Delade meningar angående huruvida Starfield kommer att levereras med skiva
Supporten ger motstridiga svar, men det lutar mot skiva i standardutgåvan.
Levereras väl utan skiva för att det kommer vara så trasigt vid release att det behöver patchas en hel del första året.
Att spel släpps utan skiva har väl inget att göra med hur buggiga spelen är, även spel som släpps med skivor kan vara buggiga och få gigantiska day-1 patchar.
Jag gillar visserligen fysiska spel men digitala är smartare både ekonomiskt och miljömässigt, sen kan man tycka att det borde avspeglas i priset (att digitalt blir billigare) men det är en annan fråga. Vi bidrar redan tillräckligt med utsläpp och att hoffa resurser till hårdvara i vår hobby.
Problemet kan jag tycka, när det kommer till konsoler, är att med skiva kan du sälja spelet vidare begagnat, det kan man inte när det levereras med kod.
Sen är frågan hur mycket skivan gör, den kommer ju behöva patchas upp direkt troligtvis. Få spel som man kan spela direkt utan att vara uppkopplade och få day 1-patch för att låsa upp spelet.
Att spel släpps utan skiva har väl inget att göra med hur buggiga spelen är, även spel som släpps med skivor kan vara buggiga och få gigantiska day-1 patchar.
Skämtet flög visst över dig men jag skojade till det om att Bethesda alltid tappar bollen när det handlar om att testa sina spel innan släpp.
Jag ser helst att alla spel släpps på fysiskt medium vare sig det är skiva, kassett eller ett minneskort så man inte hamnar i Nintendo problematiken ifall de skulle få för sig att lägga ner eller flytta onlinebutiken utan möjlighet att fortsätta köpa spelen.
Skämtet flög visst över dig men jag skojade till det om att Bethesda alltid tappar bollen när det handlar om att testa sina spel innan släpp.
Jag ser helst att alla spel släpps på fysiskt medium vare sig det är skiva, kassett eller ett minneskort så man inte hamnar i Nintendo problematiken ifall de skulle få för sig att lägga ner eller flytta onlinebutiken utan möjlighet att fortsätta köpa spelen.
De bör släppa en Starfield Retro Edition på kasettband. Ett par hundra (eller tusen?) kasettband för att installera spelet
Kommer aldrig fatta poängen att sälja en standardutgåva med kod istället för skiva. (Om det nu stämmer.)
För att blidka samlare, förstås.
Viam inveniam aut faciam
För att blidka samlare, förstås.
Jag är en samlare. Skulle aldrig köpa en standardutgåva utan fysisk skiva. Om jag köper en SE-utgåva, så fine. jag gillar inte att skivan saknas, men de utgåvorna köper man för andra saker. Men en standardversion? Nope. Makes zero sense.
Din vänliga kvartersrecensent.
Jag är en samlare. Skulle aldrig köpa en standardutgåva utan fysisk skiva. Om jag köper en SE-utgåva, så fine. jag gillar inte att skivan saknas, men de utgåvorna köper man för andra saker. Men en standardversion? Nope. Makes zero sense.
Dock så känns det ju ganska märkligt när samlarutgåvan innehåller en steelbook men inte själva spelet i fysisk form. Men förmodligen görs detta för att mjölka de mest lojala fansen på ytterligare en kopia, köp standardversionen också och stoppa skivan i steelbooken om du vill ha samlingen komplett.
Dock så känns det ju ganska märkligt när samlarutgåvan innehåller en steelbook men inte själva spelet i fysisk form. Men förmodligen görs detta för att mjölka de mest lojala fansen på ytterligare en kopia, köp standardversionen också och stoppa skivan i steelbooken om du vill ha samlingen komplett.
Det har väl hänt tidigare att SE-utgåvor inte får en fysisk skiva. Horizon: Forbidden West, Mass Effect: Andromeda Edition, God of War: Ragnrök och säkert fle jag inte kommer på.
Din vänliga kvartersrecensent.
Skivläsare? Wow, det var längesedan. Inte haft någon optisk enhet i någon av mina senaste 2-3 datorbyggen senaste 10 åren. Lite nostalgi-faktor där, vad ska man med det till?
Det händer väl att när man städar ibland gräver fram en gammal bränd DVD/CD med ”blandat skit #12” skrivet på och tänker det hade varit kul om man kunde se vad för gamla minnen som fanns på den. Allt har sin plats, till och med skivläsare.
Skivläsare? Wow, det var längesedan. Inte haft någon optisk enhet i någon av mina senaste 2-3 datorbyggen senaste 10 åren. Lite nostalgi-faktor där, vad ska man med det till?
På konsol så är det bra eftersom man kan köpa och sälja spelen begagnat. Jag säljer ex de flesta singelplayer spelen jag spelar på Xbox/switch efter att jag kört igenom dom.
Pc har ju i väldigt många år haft en kass begagnatmarknad för spel sen typ allt skulle börja låsas mot steamkonto så där spelar inte fysisk kopia särskilt stor roll.