Playstations strategi: spela originalet på pc, köp sedan PS5 för uppföljaren

Robot
Playstations strategi: spela originalet på pc, köp sedan PS5 för uppföljaren
Medlem

Så funkar inte PC-spelare. 😀

Medlem

Nja, har pc och tyckte det kändes ovärt med ps5 bara för att köra de exklusiva titlarna. Körde på ps4 och det funka ok. Kanske blir en begagnad ps5 till nästa gen om inte ps4an hänger kvar då med 😆
Är så få titlar så känns så ovärt att uppgradera.
Kan ju alltid fortsätta hoppas att exklusiva titlar försvinner, men tror sony kommer köra på så länge de bara kan dessvärre.

Avstängd

Jag har ingen TV ock hatar handkontroll.
Sedan vägrar jag lägga mer än mina 60000 på mer spelmaskiner.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Kommer aldrig köpa en Playstation. Speciellt inte idag med Sony och deras censur och annat skräp de håller på med.

Medlem

Jag undviker Sony så mycket jag kan, så nej tack.

ZF
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Så funkar inte PC-spelare. 😀

Nä, och det låter som en rätt orimlig strategi även det obeaktat.

Ett vettigare alternativ hade varit att behandla de som faktiskt spelar på PS bättre och göra det till ett bättre alternativ så att de som inte redan valt sin plattform ser värdet.

Nu verkar de ju snarast jobba för motsatsen på de flesta plan.

Medlem

Sony har väl gissningsvis statistiken på att det fungerar i och med deras ökade PC-satsning med gamla spel. Skulle personligen säga att den stadiga strömmen av nya spel gör det enkelt att vänta.

Medlem

Tycker det är ändå ganska okej, innan fick vi ju sällan/aldrig PS releaserna till PC. Så detta känns ju bara som "exklusivitet" avtal som EPIC älskar fast istället för på en e-store är det på en konsol.

Sen är detta ingen nyhet heller, även om dom nu bekräftat det vi alla redan med 99% kunnat gissa var "största" orsaken till att vi inte såg Day 1 release utav dom stora spel titlarna till PC.

Medlem

Spela föregångaren i 120 fps på PC och höga inställningar och sen uppföljaren i 30 fps medelinställningar på PS? Nej tack, jag väntar tålmodigt.

Medlem
Skrivet av Kyathab:

Sen är detta ingen nyhet heller, även om dom nu bekräftat det vi alla redan med 99% kunnat gissa var "största" orsaken till att vi inte såg Day 1 release utav dom stora spel titlarna till PC.

Givetvis är det så. Kanske lärde de sig det från Rockstar? Oavsett anledning så är jag glad att deras spel kommer till PC. Aldrig gillat att spela på konsol.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Spela föregångaren i 120 fps på PC och höga inställningar och sen uppföljaren i 30 fps medelinställningar på PS? Nej tack, jag väntar tålmodigt.

Glöm inte att föregångaren också liras med mus och tangentbord och har enkel tillgång till en del moddar om man så önskar.
Samma här, jag håller mig på PC, finnas annat att lira.

Medlem

Jag kan vänta, trots att jag har en PS5.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har väntat på Bloodborne på PC ett bra tag, jag kan vänta på andra spel med.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Jag tror Sony kommer kränga en och annan PS5:a när GTA 6 släpps.
Helldivers 3 kan nog också locka folk som inte pallar vänta.

Sonys egna studios har ju släppt några av de bästa spelen som finns i snart 30 år, så jag tycker framgången är välförtjänt. Stödköper en Pro sen bara för att jag villhöver.

Klart att inte alla PC-spelare "tänker så", men tillräckligt många för att det ska löna sig med PC-satsningen. Provsmaka lite, spela först och så vidare. Det är så sjukt nice att se hur bra det går med PS5 och att single player fortfarande är lönsamt. Man får ha kul så länge det varar.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Helldivers 3 kan nog också locka folk som inte pallar vänta.

Live service-spel kommer de släppa samma dag på pc som på playstation. Sen kommer antagligen en 3a ligga långt framåt i tiden, 5-10 år. Sony kommer leva gott på microtransactions från 2an en lång tid framöver.

Medlem

Lustigt att de gjorde tvärtom med Uncharted. Vill man börja spela spelen i den serien så finns bara uppföljare till PC, inte första spelet.

ZF
Medlem
Skrivet av Arcadia:

Lustigt att de gjorde tvärtom med Uncharted.

Det är visserligen både en ursprungshistoria som förklarar mer än de första tre spelen ihop, och lite av en omstart på det.

1
Skriv svar