Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här
Verkar ha lite tekniska tillkortakommanden både på konsol och PC. Hoppas detta är något som kan patchas bort.
Tänkte precis posta. Sammanfattningsvis gällande patch 1.02 (day1?):
PS5 och Series X har snarlik prestanda, 30-60fps (Quality) 45-60 (Frame Rate Mode)
Knappt att någon konsol når 60 fps men PS5 har snäppet högre framerate generellt
VRR hjälper en del om skärmen stödjer det (Series X/S)
Bäst prestanda på konsol är PS4-versionen på PS5 (runt 1080p i upplösning, stabila 60 fps)
PC versionen lider av microstutters, 250ms som värst och sänkt fps från 60 till runt 40 när nya områden laddas in
Blir intressant att se deras hela analys men synd att spelet verkar vara tekniskt oslipat precis som deras andra spel, bortsett från Sekiro som var riktigt vasst vad jag vill minnas.
Kommer ni in?
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Nu kör vi!
Steam versionen, en update...suck.
| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie| Amiga 500 |
Kommer ni in?
Nej..
Kommer ni in?
Verkar inte fungera på Steam...
| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie| Amiga 500 |
Jag fick också patcha nu, halv gb
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Jag starta om steam.
Spelet packas upp!
49,06 GB.
Jag starta om steam.
Spelet packas upp!
49,06 GB.
aha, startade om steam å nu fick jag de å packa upp jag å!
Äntligen borde funka när de är klart ^^
NU packar det upp. Äntligen
ETA 7 minuter.
Nu skulle man ha en bättre PC...
ETA 7 minuter.
Nu skulle man ha en bättre PC...
Hehe, same uppgradera nyligen till RTX 3080, men CPU'n har några år på hakan, å de är ju den som jobbar atm
Äntligen, ha så kul allihopa!
Inga Playstation-knappar på PC, en del FPS-strul på PC och konsol, låst till 60 fps.
Heja...
Haha fan vad kul. Kom till en boss som totalt sågade sönder mig.
Det hjälpte inte med multiplayer hjälp heller, så jag får nog byta väg.
Vad tycker ni hittills? Jag gjorde misstaget först att starta med en karaktär på level 1. Det var inte så kul.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Jag har aldrig stött på ett sånt yxigt gränssnitt förut, rockstars spel brukar vara smått plågsamma att komma in i med tangentbord och mus men det här är på en helt ny nivå. Kan inte ens hitta hur man stänger av det.
Det blir nog en refund för mig imorgon
Spelar du verkligen detta med tangentbord och mus så gör du nog rätt i att köra en refund 😂
Låter jobbigt att köra på PC.
Vad är era spontana tankar om spelet? Är extra nyfiken på vad ni som aldrig kört Soulsborne innan tycker.
Kört några mer timmar nu och detta kanske ändå är liiite mer lättillgängligt än sina föregångare. "Bonfires" är ju ganska generöst utplacerade i alla fall.
Hej,
om man är helt ny inom den genre enbart testat demon souls till PS5 och gillade det.
vilken klass skulle ni rekomendera att starta med ?
Spela den du vill. Jag valde mellan confessor och prophet men det blev prophet i slutändan. Jag ska köra en strength och faith build. Alla spelar souls spelen olika.
Vad är era spontana tankar om spelet? Är extra nyfiken på vad ni som aldrig kört Soulsborne innan tycker.
Kört några mer timmar nu och detta kanske ändå är liiite mer lättillgängligt än sina föregångare. "Bonfires" är ju ganska generöst utplacerade i alla fall.
Varför jobbigt med pc? Då får man ju välja vilken handkontroller man ska använda samt att man betalar inte mer än sin interneträkning.
Kan inte spela förrän ikväll, måste lida mig igenom en 5 timmar lång tågresa först
Kan man ha flera sparfiler?
Ja jag har börjat på min andra sparfil då jag tyckte jag valde fel karaktär .
Hann spela några få timmar igår, tyckte väldigt mycket om det. Hann ta en grotta och miniboss och lalla runt i världen.
Känns lite mer lättillgängligt som du skriver, tyckte dock det var rätt skönt med lite mer generöst utströsslade bonfires. Men tycker det var lite för enkelt att parrera mot mindre mobs, krävdes ju i princip ingen timing alls.