A Plague Tale: Requiem
Prestandan verkar halka efter betydligt, får se om det blir ett PS5 köp om dom fixar det. Spel som hackar år 2022 är oacceptabelt.
Håller med. 60fps är minimum för mig. Ska man släppa ett spel ska man väl anpassa spelet efter nuvarande teknik.
Nu har jag inte testat detta än på mitt series x så det är mer en allmän tanke om spelsläpp till den här generationens konsoler.
Håller med. 60fps är minimum för mig. Ska man släppa ett spel ska man väl anpassa spelet efter nuvarande teknik.
Nu har jag inte testat detta än på mitt series x så det är mer en allmän tanke om spelsläpp till den här generationens konsoler.
Spelade lite inatt och märkte direkt att det inte var någon bra bilduppdatering på mitt series x. Speciellt inte när man panorerade runt kameran. Efter en halvtimme gick jag och la mig med huvudvärk. Hoppas det kommer ett prestandaläge. Hellre 1080 fast med 60 fps. Ska man inte kunna få det på den här generationens kraftfullaste konsol??.
Har tittat på några recensioner nu och det verkar som det här spelet inte är klart. Endast 4k 30 fps (eller 1440p 40 fps) på konsol. Väldigt mycket buggar och problem på både PC och konsol som till och med leder till krascher. Det här borde vara en 2023 titel.
När var det senast vi fick en multiplattforms titel som fungerade vid lansering?
Har ettan på Epic. Tror ni det är bäst att spela den innan?
Ja det är starkt rekommenderat då nya spelet är en direkt fortsättning på berättelsen. Alternativt finns det en 30min recap på YT. Den på 10min är inte så bra.
Jäklar vad krävande det var på pc värre än Cyberpunk ju och ändå är det ingen ray tracing... Dåligt optimerat? Kommer precis över 60 fps med allt maxat i 3440x1440 utan dls med ett 3080.
https://www.dsogaming.com/pc-performance-analyses/a-plague-ta...
Jäklar vad krävande det var på pc värre än Cyberpunk ju och ändå är det ingen ray tracing... Dåligt optimerat? Kommer precis över 60 fps med allt maxat i 3440x1440 utan dls med ett 3080.
https://www.dsogaming.com/pc-performance-analyses/a-plague-ta...
Sitter med ett 2080ti och en 4K skärm. Ospelbart utan DLSS hehe.
Flyter på med DLSS Performance dock. Det ser helt ok ut om jag sätter bildskärpan till 0.5 i nvidia kontrollpanelen.
Men ja sjukt krävande spel. I Cyberpunk kunde jag ha högre inställningar än detta typ DLSS Quality mode.
Blir att uppgradera kortet nästa år..
Synd bara att det är 30 fps 4k eller 40 fps på 1440 på series x.
Wow, det var slött! Varför är det så tungdrivet då? Tycker inte alls det ser ut som nåt Unreal Engine 5-spel i visuell kvalitet. Ser mer last gen ut i så fall, eller som PS4.5. Det här är illavarslande.
Har det raytracin?
Memento Mori
Skulle inte Wakkaah streama detta igår? Tyckte han sa det under Darktide streamen. Blev det inte av, eller missade jag bara?
I dag blir det av. Vet ej vad han sa där (eller planerade), men det ramlar in i den vanliga tisdagsstreamen kl 20.
polaren får 250 fps i 1440p i spelet med sitt 4090 haha, dlss=off och framegeneration=on
Hehe, det kortet är en dröm helt klart. Ska spara och köpa ett i vår förhoppningsvis. Nu i vintern blir det nog elräkningar istället
Fantastiskt snyggt men tråkigt som pesten att spela. Jag har gett det tre timmar men det klickar aldrig. Första spelet klickade aldrig heller fullt ut även om jag kom hela vägen till slutet. Berättelsen var okej i första men spelmekaniken var trög och det var tydligt att ambitionen hade varit något för hög. Tvåan är snäppet värre, det spretar åt alla håll och inget är toppklass utan allt känns väldigt mycket mellanmjölk.
Jag är allergisk mot lägre framerate än 60. Men jag tyckte att det flöt på rätt bra på series x. 120hz läge med vrr verkar definitivt leverera mer än 30. Annars hade jag fått läggas in på akuten av svår 30fpschock...
Ja, det är 40fps om man kör 120hz.
Om spelet gick att spela i 60fps på PS5 så hade dom kunnat släppa det i 30fps till PS4.
Antingen så får vi ett spel som begränsas av förra generationen och kan köras i 60fps i denna generation, som Horizon Forbidden West, eller så får man ett spel som pressar hårdvaran i denna generation och körs i 30fps som detta spel och Gotham Knights. Det var likadant när vi gick från PS3 till PS4. Vill man spela ett PS4-spel eller ett PS5-spel på PS5an?
polaren får 250 fps i 1440p i spelet med sitt 4090 haha, dlss=off och framegeneration=on
Spelet för mig ställde in sig på 50% renderingsupplösning. Säker på att din polare inte har den inställningen?
Spel-mekaniken må vara lite repetitiv ibland men miljöerna OMG, så sjukt najs. Man blir så nyfiken på vad man ska få se
härnäst. Spelet är långt, får se om det håller mitt intresse ända till slutet. Kommer spela klart det hursomhelst men
många spel brukar tappa mot slutet då man bara ska göra samma sak hela tiden.