Testa Battlefield 2042 – öppen beta börjar 11.00!
En fråga då jag inte vet.
Varför släpper man från DICE sida en beta som man vet kommer ställa till med problem för så många användare så att man därefter känner sig tvungen att komma ut och förklara sig?
Sa inte DICE själva nu i sin förklaring att utvecklingen av spelet kommit mycket längre an vad som upplevs nu? Varför då inte släppa en mer representativ version av slutprodukten? Självklart måste man vara medveten om att man kommer förlora potentiella kunder? Är det då inte bättre att släppa ett "färdigutvecklat" demo som folk kan spela i 2-3 dagar strax innan release?
En fråga då jag inte vet.
Varför släpper man från DICE sida en beta som man vet kommer ställa till med problem för så många användare så att man därefter känner sig tvungen att komma ut och förklara sig?
Sa inte DICE själva nu i sin förklaring att utvecklingen av spelet kommit mycket längre an vad som upplevs nu? Varför då inte släppa en mer representativ version av slutprodukten? Självklart måste man vara medveten om att man kommer förlora potentiella kunder? Är det då inte bättre att släppa ett "färdigutvecklat" demo som folk kan spela i 2-3 dagar strax innan release?
Är inte så svårt att förklara faktiskt. Må vara irriterande att man bara får testa "gamla builds", men det är faktiskt inte ovanligt att det går till just så här. DICE har ganska bra historik bakom sig med tidigare spel. Betan må vara tidvis buggig, men den är förvåningsvärt stabil. De flesta som klagar, är högst troligen folk som inte förstår sig på varken spelutveckling eller vad en "Beta" faktiskt är.

Life's a giant party, and I'm not invited...
Nu har jag spelat massvis och det är riktigt kul.
Det riktigt dåliga.
Specialister kan ju dra åt helvete.
Ljudet är meh
Ingame byggandet av vapen är med lite meh
Fixar dom det vilket dom inte kommer göra så hade det varit kanon.
Смерть решает вÑе проблемы. Ðет человека, нет проблем
Nu har jag spelat massvis och det är riktigt kul.
Det riktigt dåliga.
Specialister kan ju dra åt helvete.
Fixar dom det vilket dom inte kommer göra så hade det varit kanon.
Känns som just specialisterna är ganska lättfixade.
Lås ammobox och healthpack till en specialist var och fixa någon enkel markering för det. Alla andra gadgets är nog en vanesak.
Att de det likadana ut mellan lagen kanske tar längre tid att fixa. Men skulle de erkänna att det är ett dåligt beslutsnivåer att de kommer fixa det så skulle få många pluspoäng.
Känns som just specialisterna är ganska lättfixade.
Lås ammobox och healthpack till en specialist var och fixa någon enkel markering för det. Alla andra gadgets är nog en vanesak.
Att de det likadana ut mellan lagen kanske tar längre tid att fixa. Men skulle de erkänna att det är ett dåligt beslutsnivåer att de kommer fixa det så skulle få många pluspoäng.
Ja dom förstörde med att alla klasserna kan välja valfritt. Är man Engineer i andra BF har man repairtool så då blir det automatisk att man hjälper tanks man springer förbi eller är i squad med. Tror inte jag såg någon laga fordon i 2042 Betan.. Ingen lär välja repairtool.
Men även om man skulle ha den i alla klasser är gameplay för snabbt för att folk skulle ta tiden att faktiskt hjälpa lagets fordon tror jag. Man behöver inte stå still många sekunder innan man är död.
Utöver prestandaproblem.
Får panik på ljudet. Det är så okrisp och inget ''oumph'', allt är så dovt och meh
Håller med till 100%. Ljudet är något som har varit så unikt med BF spelen och det är något jag och en kompis alltid pratar om när vi pratar BF.
Ja dom förstörde med att alla klasserna kan välja valfritt. Är man Engineer i andra BF har man repairtool så då blir det automatisk att man hjälper tanks man springer förbi eller är i squad med. Tror inte jag såg någon laga fordon i 2042 Betan.. Ingen lär välja repairtool.
Men även om man skulle ha den i alla klasser är gameplay för snabbt för att folk skulle ta tiden att faktiskt hjälpa lagets fordon tror jag. Man behöver inte stå still många sekunder innan man är död.
Det är säkert något de skulle kunna fixa om tillräckligt många skriver till dem om det Balansering och ändringar i TTK kommer garanterat att ske tills release.
Det är säkert något de skulle kunna fixa om tillräckligt många skriver till dem om det Balansering och ändringar i TTK kommer garanterat att ske tills release.
Får se hur spelet är sen när det släpps, avbokade mitt exemplar men kanske köper senare om det visar sig att dom lyssnat på BF communityn. Portal kanske passar mig om det går att ställa in tillräckligt mycket av spelets parametrar.
Fick iaf ett par dagar extra att testa spelet när jag förboka så det var ändå värt då Origin inte drar några pengar i förväg var det ett enkelt knapptryck att avboka.
Jag ser mer fram till att spela COD Vanguard när den kommer. Gillade trots allt den betan mer.
Call of Duty®: Vanguard | Story Behind The Scenes
https://youtu.be/iuHKGiFyiU4
autograph
Fattar inte om det är något på min sida eller om detta är ett känt problem men herrejävlar vilken stutter-fest. Konstanta FPS dips och frametime spikes. Körde Ultra preset om det spelar någon roll:
Upplevde typ samma. Vad körde du för program för att mäta fps över tid?
Håller med till 100%. Ljudet är något som har varit så unikt med BF spelen och det är något jag och en kompis alltid pratar om när vi pratar BF.
Same! Det har alltid varit i framkant sedan BC2.
Kan hoppas att det bara är väldigt komprimerat för att göra betan mindre. Dock kass marknadsföring gentemot alla som testar
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
En fråga då jag inte vet.
Varför släpper man från DICE sida en beta som man vet kommer ställa till med problem för så många användare så att man därefter känner sig tvungen att komma ut och förklara sig?
Sa inte DICE själva nu i sin förklaring att utvecklingen av spelet kommit mycket längre an vad som upplevs nu? Varför då inte släppa en mer representativ version av slutprodukten? Självklart måste man vara medveten om att man kommer förlora potentiella kunder? Är det då inte bättre att släppa ett "färdigutvecklat" demo som folk kan spela i 2-3 dagar strax innan release?
Syftet med en Beta är väl ändå inte att promota spelet? De får ju in massvis med data på hur det funkar att spela med HUNDRAFUCKINGTJUGOÅTTA spelare samtidigt. Då spelar det väl ingen roll om det är en gammal build, som förmodligen kändes mest stabil.
Vänta du med att döma en bok efter att ha läst 30 min av ett första utkast
Vet inte om du spelade BF3? Gillade du det? Testade du tillhörande beta?
CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort: TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua
Måste säga att jag är otroligt besviken. Får konstanta fps-drop trots high-end dator. Nya "hero class" systemet är värdelöst. Sjukt fula models. För mycket springande, för lite action. Kan fortsätta hur länge som helst, men ni har nog redan hört det mesta. Blir inget köp vid launch för min del åtminstone.
Same! Det har alltid varit i framkant sedan BC2.
Kan hoppas att det bara är väldigt komprimerat för att göra betan mindre. Dock kass marknadsföring gentemot alla som testar
Och på tal om bc2, där fanns det bra destruction! Finns det överhuvudtaget i BF2042? Inte vad jag sett so far..
Hela snacket dem fått dragit med att det är olika builds osv osv känns så jävla uppgjort för dem vet hur mycket fel det är.
En av de värsta betorna jag spelat med buggar där utvecklarna hävdar lång tid att spelet är "före i utvecklingen" och ändå är så många fel. Konstigt att inte alla andra betor man deltagit i hävdar sammas sak. Jämt något nytt
The King is Back
Nu har jag spelat massvis och det är riktigt kul.
Det riktigt dåliga.
Specialister kan ju dra åt helvete.
Ljudet är meh
Ingame byggandet av vapen är med lite meh
Fixar dom det vilket dom inte kommer göra så hade det varit kanon.
Folk som inte vet vad *konstruktiv* feedback är för något.
Du gillar inte Specialist systemet. Okej.. men vad föreslår du för ändringar? "Dra åt helvete" är inte konstruktivt överhuvudtaget. Samma som dina "meh" punkter. Föreslå förbättringar istället.
Life's a giant party, and I'm not invited...
Mappen som bjuds på för betan: För stor enligt mig, mycket tomt springande och för lite kombat. Ojämna servers där vissa servers bjuder på dålig upplevd ping, det microlaggar en del trots hyfsat graffe (rtx 2070)...i det stora hela är det ett "nja", det är inte jättehäftigt och jättekul, stundom är det rätt kul. Det kanske tar sig med tiden men ogillar den FÖR stora mappen som erbjuds i denna beta.
Folk som inte vet vad *konstruktiv* feedback är för något.
Du gillar inte Specialist systemet. Okej.. men vad föreslår du för ändringar? "Dra åt helvete" är inte konstruktivt överhuvudtaget. Samma som dina "meh" punkter. Föreslå förbättringar istället.
Tycker du att det är kul att springa och skjuta 20st likadana Boris trots att den ena sidan är Ryssar och den andra Amerikaner? Känns som den sämsta designen när man ska simulera storskaligt krig som jag varit med om. Gör om och ta tillbaka den vanliga soldaten.
Ljudet är alldeles för klent.
Ingame byggandet av vapnen känns med som något ploj. Hade varit betydligt bättre att bara bygga den loadouten man vill ha i menyn.
Смерть решает вÑе проблемы. Ðет человека, нет проблем
BF är BF men detta bf känns lite off,
Battlefield för mig har alltid varit otroligt bra ljud som ger toppen känsla.(på denna gick dom ett steg tillbaka). För lite att spränga totalt =). Kartan känns stor men tom-ish. Valet av klass verkar varar mindre viktigt vilket är +- i guess.
Visst en beta så det finns ju en rad med buggar. Känns dock knasigt att ha en open beta på en gammal build men men kanske var mest för kolla stresstesta servrarna eller nått.
Ska bli kul och spela lite battlefield igen så jag hoppas verkligen dom polerar spelet mycket mer till release.
Ser lovande ut. Jag håller tummarna.
Visst att jag nu har ett jäkla monster till dator men har knappt upplevt några problem. Ryktades ju i förväg om att betan var rätt prestandatung, så jag ställde ner allt till "High" och det har flytit på toppen! Visst, några grafikbuggar här och där, som nån textur som inte laddat i menyerna osv, men annars lugnt!
Jämfört med test för tidigare bf-spel har ju detta fungerat galant!
Förstår verkligen inte andras kritik och problem här, men det kanske handlar delvis om hur mycket prestanda man kan kasta på spelet.
Edit: Ljudet var också totalt jäkla toppen! Förstår inte alls folks klagomål där. Ställde förvisso om ljudmixen till "Wartapes" men det har jag å andra sidan alltid kört med i Battlefield (så länge det funnits).
Tycker du att det är kul att springa och skjuta 20st likadana Boris trots att den ena sidan är Ryssar och den andra Amerikaner? Känns som den sämsta designen när man ska simulera storskaligt krig som jag varit med om. Gör om och ta tillbaka den vanliga soldaten.
Tycker det låter som du inte följt med i deras story om vägen till 2042. Att dessa är ett gäng "No-Pats" (Non-Patriated), f.d soldater från USA, Ryssland osv som nu jobbar mer eller mindre som mercenaries åt valfritt land som vill anlita dem. Det finns No-Pats som jobbar åt USA, det finns No-Pats som jobbar åt Ryssland. Inget konstigt med det. Enda "klagomålet" jag kan tycka, är att det skulle behövas olika skins beroende på vilken sida de jobbar åt. Sen är det ju även beta, där alla karaktärer har förvalda skins. Vet ju redan sen tidigare att det kommer komma drösvis med skins till alla karaktärer när spelet väl släpps.
Hade varit betydligt bättre att bara bygga den loadouten man vill ha i menyn.
Du menar som, alla, tidigare, Battlefield, spel?!? Att man nu kan göra dessa ändringar "on the fly" känns ju betydligt bättre än att behöva välja vilka attachments man vill ha innan man spawnar in, hamna i en situation där dessa attachments är helt meningslösa, tvingas dö och respawna för att välja nytt.
Life's a giant party, and I'm not invited...
Tycker det låter som du inte följt med i deras story om vägen till 2042. Att dessa är ett gäng "No-Pats" (Non-Patriated), f.d soldater från USA, Ryssland osv som nu jobbar mer eller mindre som mercenaries åt valfritt land som vill anlita dem. Det finns No-Pats som jobbar åt USA, det finns No-Pats som jobbar åt Ryssland. Inget konstigt med det. Enda "klagomålet" jag kan tycka, är att det skulle behövas olika skins beroende på vilken sida de jobbar åt. Sen är det ju även beta, där alla karaktärer har förvalda skins. Vet ju redan sen tidigare att det kommer komma drösvis med skins till alla karaktärer när spelet väl släpps.
Du menar som, alla, tidigare, Battlefield, spel?!? Att man nu kan göra dessa ändringar "on the fly" känns ju betydligt bättre än att behöva välja vilka attachments man vill ha innan man spawnar in, hamna i en situation där dessa attachments är helt meningslösa, tvingas dö och respawna för att välja nytt.
Vem bryr sig om lore i ett bf spel? Nä man ser att det är en art gjort för att EA vill sälja skins och tjäna extra pengar.
Japp tar ju bort mycket av känslan när man kan ändra vapnen om the fly. Föredrar det gamla systemet.
Смерть решает вÑе проблемы. Ðет человека, нет проблем
Tycker som många andra här att det var en rätt blek beta vi fick ta del av. Det fanns många saker att klaga på , få saker som faktiskt var kul.
Ljudet var en stor besvikelse , då som många nämnt ljudet i BF spel brukade vara i toppklass , räknar inte in BFV där dock. Det lät grötigt , det var väldigt svårt att "lokalisera" ljuden från vilket håll de kom, fotsteg gick ju knappt att höra alls ..osv.
Specialisterna som många påpekat gör ju hela spelet förvirrat , vem är medic ? vem har ammo ? och att alla ser likadana ut oavsett lag är ju bara katastrofalt dåligt, till och med löjligt dåligt, hur tänkte de där ? Tycker även att specialutrustningen var för obalanserad. Var det nån som tyckte turret fungerade ? Alla sprang ju runt som Mckay , med det "nya" ,läs kopierade från Cod rörelsesystemet lär ju grapplinghook bli meta , då den ger en enorm fördel rörelsemässigt , varför inga Cooldowns ?
Varför vill de kopiera Cod när det kommer till rörelse ? Nästan alla Fps numer ska vara blixtrande snabba twitchshooters eller så ska det vara ultrarealism. BF serien har ju länge lyckats rätt bra med en bra medelväg mellan just de två , det är ju inte fallet att man vill ha en kopia av nåt annat när man köper BF spel . man vill ju ha BF !! Känns så tråkigt att Dice går den här vägen och kopierar system , specialister från apex , springa och glida från Cod ..iofs det gjordes ju redan i BFV och det var inte bra där heller .
Grafiskt sett är det helt OK , även om just den här kartan var lite väl öde för en beta , hade nog mått bättre av en lite mindre actionpackad karta,med mer förstörelse , i den här var det väl en handfull väggar som gick att spränga bort , annars kändes det vädligt statiskt. Störde mig även på de ENORMA nedslag kulorna gjorde , speciellt på lite håll , efter ett par missar så såg man ju inte ens fienden för dammet , kändes som man sköt med luftvärnskanon , dock inte när man träffade då det mer verkade vara soft air gun, klart man måste ha en splash så man ser vart man skjuter , men tona ner den lite vore ju en bra sak.
Tyckte även styrningen överlag var..märklig , vet inte riktigt hur jag ska beskriva den .. Blockig , släpig , oprecis ...ja nåt var det som inte kändes rätt iallfall.
Jag är absolut på det klara att det här är en gammal version och allt det , men av erfarenhet så märker man ju att det är VÄLDIGT sällan som utvecklare gör några större förändringar från betor till release , visst det filas lite på ditt å datt , men hur ofta har vi som konsumenter sett något verklig och påtaglig skillnad i spelmekanik och känsla ? Kanske någon gång , men personligen så tar jag allt utvecklare säger med ungefär en skottkärra salt nu för tiden , då det överdrivs, och rent av ljugs en jävla massa för oss gamers. Jag hoppas verkligen att Dice gjort sina "Otroliga Framsteg" som dom säger , betvivlar det dock , och det gör mig fan ledsen ! Jag vill ju bara ha ett Battlefield som är KUL , ni vet sådär som det var i BF4 när dom väl friserat till det .
Trots allt så känns det som spelet har potential att bli riktigt kul om det fixas till, Dice KAN ju göra sjukt bra spel om dom lägger manken till och gör SIN grej , inte blekt kopierar vad andra gör .
Vem bryr sig om lore i ett bf spel? Nä man ser att det är en art gjort för att EA vill sälja skins och tjäna extra pengar.
Japp tar ju bort mycket av känslan när man kan ändra vapnen om the fly. Föredrar det gamla systemet.
"Föredrar det gamla systemet"
Spela de gamla spelen. Problem löst!
Men dina argument för att säga att "2042 är skit" håller inte, och är inte konstruktivt överhuvudtaget.
Life's a giant party, and I'm not invited...
"Föredrar det gamla systemet"
Spela de gamla spelen. Problem löst!
Men dina argument för att säga att "2042 är skit" håller inte, och är inte konstruktivt överhuvudtaget.
Tycker du att alla tidigare battlefield-spel är dåliga?
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Tycker som många andra här att det var en rätt blek beta vi fick ta del av. Det fanns många saker att klaga på , få saker som faktiskt var kul.
Ljudet var en stor besvikelse , då som många nämnt ljudet i BF spel brukade vara i toppklass , räknar inte in BFV där dock. Det lät grötigt , det var väldigt svårt att "lokalisera" ljuden från vilket håll de kom, fotsteg gick ju knappt att höra alls ..osv.
Specialisterna som många påpekat gör ju hela spelet förvirrat , vem är medic ? vem har ammo ? och att alla ser likadana ut oavsett lag är ju bara katastrofalt dåligt, till och med löjligt dåligt, hur tänkte de där ? Tycker även att specialutrustningen var för obalanserad. Var det nån som tyckte turret fungerade ? Alla sprang ju runt som Mckay , med det "nya" ,läs kopierade från Cod rörelsesystemet lär ju grapplinghook bli meta , då den ger en enorm fördel rörelsemässigt , varför inga Cooldowns ?
Varför vill de kopiera Cod när det kommer till rörelse ? Nästan alla Fps numer ska vara blixtrande snabba twitchshooters eller så ska det vara ultrarealism. BF serien har ju länge lyckats rätt bra med en bra medelväg mellan just de två , det är ju inte fallet att man vill ha en kopia av nåt annat när man köper BF spel . man vill ju ha BF !! Känns så tråkigt att Dice går den här vägen och kopierar system , specialister från apex , springa och glida från Cod ..iofs det gjordes ju redan i BFV och det var inte bra där heller .
Grafiskt sett är det helt OK , även om just den här kartan var lite väl öde för en beta , hade nog mått bättre av en lite mindre actionpackad karta,med mer förstörelse , i den här var det väl en handfull väggar som gick att spränga bort , annars kändes det vädligt statiskt. Störde mig även på de ENORMA nedslag kulorna gjorde , speciellt på lite håll , efter ett par missar så såg man ju inte ens fienden för dammet , kändes som man sköt med luftvärnskanon , dock inte när man träffade då det mer verkade vara soft air gun, klart man måste ha en splash så man ser vart man skjuter , men tona ner den lite vore ju en bra sak.
Tyckte även styrningen överlag var..märklig , vet inte riktigt hur jag ska beskriva den .. Blockig , släpig , oprecis ...ja nåt var det som inte kändes rätt iallfall.
Jag är absolut på det klara att det här är en gammal version och allt det , men av erfarenhet så märker man ju att det är VÄLDIGT sällan som utvecklare gör några större förändringar från betor till release , visst det filas lite på ditt å datt , men hur ofta har vi som konsumenter sett något verklig och påtaglig skillnad i spelmekanik och känsla ? Kanske någon gång , men personligen så tar jag allt utvecklare säger med ungefär en skottkärra salt nu för tiden , då det överdrivs, och rent av ljugs en jävla massa för oss gamers. Jag hoppas verkligen att Dice gjort sina "Otroliga Framsteg" som dom säger , betvivlar det dock , och det gör mig fan ledsen ! Jag vill ju bara ha ett Battlefield som är KUL , ni vet sådär som det var i BF4 när dom väl friserat till det .
Trots allt så känns det som spelet har potential att bli riktigt kul om det fixas till, Dice KAN ju göra sjukt bra spel om dom lägger manken till och gör SIN grej , inte blekt kopierar vad andra gör .
Håller med helt! Bra skrivet!
autograph