Den eviga Doom-frågan besvarad - Är spelen i 3D?
Diskutera i små grupper. Eller kolla på den här filmen för svaret.
#3d, #doom, #id-software, #john-carmack
"Does the DooM-Guy have severe neck pain" Angående att man inte kunde titta upp eller ner i spelet.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Finns ju flera smarta lösningar för att få till "floor above floor" både i Duke3d och Doom.
Sätter du exempelvis en sprite som ser ut som en bro så simulerar det att det är en "äkta" bro. Den kan du både passera under och över mellan 2st sektioner som är fasta.
På detta sätt kan man verkligen sudda bort gränsen ganska mycket i de gamla spelmotorerna.
Va?
Haha okej, satt och kliade mig i huvudet!
Oooh det minns jag med! Fyfan alltså. Var sjukt roligt att göra banor. Minns det med mina finaste rosa-tintade brillor 😎😁