Bäddar du sängen?
Nej, läste nån gång för länge sen att kvalster frodas i bäddad säng och inte gillar om man har den "öppen" (alltså täcket inte täcker hela madrassen osv), så brukar slänga av mig täcket och gå därifrån. Vet inte hur stor skillnad det gör, men kan skylla på det så jag slipper bädda.
Inget överkast, men rättar till täcket för katterna.
Rätt prioriteringar!
En Bamseponny av folket
Nej, läste nån gång för länge sen att kvalster frodas i bäddad säng och inte gillar om man har den "öppen" (alltså täcket inte täcker hela madrassen osv), så brukar slänga av mig täcket och gå därifrån. Vet inte hur stor skillnad det gör, men kan skylla på det så jag slipper bädda.
Samma här. Jag hade dammallergi/kvalsterallergi när jag var barn och då hade mamma fått tipset att inte bädda min säng för att släppa ut eventuellt fukt från natten. Och det har hängt i så jag bäddar vanligtvis inte sängen.
PSN: OAKTHYR
Om jag väntar besök.
+1. Annars får det vara.
Bäddar om det väntas besök eller strax innan man går och lägger sig för att madrassen etc. ändå måste rättas till. Bäddade oftare när jag bodde i en etta men nu är jag knappt i sovrummet dagtid så det känns inte så prioriterat. Min sambo bryr sig tack och lov lika lite som jag om den saken.
Ja! Dels är det mycket trevligare att gå och lägga sig i en bäddad säng, ser också trevligare ut plus att det där är oerhört viktigt för sambon.
Har ni säng!?
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Bäddar aldrig sängen. Lägger inte heller på toalocket 🤣
Borstar du tänderna?
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.