Games for Windows Live satsar på dag ett
Jag föredrar att köpa mina spel i butik, vill kunna ha en fysisk version av ett spel, ungefär som med en bok.
"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets
What you don't learn with wisdom, you learn with pain.
Jag föredrar att köpa mina spel i butik, vill kunna ha en fysisk version av ett spel, ungefär som med en bok.
Håller med. Det är enklare att hålla reda på också. Jag skulle antagligen glömma bort vilka spel jag köpt digitalt och var jag köpt dem till slut.
Boxade spel FTW
Games for Winblows Live är något av den värsta smörjan jag någonsin råkat ut för. Att köpa ett spel med deras logo på är som att köpa ett mjölkpaket med det här varningsmärket.
http://www.av.se/Images/Fratandeamnen_tcm3-13867.gif
Näe, för mig är det Steam som huvudsakligen gäller, annars fysiska exemplar.
Inget slår Steam kombinerat med fysiska boxar
Att köpa ett spel fysiskt i en butik och samtidigt ha möjligheten att kunna ladda ner det digitalt är det ultimata.
Är så irriterad på att man med STEAM inte har någon möjlighet att kunna välja vart man vill installera spelen SEPARAT, utan ALLA måste ligga på samma hårddisk.
Dock är det ju inte det största problemet precis då det ryms ganska så många spel på en 2TB-hdd. Men man har ju inte bara spel på hårddiskarna.
En större nackdel är säkerheten och VAC-banningen som de har. Får man sitt konto stulet så kan man aldrig mer spela på säkra servrar ifall man får tillbaka sitt konto. Tyvärr så är det för ovanligt förekommande för att de skulle göra något åt den saken.
Samma här, massa kod i burken känns inte "på riktigt"; och ska det vara på det sättet ska nya spel kosta 200:-
Trevligt, men jag föredrar nog fortfarande D2D och de andra onlinetjänsterna
Steam avskyr jag pga deras registreringskrav samt att de tvingar ens som spelare att låsa sina fysiska köp mot Steam, så går deras servrar ner/de dj*vlas så kan man inte spela, inte ens om man har skiva.
Får nog säga fysiska kopior, eftersom digitala alternativt i många fall är dyrare eller kostar samma. Då ger fysisk kopia lite mervärde.
Dock föredrar jag digitalt för det är smidigare, fast köpa fysiskt är det som får en känna att man får mer för pengarna.
Att den digitala distributionen är dyrare borde de flesta kunna förstå ifall man räknar ut kostnaderna för servrarna och deras underhåll/driftskostnad... driftsteknikerna ska ha betalt för jobbet de utför, strömmen kostar, internetbandbredden kostar och så vidare...