremt lätt men kul för barn.

Medlem

För en kort kort sekund trodde jag att trailern visade en remake på Zelda: A Link to the Past. Men när skuggpölarna visade sig så fattade jag att det inte var så. MEN! Detta ser ju mysigt ut, ska bli spännande att ta sig an när det släpps

Medlem

Ser mysigt och kreativt ut, i vanlig ordning från Nintendo. Dock rädd att det är alldeles för enkelt.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Ser inte roligt ut, är nog extremt lätt men kul för barn.

Ja som första spelet då
Kul att dom vågar göra nåt annorlunda, tycker många österländska utvecklare vågar vara originell medans västerländska bara släpper samma spel med bättre grafik om och om igen

Medlem

Det är nästan så spelet borde heta ”The Legend of Link: Zelda’s adventure” då du gissningsvis ska rädda Link den här gången.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ser grymt ut!
Kommande speed runs för detta spel kan bli väldigt spektakulära

Medlem

Kul kul! blir nog att spela i framtiden om Switch 2an dyker upp någon gång.

Medlem

Ser mysigt ut! Gillade art designen även i remaken av Link's Awakening

Och för de som är rädda för att det förmodligen är rätt enkelt - Det behöver inte vara något negativt, lite lagom casual och utmanande för tankeknölarna är skönt att varva med också (mellan varven att konstant dö i Soulslike-spel)

Medlem

När jag spelar spel där man får bygga sin egen karaktär så väljer jag alltid först och främst close combat framför Magiker. Här ska man alltså trolla fram monster som slåss i stället för en själv. Känns inte som att det kommer bli mitt favorit spel i Zelda universumet. Men kommer absolut spela genom det.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Kan absolut bli intressant. Av trailern att döma så ser det lite spretigt ut då man är van vid att använda mest svärd i Zelda-spelen. Jag tycker det verkar intressant att det blir freeroaming lite som A Link Between World (bästa Zelda-spelet efter Zelda 2 för övrigt).

Medlem

Man kan summa egna monster? Ta mina pengar

Medlem

Vacker artstyle, kommer att experimentera med alla olika items man kan trolla fram.

Medlem

Ser fram emot spelet, men är lite orolig att det inte kommer vara så skoj som det borde vara. Att behöva framkalla saker och monster till att slåss åt en känns lite spretigt och något man in längden skulle tröttna på. Hade nog föredragit klassiskt gameplay, om inte med svärd, åtminstone med pil och båge. Men vem vet, kanske det blir jätteskoj trots allt.

Medlem

Ser mysigt ut, men är inte såld på gameplayet. Planerar ändå att köra om TotK till hösten.

Medlem

Kan nog vara småkul. Mina barn kommer säkert gilla det.

Men tycker det är lite väl "girigt" av Nintendo och vilja kalla det för "The legend of Zelda", när det här helt klart är mer än spinoff när de frångår hur vi brukar spela Zelda-spel så pass mycket. Det här är ju inget "action/äventyr", mer "pussel/äventyr" av det vi sett hittills.

Som om From Software gör Dark Souls 4 men vi får bara använda magier. Då skulle vi anse det fattas för mycket av det som gjorde Dark Souls till Dark Souls för att "få" heta det.

Medlem
Skrivet av Sommarregn9:

Men tycker det är lite väl "girigt" av Nintendo och vilja kalla det för "The legend of Zelda", när det här helt klart är mer än spinoff när de frångår hur vi brukar spela Zelda-spel så pass mycket. Det här är ju inget "action/äventyr", mer "pussel/äventyr" av det vi sett hittills.

Som om From Software gör Dark Souls 4 men vi får bara använda magier. Då skulle vi anse det fattas för mycket av det som gjorde Dark Souls till Dark Souls för att "få" heta det.

Med den logiken borde inte heller Super Mario Pinball få heta det för du hoppar ju inte på fiender i det.

Nintendo har aldrig varit rädda för att prova på nya saker i sina spelserier. Det är trots allt fortfarande ett Zelda-spel.
Jag hade däremot gillat om de kallat det för "The Legend of Link" då Zelda är den som ska rädda Link den här gången.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Med den logiken borde inte heller Super Mario Pinball få heta det för du hoppar ju inte på fiender i det.

Nästan samma sak. Det har iaf Pinball i namnet så man förstår mer vad det handlar om enbart utifrån titeln.

Sen gillar jag inte idén med att Nintendo nu för tiden hela tiden försöker ta sig bort från det som gjorde Zelda-spelen bra och omtyckta. Först totalt avstånd från deras klassiska grottor som de var unika med, och sen nu försvinner även striderna som vi lärt känna.

Medlem
Skrivet av Sommarregn9:

Nästan samma sak. Det har iaf Pinball i namnet så man förstår mer vad det handlar om enbart utifrån titeln.

Sen gillar jag inte idén med att Nintendo nu för tiden hela tiden försöker ta sig bort från det som gjorde Zelda-spelen bra och omtyckta. Först totalt avstånd från deras klassiska grottor som de var unika med, och sen nu försvinner även striderna som vi lärt känna.

Senaste Zelda-spelen har ju dock varit mycket mycket bättre än de äldre spelen. Både Botw och Totk tenderar ju världens bästa videospel.

Medlem
Skrivet av Sommarregn9:

Zelda-spelen har alltid varit experimentella på olika sätt.
Se bara på hur de ändrade mellan Zelda 1, Zelda 2, Links Awakening och Majoras Mask. Visst, vissa bitar kanske var sig lika men de är väldigt olika slags spel.

Sedan vet jag inte heller om man kan hävda att striderna "försvinner" då vi bara sett en liten trailer på hur gameplayet faktiskt är.
Och ska jag vara ärlig så var inte striderna speciellt fantastiska egentligen utan det är mer var vi är vana vid som gör att det känns konstigt att se det förändras.

Medlem
Skrivet av Sommarregn9:

Tror detta kommer vara större, både sett till ytan och i annat innehåll än Link’s Awakening. Och här är man ju faktiskt i Hyrule, och inte på någon närliggande ö. 😉

Medlem
Skrivet av Majoren:

Senaste Zelda-spelen har ju dock varit mycket mycket bättre än de äldre spelen. Både Botw och Totk tenderar ju världens bästa videospel.

Tycker du.
Men båda de spelen har ju massor av grundelement med sig från tidigare spel i serien. Utforskandet, hur du löser vissa pussel, strider m.m. Och de har ju tagit inspiration från deras seriens gamla grottor, även om de inte är med. Därför de känns väldigt Zelda, trots allt det nya och det som saknas.

1
Skriv svar