I kväll visas current gen-versionen av The Witcher 3 upp
vafan besvikelse bara ray tracing pretty much, inte ens nya texturer?
De snackar om det nu. Det verkar vara en rätt genomgripande uppgradering. Nya kameror och en massa QoL-fixar!
Blir definitivt en genomspelning igen!
De snackar om det nu. Det verkar vara en rätt genomgripande uppgradering. Nya kameror och en massa QoL-fixar!
Blir definitivt en genomspelning igen!
Kollade hela genomgången när dom snackade om PC, dom nämnde ingenting om nya texturer
Kollade hela genomgången när dom snackade om PC, dom nämnde ingenting om nya texturer
De nämnde att de har en en del Ultra+ settings nu och de har anställt killen bakom HD-reworked-projektet så jag förutsätter att texturer är en del av det. De nämnde även något om "high quality textures" senare i samband med konsolerna, kanske är relaterat.
Kombinerat med RT GI och AO och bättre SSR så kommer det nog se mycket bättre ut än innan.
Kollade hela genomgången när dom snackade om PC, dom nämnde ingenting om nya texturer
Dom har implementerat modden HD Reworked Project. Dom nämnde det i streamen.
Kollade hela genomgången när dom snackade om PC, dom nämnde ingenting om nya texturer
Jodå, flera ggr, samt nämnde dom att moddar kommer inkluderas. Även förbättringar vad gäller meshes, så landskapet i sig ser nog lite mindre kantigt ut te.x. Gräset och annan flora var helt omgjort också.
Kollade hela genomgången när dom snackade om PC, dom nämnde ingenting om nya texturer
Trailern som är ute säger 4K textures and models.
Kejsarens nya kläder . . . Ser ingenting "nytt "heller.
Kejsarens nya kläder . . . Ser ingenting "nytt "heller.
Såg Nilfgaardernas pungrustning från Netflix-serien i en av bilderna. Annars vet jag inte vad som är nytt. Kanske är en "bigger deal" för konsolspelarna.
Man tappade ju inte hakan direkt men det hade jag inte förväntat mig heller. Det är även svårt att se skillnaden på en Stream i 1080p!
De som kommer känna mest skillnad är dom som spelat på konsol eftersom vi på PC har haft tillgång till dessa mods som lagts på i next-gen versionen! Jag ser dock fram emot att lira om med raytracing och kanske i 4K om optimeringen har blivit bättre.
Inte riktigt vad man hoppas på, men väntat.
Hade varit intressantare om de till slut kunnat erbjuda en version mer likt hur det såg ut först.
Nu säger jag inte att precis allt såg mycket bättre ut innan, men en stor del såg ändå jääävligt mycket bättre ut än det släppta spelet.
Och en hel del utav 2013/2014 trailers och screenshots var dessutom kvar och användes som marknadsföring, bland annat på steam och gog, fram till spelet släpptes och även en bit efteråt. Så egentligen hade det inte varit mer än rätt om de till slut kunde ge oss vad de marknadsförde spelet med ¯\_(ツ)_/¯
Inte riktigt vad man hoppas på, men väntat.
Hade varit intressantare om de till slut kunnat erbjuda en version mer likt hur det såg ut först.
https://www.youtube.com/watch?v=bX_WePhiYHE
Nu säger jag inte att precis allt såg mycket bättre ut innan, men en stor del såg ändå jääävligt mycket bättre ut än det släppta spelet.
Och en hel del utav 2013/2014 trailers och screenshots var dessutom kvar och användes som marknadsföring, bland annat på steam och gog, fram till spelet släpptes och även en bit efteråt. Så egentligen hade det inte varit mer än rätt om de till slut kunde ge oss vad de marknadsförde spelet med ¯\_(ツ)_/¯
Så är det dessvärre med de flesta spel som släpps! CDPR är dock lite högre upp på den listan av nedgraderingar (Detta säger jag även fast jag älskar CDPR och deras spel). Man vill bygga upp hype och visar eller berättar om spelet alldeles för tidigt, innan det är en färdig produkt.
Inte riktigt vad man hoppas på, men väntat.
Hade varit intressantare om de till slut kunnat erbjuda en version mer likt hur det såg ut först.
https://www.youtube.com/watch?v=bX_WePhiYHE
Nu säger jag inte att precis allt såg mycket bättre ut innan, men en stor del såg ändå jääävligt mycket bättre ut än det släppta spelet.
Och en hel del utav 2013/2014 trailers och screenshots var dessutom kvar och användes som marknadsföring, bland annat på steam och gog, fram till spelet släpptes och även en bit efteråt. Så egentligen hade det inte varit mer än rätt om de till slut kunde ge oss vad de marknadsförde spelet med ¯\_(ツ)_/¯
Huvudsakliga skillnaden mellan det de visade 2013 och det fördiga spelet är att det verkar som att de hade handplacerat ljuskällor för uppvisningarna och för spelet hade de ersatt ljuset med sin mycket grövre dynamiska modell. Det ser mycket plattare och sämre ut. Sen är det rök från skorstenar i fjärran som saknas och en annan kamera bakom Geralt osv osv.
Kollar på den nya trailern och ser att de har lagt till en annan kameravinkel, rök syns från skorstenar i fjärran och ljus för GI finns numera som strålspårad sådan.
Bör kunna se mer ut som de där ursprungliga uppvisningarna nu (förutsatt tid på dygnet etc).
Jag jämförde trailern med bilder från min senaste playthrough. Tänkte att ni kanske också skulle uppskatta detta!
Notera att uppdateringen är fortfarande WIP och bilder från youtube kommer uppenbarligen vara i lägre kvalité än mina egna bilder direkt tagna från spelet. Jag spelade i 1080p och använde modden som ger bättre texturer. Denna ska användas i Next-Gen versionen också. (Rätta mig om jag har fel)
Radovid - Vanilla + HD Reworked
Radovid - Next Gen
Emperor Emhyr - Vanilla + HD Reworked
Emperor Emhyr - Next Gen
Jag ser ingen större skillnad här. Möjligtvis mer skuggor runt objekt. Det är mörkare i rummet med Emhyr men det misstänker jag att har med tid på dygnet att göra!
Mer bilder kommer
Tack för mig! Om ni vill ha fler jämförelser så hojta, vill inte spamma!
Det verkar även som CDPR har valt att ta bort samt lagt till objekt när man tittar närmare i bakgrunden.
Du spammar verkligen inte! Det uppskattas.
Angående bilderna så är det tydligt att RT GI ger mer korrekt ljussättning. Speciellt i scenerna med Emhyr, Wild Hunt och bokhyllan bakom Radovid. I scenen med Emhyr så är det samma tid på dygnet baserat på ljuset från månen, men det är helt onaturligt att väggen skulle lysa upp på det viset. I scenen med Wild Hunt så är det mer korrekt att elden får karaktärer framför att underexponeras.
Edit: Det är klart att det är väldigt subtila skillnader såklart. Jag är välvilligt inställd till detta, ser fram emot att spela igenom det igen.