Nyheter och artiklar
Visa alla

Inga träffar

Recensioner
Visa alla

Inga träffar

Diskussionsforum
Visa alla

Inga träffar

Medlemmar
Visa alla

Inga träffar

Såklart Battlefield 1 får ett Premium Pass - här är innehållet

Medlem

Så du säger att när något inte längre känns bra för mig som konsument ska jag helt enkelt ignorera detta och ändå köpa spelet, för jag har gjort något fel i min bedömning!?! Som tidigare talare sagt är det inte ens något problem att hitta roliga konkurrerande spel som kostar 1/3 och då blir iallafall jag nöjd av att göra det valet istället.

Anledningen till att många ofta refererar till att expansioner var bättre är för att de ofta var större och färre. Flesta spelen har endast 1 expansion eller möjligen 2. DLC:er är ofta många och mindre. Varje DLC skapar en ytterligare delning för vilka som kan spela med vilka. Det var detta som gjort att BF3 helt slutade vara roligt. Väntade 2 månader med att spela och när jag väl var tillbaka fattades DLC:er för att få spela med mina kompisar gång på gång. Det var inte värt det för mig kort och gott.

DICE får absolut välja att göra detta valet, konsekvensen är bara att vissa av oss inte kommer köpa spelet för det gör det mindre attraktivt i våra ögon.

Medlem

"Stop this madness"
http://9gag.com/gag/ay84z4V

signatur

autograph

Medlem

Vilken sorglig historia.

Det, min vän, är därför som EA redan gått ut och sagt att BF1 inte kommer att sälja lika bra.

Jag har iallafall tröttnat helt på affärsmodellen de kör med. Tänker hoppa även detta EA/Dice spel.

Jag må ha blivit gammal men jag tycker helt enkelt att de är för giriga och att folk tycker om att kasta pengar i sjön, tycker jag är sorgligt.

Medlem

Problemet är när sådana som du och andra tycker det är acceptabelt att betala 1000kr eller mer för ett spel som då kanske är KOMPLETT som det skulle vart från första början! Eller tycker du inte det? Självklart det kostar att utveckla spel och visst desto mer man spelar ett spel desto mer värt/billigare blir det absolut men nånstans får man dra en gräns och säga nej tack till deras fula DLC modell. Va inte naiv.

Jag betalade 600kr för Formel 2016 detta året eftersom spelet är det bästa i serien hittills och utvecklaren har gjort ett toppenjobb, allt är inte perfekt men dom har fixat så mycket och gjort det riktigt bra då förtjänar dom fullpriset. Förra årets upplaga var ett skämt och det köpte jag inte alls då dom inte förtjänade mina pengar. Makes sense?

DICE gör ett bra jobb med sina spel som oftast trots att mycket är reskins sista tiden men deras giriga Fader EA är jag sannerligen trött på. Men du och andra kan fortsätta stoppa in pengar i deras ficka för något som dom styckar upp.

Medlem

Så jävla dåligt upplägg av Dice & EA. Inte en chans att jag lägger en endaste krona på BF1.

Dice, kolla in Overwatch. Man får ALLT för några få hundra spänn. ALLT. Inget season pass, inget dlc trams. Och det spelet kommer leva kvar långt efter BF1.

Medlem

Kan man inte supplydroppa på fiender så blir det inget köp!

signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

123
Skriv svar
Snabbsvar
Du måste vara medlem på FZ för att svara i trådar. Logga in eller registrera ett nytt konto så är du snart igång!