Multiplayer i Mass Effect Legendary Edition hade blivit "för komplicerat"
Och hur fungerar det i me3 då man behöver spela multiplayer för att få vissa slut? Inte för att jag bryr mig då jag aldrig orkat ta mig igenom me3. Har dock spelat 1an och 2an otaliga gånger. Även om 2an är ganska medioker som rpg så är det ok som covershooter om man gillar sådant.
Och hur fungerar det i me3 då man behöver spela multiplayer för att få vissa slut? Inte för att jag bryr mig då jag aldrig orkat ta mig igenom me3. Har dock spelat 1an och 2an otaliga gånger. Även om 2an är ganska medioker som rpg så är det ok som covershooter om man gillar sådant.
De har balanserat om det så att man kan få bästa slutet ändå. Spelar man alla spelen räcker det att ha spelat bra, spelar man bara trean måste man spela väldigt bra för att kunna låsa upp det bästa.
(Jag förklarar dåligt såhär en fredagskväll, men typ så)
Källa, Gamespot: https://youtu.be/YdwafYDlXtU
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
När det begav sig så kändes MP lika poänglöst till ME som nu. Lade inte en sekund i MP, hade inte gjort det nu heller.
Instämmer med dig. Skönt att de kan lägga krut på att få kampanjen bättre istället.
Istället för att skapa ny "content" i något som verkar vara en remaster,så kanske de kan lägga energin på att faktiskt "hot:a" upp det som redan finns. Försökte spela första igen på senare år, och kan säga att kontrollerna gärna får uppdateras lite... Annars var det en riktigt fin nostalgitripp... Körde dock bara MP i trean.. spelade inte ens igenom kampanjen 😃
Instämmer med dig. Skönt att de kan lägga krut på att få kampanjen bättre istället.
Vad menar du? Det kommer inte direkt något mer content till spelet.
Inte för att jag kommer sakna det, men för 600kr kunde de gott haft med multiplayerdelen.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Inte för att jag kommer sakna det, men för 600kr kunde de gott haft med multiplayerdelen.
Jag hade betalat extra för att slippa..
Påprackad funktionalitet vars egentliga funktion och anledning till existens var att sälja mikrotransaktioner... Med funktionalitet som inte gör någonting för grundupplevelsen eller bidrar på något sätt typen av spel som Mass Effect i grunden är.
Att ha med multiplayerdelen är väl snarare det som hade krävt en förklaring.. Snarare än motsatsen.
Som dom rör vid så kräver ju multiplayer dessutom ett helt ekosystem omkring sig med servrar och underhåll och så vidare...
Vore ju bara löjligt att veva igång hela det där maskineriet för något som ingen bryr sig om och som inte är anledningen till att nån som köpt remastern har köpt remastern, och som antagligen ingen hade spelat ändå.
subterranean homesick alien
Och hur fungerar det i me3 då man behöver spela multiplayer för att få vissa slut? Inte för att jag bryr mig då jag aldrig orkat ta mig igenom me3. Har dock spelat 1an och 2an otaliga gånger. Även om 2an är ganska medioker som rpg så är det ok som covershooter om man gillar sådant.
Det är lungt, det var bara i vanilla-spelet som MP krävdes, då avlklarade uppdrag gav Galactic Readiness och befintliga uppdrag inte räckte för vissa slut så du behövde spela MP för att toppa den. Så fort nya uppdrag började landa som DLC tillkom det flera källor till att öka readiness så MP behövdes inte längre.
Jag måste dock säga att jag hade vldigt kul med MP i ME3 och hade gillat att spela det i Legendary edition, men men..
Jag hade betalat extra för att slippa..
Påprackad funktionalitet vars egentliga funktion och anledning till existens var att sälja mikrotransaktioner... Med funktionalitet som inte gör någonting för grundupplevelsen eller bidrar på något sätt typen av spel som Mass Effect i grunden är.
Att ha med multiplayerdelen är väl snarare det som hade krävt en förklaring.. Snarare än motsatsen.
Som dom rör vid så kräver ju multiplayer dessutom ett helt ekosystem omkring sig med servrar och underhåll och så vidare...
Vore ju bara löjligt att veva igång hela det där maskineriet för något som ingen bryr sig om och som inte är anledningen till att nån som köpt remastern har köpt remastern, och som antagligen ingen hade spelat ändå.
Du drar väldigt breda svep och jag håller inte med, helt enkelt. Att ta bort funktionalitet som vissa gillade och sen ändå ta ett sånt pris är lite snett.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Istället för att skapa ny "content" i något som verkar vara en remaster,så kanske de kan lägga energin på att faktiskt "hot:a" upp det som redan finns. Försökte spela första igen på senare år, och kan säga att kontrollerna gärna får uppdateras lite... Annars var det en riktigt fin nostalgitripp... Körde dock bara MP i trean.. spelade inte ens igenom kampanjen 😃
Ja första spelet är ju nästan ospelbart idag. Fattar inte hur jag körde igenom det förut och föredrog det framför 2an.
Lorem ipsum dolor sit amet
Bioware...dom har inte lyckats med ett spel på ett tag nu.
Att göra en ORDENTLIG remake av ME hade kunnat ta dem in i rampljuset igen.
Istället så gör dem en light remaster...gillart inte
Största problemet är ju att typ ingen av de som jobbade med t ex ME finns ju kvar i teamet. Så att ens kalla det Bioware längre är knappt rätt. Troligtvis är det en anledning till att Studion är så dålig numera.
Väldigt skönt att de skippar MP delen. Jag var/är en av dom som ville ha de så bra avsluten som möjligt och jag fick kämpa mig igenom 2 ME3 playtroughs där jag skulle ha upp den där förbannade galatic readiness skiten för att låsa upp de bästa sluten. Hade det inte varit för att serien och speciellt ME3 var så jäkla bra så hade man ju aldrig orkat göra det två gånger dessutom.
MP systemet var segt, och framförallt buggigt, och tog lång tid. Var ju knappt några som körde online heller, så tog ju evigheter i matchmaking och när man väl fick en match så var ens teammates ofta så dåliga att de dog direkt och man aldrig klarade en hel level och således inte fick något högt score och galactic readiness.
(hade såklart importerat mina ME1&2 saves genom båda ME3 playtroughsen, första playtrough var innan extended cut och andra var med)
Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"
Ni som tycker att det är dåligt att MP inte är med så är detta ett passions projekt för BioWare.
Det tror jag inte en sekund på att det skulle vara. Då hade man gjort så mycket mer.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Det är extremt tråkigt med tanke på den diamanten till multiplayer de hade, men föreståligt. Spelar fortfarande från och till, PC communityt är fortfarande starkt, rekommenderas
Som jag förstår det är det fortfarande en hel del som spelar det på konsolerna med.
Det tror jag inte en sekund på att det skulle vara. Då hade man gjort så mycket mer.
Yep, för att vara en remaster så har de inte "remastrat" speciellt mycket.
När jag tänker tillbaka på multiplayer i ME3 och hur det var utformat så börjar jag reflektera litegrann på Anthem. Undrar om det vi fick av Anthem var tänkt som multiplayerdel till något större spel, men att de sen skrotade singleplayer för att göra en lootshooter?
Svårt att veta förstås, men det känns lite så nu så här i efterhand. Det har ju alltid känts som att staden i Anthem var tänkt att vara mer än en hub.
"Writer and Fighter"
Det tror jag inte en sekund på att det skulle vara. Då hade man gjort så mycket mer.
Gör du inte? Hmm varför säger devteam:et det då? Konstigt.
Gör du inte? Hmm varför säger devteam:et det då? Konstigt.
Nej, jag tittar inte på en 72-minuters video....
De kan säga vad de vill, resultatet talar ett ganska tydligt språk. Sen kan de ha begränsats så mycket av cheferna att de inte kunnat göra mer, men säg det då.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
När jag tänker tillbaka på multiplayer i ME3 och hur det var utformat så börjar jag reflektera litegrann på Anthem. Undrar om det vi fick av Anthem var tänkt som multiplayerdel till något större spel, men att de sen skrotade singleplayer för att göra en lootshooter?
Svårt att veta förstås, men det känns lite så nu så här i efterhand. Det har ju alltid känts som att staden i Anthem var tänkt att vara mer än en hub.
Njae. Finns väl någon artikel på Fz om varför Anthem blev som det blev.
De hade egentligen inte alls kommit så långt alls med spelet när någon EA-cheferna dök upp och ville speltesta.
Han blev helfrälst på flygandet i spelet och sedan gick BW all-in på det trots att de inte alls hade balanserat spelet kring att man flög hela tiden.