Jag gjorde ett återbesök i ME:Andromeda - och gillade det
Jag gick in med inställningen att det skulle vara mediokert då nästan alla andra verkade tycka det och blev positivt överraskad. Jag hade en good time faktiskt.
Andromeda är inte i närheten av OG trilogin men det är omöjligt att den skulle kunna blivit det. Sen hade det kunna bli bättre men jag lirade nyligen igenom det på Insanity och fan vad kul det var. Lyckades komma på en sån sjukt jävla bra build och det var så fast paced och man var i rörelse hela tiden. Det gav mig en liknande känsla som Doom på högsta svårighetsgraden. Extremt intense action. Ett av mina största klagomål är att man inte kunde kontrollera sina squad mates. Fattar inte grejen med det. Sen tyckte jag det var för mycket open world. Tycker de borde blandat in mer gamla "corridor shooter missions" som 2an och 3an. Men skulle ändå ge spelet en stark 7/10 betyg.
Är stort Mass Effect fan. Tycker Mass Effect är ett av de spel där jag verkligen älskar att lira svåraste svårighetsgraden för det är väldigt balanserat och man måste spela strategiskt. Många spel gör bara svåraste nivån obalanserad. Jag rekommenderar alla som kör ME att köra Insanity för det är inte bullshit "haha alla fiender one-shotar dig och har 200% mer HP". Insanity gör bara att du MÅSTE använda dina abilities, kör en bra build vilket du kan göra med alla klasser, vara konstant mobile och spela strategiskt. Alla fiender har extra sköldar och gör mer skada men det känns ändå som en fair fight. Man ska känna sig som ett badass när man spelar som Commander Shepard oavsett vilken svårighetsgrad. Jag skulle som sagt jämföra hur de hanterar svårighetsgraderna med de senare Doom spelen. Tycker ME2 hanterat det sämst för Tech och Biotics (spelets version av magi) är så svaga men i de andra spelen inklusive Andromeda är de riktigt nice.
Har alltid gillat Andromeda, visst hade karaktärerna en del visuella skavanker men i övrigt såg spelet väldigt bra ut. Precis som DA: Inquisition led det lite av övergången till open world men det var ett mycket bättre spel än Dragon Age.
Det bästa med Andromeda var dock multiplayer, som var sjukt kul att spela.
Skulle nog säga nej. Visserligen har de inte jättemycket med varandra att göra, men det görs en hel del referenser i Andromeda.
Det absolut största problemet med ME:A var aldrig buggarna. Nej, det stora problemet var de usla karaktärerna, den skrattretande usla storyn och dialogerna. Sen att striderna var bäst i serien och det var ett väldigt tjusigt spel hjälper inte när rpg-delarna i ett rpg både luktar och smakar rutten fisk!