Pc-demo av Test Drive Unlimited: Solar Crown ute nu

Robot
Pc-demo av Test Drive Unlimited: Solar Crown ute nu
Geeks Gaming

Hoppla, lite oväntat.
Får testa och hoppas det är bra

Provade det nyss lite snabbt. Kunde inte köra något race, förmodligen p.g.a. serverproblem. Men körde runt lite i hubbvärlden, och kan inte direkt säga att det känns särskilt imponerande.

Medlem

Superförvånad över val av ö, går från tropisk/medelhav till tråkiga Kina. Borde kört på Cypern eller Korsika istället.

Medlem
Skrivet av SnelHest:

Superförvånad över val av ö, går från tropisk/medelhav till tråkiga Kina. Borde kört på Cypern eller Korsika istället.

Du vet att Kina har otroligt många olika miljöer, inklusive tropiska va?

Medlem

Testade ett par timmar nu och var inte särskilt övertygad. Kändes som en sämre variant av FH5. Jag gillade Test Drive Unlimited för att man kunde köra fina bilar i fin miljö och bara glida runt. Kändes inte som att de tagit konceptet så mycket längre sen dess.

signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem

Åh, tidsbegränsade demoversioner är ju alltid kul. /s

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Va i helsike var detta....tvärfult, 0 körkänsla.... regga ett konto för att ens få igång det...dammsugarljud...
håll er borta

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Geeks Gaming

Nja, nu är det iofs ingen färdig produkt ännu men grafiken hade kanske imponerat 2010, världen känns tom (har ju sin förklaring), racen fungerade inte och det känns allmänt trött. Ska försöka ta mig runt hela kartan och se om där är olika miljöer som kanske livar upp lite men hittills är det ”meh”.

Medlem
Skrivet av Force:

Du vet att Kina har otroligt många olika miljöer, inklusive tropiska va?

Fast nu är det endast Hong Kong och inte fastlandskina.

signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Jag fick väl runt 40 fps med DLSS på balanced, något som säkerligen kommer förbättras med anpassade drivisar i höst. Tycker mig ändå se och höra en rad nya förbättringar från TDU 2. Motorljuden är numera tillfredsställande! Blinkers är välkommet, och jag blev mycket positivt överraskad av att de verkar ha implementerat adaptiv växling för automatlådor, något jag önskade specifikt i deras interna kanaler relativt tidigt i utvecklingsprocessen. D.v.s. att < 50% gas ger upphov till växling i lägre varvtal. Så att man kan cruisa omkring i lägre hastigheter utan att ligga på 8000 RPM med automat-lådor. ♥️☺️

signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Jag fick väl runt 40 fps med DLSS på balanced, något som säkerligen kommer förbättras med anpassade drivisar i höst. Tycker mig ändå se och höra en rad nya förbättringar från TDU 2. Motorljuden är numera tillfredsställande! Blinkers är välkommet, och jag blev mycket positivt överraskad av att de verkar ha implementerat adaptiv växling för automatlådor, något jag önskade specifikt i deras interna kanaler relativt tidigt i utvecklingsprocessen. D.v.s. att < 50% gas ger upphov till växling i lägre varvtal. Så att man kan cruisa omkring i lägre hastigheter utan att ligga på 8000 RPM med automat-lådor. ♥️☺️

Mycket glädjande nyhet! Något jag saknat i alla Forza Horizon. Jag hoppar demot och väntar på full release.

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem

Nja... rejält styltig körkänsla och fysik, skapligt buggigt (testade förvisso primärt med mus+tgb då jag skyr handkontroller i regel, och det var blandat om tgb-prompter kom upp eller om spelet tyckte man skulle ha handkontroll, trafikbilar despawnade framför en ibland, etc.), inte direkt snyggt så det stör (1080p, allt på high, ingen DLSS eller FSR)... får väl hoppas de putsar till det här en smula innan release.

Också lite nyfiken på hur de beräknar VRAM-användning, i 1080p skulle spelet tydligen äta 14GB VRAM med alla inställningar på low och 14,5GB med allt på high, DLSS och FSR höjde den beräknade användningen med ~100MB och inget annat verkade påverka direkt nämnvärt. Då mitt stackars 3080 dras med ynka 10GB så tänkte jag ändå att jag testar preset high och ser vad spelet spottar ur sig. Den faktiska VRAM-användningen i spelet låg på sisådär 8GB (D3D memory dedicated, övervakar med HWiNFO) och prestandan var klart godkänd, var inga problem att ligga på 60fps.

Är ändå tacksam för att det (åtminstone i demot) var mindre cringe och alltför omständligt "berättande" och "story" än många andra bilspel idag har, inte minst sådana som ens lutar lite åt det arkadigare hållet.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

ZF
Medlem

Jag: Är det bilar som drivs med solceller.

Spel: Här är en bensinslurpande V8!

Visserligen så kommer även bensinen från solen. Men ändå, konstig titel.

1
Skriv svar