Läsarnas årets spel - Nominera DIN favorit!

Medlem
Medlem

Jag vet inte om nån nominerat det än, men jag nominerar Elden Ring.

Medlem
Medlem

Diablo immortal. No joke.

Det spel jag lagt mest tid..... Och pengar på under 2022.

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Medlem

God of War Ragnarök

Medlem

God of war ragnarok

Redaktör
Skrivet av gundemannen:

För bästa möjliga resultat hoppas jag man kan rösta på fler än ett spel, för det säger ju egentligen ingenting om det ska bli en lista. Att man får rösta på 3,5,10 spel med olika poängnivåer skulle ju vara perfekt och ge en mera trogen läsarnas lista.

Osäker på vad du menar Målet är att FZ-folket röstar fram årets bästa spel. Alla har en röst var, då får vi ju fram både en vinnare och en lista över de populäraste spelen.

signatur
Medlem

Elden ring

signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Osäker på vad du menar Målet är att FZ-folket röstar fram årets bästa spel. Alla har en röst var, då får vi ju fram både en vinnare och en lista över de populäraste spelen.

Tänker dels att en inte har ett favoritspel, utan att man har flera på ett år, av olika skäl, och därmed röstar enbart för stunden. Dels att en kanske röstar på det med störst chans att vinna och därmed går på mest sålda spel/ mainstream och inte bäst. Men även senare släppta spel som är färskare i minnet har ju en fördel.

Inaktiv
Skrivet av gundemannen:

Tänker dels att en inte har ett favoritspel, utan att man har flera på ett år, av olika skäl, och därmed röstar enbart för stunden. Dels att en kanske röstar på det med störst chans att vinna och därmed går på mest sålda spel/ mainstream och inte bäst. Men även senare släppta spel som är färskare i minnet har ju en fördel.

Så svårt ska det väll inte vara att bara rösta på sin favorit detta år.
Har du fler favoriter så välj en bara, svårare än så behöver det inte vara

Jag ställer mig frågande till varför nån skulle rösta "sin favorit" på nått spel den tror ska vinna eller vilket som sålt mest/mest mainstream ???

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Så svårt ska det väll inte vara att bara rösta på sin favorit detta år.
Har du fler favoriter så välj en bara, svårare än så behöver det inte vara

Jag ställer mig frågande till varför nån skulle rösta "sin favorit" på nått spel den tror ska vinna eller vilket som sålt mest/mest mainstream ???

Men man har ju olika favoriter för olika saker, finns ju inget som är bäst, utan spel är ju bäst på olika saker. Men sedan röstar ju folk allmänt hellre på sådant som har en chans att vinna eller komma med på listor än sådant som inte har det.

Medlem

Dorfromantik! Mysigaste spelet i år!

Medlem

Elden Ring.
Jag liksom.. Alltså jag är för kass på hela den genren egentligen men trots rage ALT F4 "fyf*n vilket skitspel!"-moments (när bossen har ett par procent HP kvar...) så måste man bara fortsätta efter en kvarts nedvarvning. Underbart. Mer än "bara" ett spel.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Men man har ju olika favoriter för olika saker, finns ju inget som är bäst, utan spel är ju bäst på olika saker. Men sedan röstar ju folk allmänt hellre på sådant som har en chans att vinna eller komma med på listor än sådant som inte har det.

Tänkte nästan nominera Ghostwire (är nog inte med på årets bästa-listor) eller Ragnarök, men blev Stray. Gillar dom lika mycket, men måste välja ett.

Moderator | Testpilot
Skrivet av gundemannen:

Så djupt är ju inte detta dock. Välj din favorit och lägg din röst. Har du flera - ta en. Det är inte hela världen. Precis som Tomas säger innan får vi fram vad folket här gillade mest, och även en topplista med detta upplägg.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så djupt är ju inte detta dock. Välj din favorit och lägg din röst. Har du flera - ta en. Det är inte hela världen. Precis som Tomas säger innan får vi fram vad folket här gillade mest, och även en topplista med detta upplägg.

Det var bara ett tips för att få en lite bättre speglad lista. Och med tanke på röstning till decenniets bästa spelet eller vad det var hade flera röster är det ju ändå något beprövat.

Men som sagt, var ett förslag. Ett rimligt svar hade varit ”tack, men vi nöjer oss med det systemet vi har”. Men här på fz måste allt bli en diskussion hela tiden.

Men ja, får fortsatt hålla mig till andra sidor för listor

Moderator | Testpilot
Skrivet av gundemannen:

Det var bara ett tips för att få en lite bättre speglad lista. Och med tanke på röstning till decenniets bästa spelet eller vad det var hade flera röster är det ju ändå något beprövat.

Men som sagt, var ett förslag. Ett rimligt svar hade varit ”tack, men vi nöjer oss med det systemet vi har”. Men här på fz måste allt bli en diskussion hela tiden.

Men ja, får fortsatt hålla mig till andra sidor för listor

En diskussion är ju inte per automatik dålig. Det är väl bättre att vi snackar om det än att vi bara bockar och tar emot, där många då bara säger "tack" utan att mena det och ta till feedback? Vi har ju alla åsikter på vad som fungerar bäst, för oss själva och för ställen som FZ. På samma sätt som att du berättar vad du tycker, så måste vi få göra det också

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem
Skrivet av gundemannen:

För bästa möjliga resultat hoppas jag man kan rösta på fler än ett spel, för det säger ju egentligen ingenting om det ska bli en lista. Att man får rösta på 3,5,10 spel med olika poängnivåer skulle ju vara perfekt och ge en mera trogen läsarnas lista.

Lite inne på samma sak.

Ett förslag är att man får rösta på 3 spel, så blir det nog en bättre och en mer rättvis spridning efter "topp-spelen".

Medlem

Halo Infinite.

Inaktiv

Syberia: The World Before

Medlem
Releasehästryttare

Army of ruins

Medlem

God of war: Ragnarrök

signatur

Spela spel är kul ibland.

CTI
Medlem

Gran Turismo 7

signatur

The Toys: PC I7 14700K - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

God of War: Ragnarök
- Sony Santa Monica lyckades med det omöjliga, att nå samma nivå som God of War 2018. Storyn kanske inte är lika tight och fokuserad, men det kompenserar dom med att mekaniken, menyerna och variationen är både tightare, större och starkare.

Klart årets bästa spel.

Medlem

Marvel midnight suns

Medlem
Skriv svar