Nytt Forza-spel styrs med Kinect
Hur har dom tänkt att man gasar och bromsar? Händerna eller?
Verkar som man gör detta genom att föra händerna framåt och bakåt. Det känns i så fall helt fel, i ett flygsim som Flight Simulator så hade det känns betydligt mer rätt eftersom det är ungefär så en riktigt pilot gör.
i ett flygsim som Flight Simulator så hade det känns betydligt mer rätt eftersom det är ungefär så en riktigt pilot gör.
Gasar och bromsar genom att föra styrspaken framåt och bakåt?
Haha jag kom på det efter att jag skrivit inlägget, men vad jag menar är att en pilot för "ratten" fram och bak för att stiga och att det var denna rörelse jag jämförde med. Gasa och bromsa kan man ju alltid göra genom att flyga upp och ner genom att förvandla den kinetiska energin, hur man fick upp planet i luften från allra första början är en annan femma =).
Okej det var väl inte ett så bra exempel kan jag medge och jag har för mig att jag läst någon notis om Kinect (då den fortfarande kallades Natal) där man gasade med hjälp av att röra foten på ett visst sätt men jag är inte helt hundra dock.
Det hade varit nice om man hade kunnat styra med kontrollen, samtidigt som kinect höll koll på ens huvud så man kunde titta runt.
Enda problemet är väl att du tittar bort från teven, så du kommer inte se något
Touché!
Jag blev helt lyrisk när jag läste om headtracking grejen...fast det tog tvärnit när jag läste ditt inlägg. Hahah
Inte för att jag kan förstå varför ni skulle bli tröttare i armarna av o "låtsas" hålla i en ratt jämfört med att använda en vanlig ratt. O.o
Att hålla i en ratt ger faktiskt stöd för armarna.
Det kommer inte att fungera bra nog, det kommer inte att vara känsligt nog.
"Hardcore" racinglirare skulle alltså ge upp cockpit för... Njae, lol alltså.:D
Detta kommer inte fungerar bra. Visserligen ska detta släppas nästa år men demonstrationen visade verkligen att Kinect är laggigt:
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Saxat från FM.net
"Forza Motorsport Preview" is a select peek at one aspect of the future of the Forza Motorsport franchise, both in terms of the way Kinect has empowered Turn 10 to create a revolutionary way to interact with virtual cars, as well as the breathtaking foundation of a new graphics engine capable of producing the images seen in our E3 gallery. The next full Forza Motorsport experience, which utilizes some of the ideas presented in this demo, will ship in 2011."
och
"The demo we showed is not additional DLC for Forza Motorsport 3. This will be Turn 10's "next big thing" and will be a full-fledged Forza Motorsport experience launching in 2011.
Nog låter det som Forza 4 alltid
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"