Nytt Forza-spel styrs med Kinect
En Kinect tar lite mindre plats än en stol.
Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen
Haha jag kom på det efter att jag skrivit inlägget, men vad jag menar är att en pilot för "ratten" fram och bak för att stiga och att det var denna rörelse jag jämförde med. Gasa och bromsa kan man ju alltid göra genom att flyga upp och ner genom att förvandla den kinetiska energin, hur man fick upp planet i luften från allra första början är en annan femma =).
Okej det var väl inte ett så bra exempel kan jag medge och jag har för mig att jag läst någon notis om Kinect (då den fortfarande kallades Natal) där man gasade med hjälp av att röra foten på ett visst sätt men jag är inte helt hundra dock.
Efter att precis ha flugit med fågeln i Super Mario Galaxy 2 vet jag att är jobbigt att sitta hålla wiimoten utsträckt och böja den.
Att sen sitta hålla i en låtsasratt i luften i flera timmar LÄR bli jobbigt.
Handkontrollsläge kanske?
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Saxat från FM.net
"Forza Motorsport Preview" is a select peek at one aspect of the future of the Forza Motorsport franchise, both in terms of the way Kinect has empowered Turn 10 to create a revolutionary way to interact with virtual cars, as well as the breathtaking foundation of a new graphics engine capable of producing the images seen in our E3 gallery. The next full Forza Motorsport experience, which utilizes some of the ideas presented in this demo, will ship in 2011."
och
"The demo we showed is not additional DLC for Forza Motorsport 3. This will be Turn 10's "next big thing" and will be a full-fledged Forza Motorsport experience launching in 2011.
Nog låter det som Forza 4 alltid
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"