Ubisoft lägger ner tre spel, Skull and Bones försenas (igen)
Skepp ojoj + nedsläckning av tre icke-utannonserade titlar.
Läste precis en twitt från Jeff Grubb, att Ubisoft ville bli uppköpta, och har frågat runt, men att ingen har velat köpa dem pga alla problem de har. Och nu kommer denna nyhet upp.
Om det stämmer, är svårt och säga, men skulle inte förvåna mig om det finns någon sanning bakom det. Tänk att gå från att ha varit en utav de större och populärare utgivarna, till att desperat vilja bli uppköpta...mycket som ej står rätt hos dem.
Tråkigt! Kan inget annat än hoppas på att det var tre dålig titlar som las ner.
Det var tre Ubisoftspel...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
...Som gick in på en bar...
Kom igen nu, de släpper en del bra grejer, dessutom en del nytt eller innovativt. Valhalla, Mario + Rabbids (som är skitbra!), Rocksmith+, Immortals. Visst mjölkar de sina koncept, men utan Ubisoft skulle branschen vara ännu mer likriktad.
Skull and Bones borde nog läggas ned vid det här laget, kan inte vara bra ekonomiskt för Ubisoft att fortsätta pumpa in pengar i ett dött projekt.
Jag fattar inte heller att dom fortsätter. Förmodligen är spelet "to big to fail".
Jag fattar inte heller att dom fortsätter. Förmodligen är spelet "to big to fail".
Kan tänka mig att de suttit och skissat på NFT's och mikrotransaktioner för olika färgade segel och liknande länge nu. De vet att folk betalar stora pengar för ett online spel där du kan "vara dig" genom att köpa krimskrams, så de håller säkert projektet vid liv så länge som möjligt.
Skulle väl vara kul att "äga" sitt skepp och till och med ha nöjet att betala parkering för det under tiden man är offline, om man nu inte hellre tar avgiften för att lösa ut det varje online session från valfri hamnmyndighet.
Kan tänka mig som sagt, att det är liknande frågor som de sitter med, men jag har väl haft fel förut. x)
Bara att de släpper AssCreed
Måste vara det enda säkra kortet de har typ
Tror Sista spelet jag spelade av deras katalog va farcry 4, spelen sen dess blir bara sämre och mer grindiga, fattar inte varför folk är sugna på något av deras framtida spel då alla har samma upplägg.
Snälla låt företaget dö så deras personal kan starta mindre studior som gör bra spel då de har kompetensen att göra det!

Bajs, var säkert Rayman 😢
Eller har en uppföljare utannonseras till den serien ännu?
Jag hoppas det kommer fler spel i serien men Michel Ancel som var hjärnan bakom spelen jobbar väl i djungeln nu för tiden?
Märkligt hur det har gått utför för Ubisoft. Vad är det som händer på företaget?
Måste vara det enda säkra kortet de har typ
Far Cry-serien säljer som smör.
Kunskapsförmedlare.
Kom igen nu, de släpper en del bra grejer, dessutom en del nytt eller innovativt. Valhalla, Mario + Rabbids (som är skitbra!), Rocksmith+, Immortals. Visst mjölkar de sina koncept, men utan Ubisoft skulle branschen vara ännu mer likriktad.
Ja, de släpper flera bra spel och de har speciellt gjort det tidigare. Det var bara onsdags-UBI-rantet...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Jag tror att de är så illa tvungna att göra klart spelet då Singapore (där spelet i huvudsak utvecklas) gått in med statlig finansiering i ett tidigt skede.
Vid det här laget är det nog så mycket investerat även från Ubisoft själva att de behöver ha en hit för att dra in utvecklingskostnaderna därav de ytterligare förseningarna.
Jump in.
Jag delar dessvärre inte din åsikt och anser ist att Ubisoft numera bara släpper skit. Har inte köpt ubisoft-spel på många år då de inte har någonting som tilltalar.
Antingen copypastar de sina storfranchises med vidriga mtx modeller med boosters och skit
eller
så tvingar de in hbtq-ideér i sina spel. I vissa fall är bara genren och tematiken rent utav tråkig.
Näe, ubisoft är en av få utgivare som jag helt slutat bry mig om.