Finsnickeri!
Träugglan
Tänkte göra reklam för mitt snickeri jag startade för drygt ett år sedan. Jag började ensam och snart är vi 5 personer!
Vi tillverkar allt från kök, garderober, badrumskommoder till stycketillverkade möbler och inredningar av helt olika slag.
Om någon undrar hur det är att jobba som fin/möbelsnickare så är det bara att fråga på!
Kolla gärna in vår instagram "traugglan" för att se lite olika projekt vi gjort och händelser för se lite bakom kulisserna.
Det har varit en väldigt spännande resa. Jag gick "möbel- och inredningssnickeri" på St Eriks gymnasium i tre år och efter det fick jag jobb på ett snickeri. Där jobbade jag i 4 år innan jag startade eget med en kompis. Efter 4-5 år så bestämde jag mig för att börja plugga tvspelsutveckling, så vi lade ned firman och jag gjorde högskoleprovet och kom in på universitetet. Det var väldigt roligt och i samma veva fick jag mitt första barn som tyvärr föddes med vissa komplikationer och fick genomgå en en stor operation vid 5 månaders ålder. Så jag fick ta ett studieuppehåll och började så smått jobba som snickare igen och använde mig av en "fakturera utan företag"-tjänst. Någonstans här så insåg jag att det är ju snickare jag ska vara. Det är visserligen väldigt kul att göra spel men jag mår inte bra av att sitta så mycket framför datorn så jag hoppade av plugget och fortsatte som snickare.
Efter något år startade jag en enskild firma och hyrde in mig i en snickeriverkstad. Men jag ville vidare så jag letade efter en egen lokal, startade ett AB och köpte in en hel del stora maskiner. Det var väldigt roligt att då ha ett helt eget snickeri äntligen!
Efter ett år i den nya lokalen så anställde jag min första figur (en jag gick gymnasiet med). Och snart är vi fem helt enkelt! Så kan det gå
Ha det fint!
/Träugglan
Gött!
Har inga frågor eller funderingar men detta var en glad och rolig post att läsa
Lycka till även i framtiden!
Kul att höra! Tack så mycket!
Häftig historia. Hoppas barnet mår bra nu <3
Kul att du hittade ditt kall, det syns på instakontot, goddamn vad vackert, jag smälter.
I min fantasi blev jag själv finsnickare.
Tack så mycket! Hon mår bra nu tack, en pigg och glad 3åring med ett 15cm långt ärr på bröstkorgen.
De sa att vi fick förbereda oss på att bo på sjukhuset i 6 månader efter operationen för återhämtningen men hon blev bra redan efter tio dagar! Otroligt känslosam period som nyblivna förstagångsföräldrar när man tänker tillbaka på det. Men det gick ju fantastiskt bra som tur var och jag är extremt tacksam för den sjukvård vi har! Tror jag fick en räkning på 150:- eller något sånt. Helt otroligt
Kul! Börjat följa ditt IG-konto nu, mycket snygga saker!
Tack så mycket! Kul att du följer!
Själv ägnar jag mig mest åt fulsnickeri.
Kan du inte lägga upp några bilder här då? Speciellt eftersom det är så lätt nu...
Här kommer några stycken