Diskutera – Vilka blir dina personliga mål för spelåret 2024?
Fortsätta ignorera internetkrigares hype och hat och spela spel som ger mig glädje.
Årets tips helt klart.
Jump in.
Att få uppleva Team Cherry's Hollow knight: Silksong. Om dom släpper det iår och lyckas kommer det nog att bli höjdpunkten på spelåret för mig.
Edit: läste lite fel på vad frågan var men håller ändå fast vid mitt svar men kan lägga till:
Besegra Pantheon of the knight (4) i Hollow knight.
These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.
Årets tips helt klart.
Verkligen! Många som ska tycka till när andra gillar något väldigt mycket.
Mitt mål är att få 500-1000 followers (gärna fler såklart) på Kick och att förhoppningsvis även lyckas bli verifierad där
Beta av min gog-log utan att utöka den.
Köra om Cyberpunk och dlc för första gången. Klara Baldur's Gate 3. Sen ett till random spel.
Ser att några säger icke spel relaterade mål, så joinar väll in på den med. Förutom spel är mitt mål samma som alla år innan. Vill bli en vampyr. Sen kan man i lugn och ro njuta av alla tekniska under och nöjen. Man kan även leva gratis lätt då man bara behöver hitta en miljardär man inte gillar så mycket att hypnotisera till att ge en pengar. Blood får man lätt från andra mindre gillade i samhället. Så helt underbar livstil, bara de där första steget som är svårt i att faktiskt bli en... 😅
Få mer upplevelser med spel. Senaste 4 åren har det blivit väldigt mycket Apex Legends och nu Fortnite med sonen. Detta eftersom det är så himla enkelt att ta till sig och kräver väldigt lite från mig som spelare. Jag kan hoppa rätt in,köra två timmar och bli belönad med adrenalin och lite kul gameplay.
Spelar just nu God of War Ragnarok och det är ju en helt annan upplevelse. Det ena utesluter såklart inte det andra men är man helt uppe i och engagerad i ett tävlingsinriktat spel blir det lätt att jag väljer den enklaste vägen till 2 timmar "kul".
Detta har mycket att göra med trötthet från småbarn och trötthet från dålig arbetsmiljö på arbetsplatsen. Att verkligen engagera mig i andra spel kommer ge mer glädje överlag även om jag kommer varva det med PvP också.
Tillägg: Det hade varit enklare om alla bra spel var kul första 3 timmarna. Är så lång uppförsbacke att starta ett nytt spel. Kan jämföras med att börja läsa en ny bok. Testade Horizon Zero Dawn men tröttnade på 3 timmar tutorial och trist gameplay. Blir säkert roligare efter 5-6 timmar
Spela mer och samla mindre, så jag kan börja beta av min vansinnigt enorma backlogg. Det är flera hundratalet spel, det ger lite ångest ändå. 😢
samma här! kan inte motivera köp av nya storspel förrän jag betat av min backlog. Fick igång min gamingdator i höstas och har även samlat på mig ett gediget bibliotek där!
har sagt upp playstation plus också… ingen idé med fler ”gratisspel”. Speciellt smart nu när dom prishöjt också 😅
Mitt personliga mål att att faktiskt spela. Rätt ofta är jag alldeles för trött efter jobbet samt unge/partner. Saknar att bara försvinna in i en värld och släppa allt annat ett tag.
hög igenkänning! tar och copy-paste:ar det där 😅
Jag ska försöka hitta ett sätt att stoppa tiden. Det skulle vara bra.
CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort: TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua