Skyhögt betygssnitt för Dark Souls III
Det är väldigt bra, snabbare tempo än tidigare Dark Souls spel.
Hur är tempot i förhållande till Bloodborne?
Skulle nog säga att det inte är lika snabbt som Bloodborne, eftersom där vill man spela mer offensivt.
Men i DS3 är det mer som en balans mellan defensiv och offensiv, visa fiender kan skada en även om man har skölden uppe, speciellt bossar. Så man får vara snabb att ändra taktik.
From Software har tagit vissa saker från Bloodborne som tex att man slåss mot flera fiender samtidigt.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Jag har aldrig spelat nån av spelen. Är det nått man bör prova?
Jag är typ allätare.
Definitivt, men även om du är allätare bör du vara medveten om att Souls inte passar alla. Det är inte riktigt lika svårt som ryktet säger, men den största skillnaden mellan Souls-serien och de flesta andra spel är att det inte håller dig i handen.
Det slänger in dig i spelvärlden, ger dig ett svärd och säger "lycka till". Det är en tröskel som ganska många aldrig tar sig förbi!
Någon som vet om de fortfarande har co-op på det där udda sättet som i ettan?
Nej, nu har de lösenord som i blodborne så vill du bara lira med dina kompisar så kan du göra det och den som är högst lvl blir samma lvl som den andra så man inte kan "fuska" sig igenom content.
Nej, nu har de lösenord som i blodborne så vill du bara lira med dina kompisar så kan du göra det och den som är högst lvl blir samma lvl som den andra så man inte kan "fuska" sig igenom content.
Måste man fortfarande summona varandra efter varje död och vara human eller är det bättrat?
Måste man fortfarande summona varandra efter varje död och vara human eller är det bättrat?
Japp , dör du eller han så måste du summona din vän igen
Demons souls vare jätte bra, dark souls var väl ok men var rätt så likt demons souls. Dark souls 2 var ju jätte likt de senaste 2 så jag blev less innan jag hann spela ut det.
Hur skiljer sig 3an?
Är ju mer av samma , gillade du inte ds1 eller 2 så lär du tröttna innan du når slutet i detta spel med.
Demons souls vare jätte bra, dark souls var väl ok men var rätt så likt demons souls. Dark souls 2 var ju jätte likt de senaste 2 så jag blev less innan jag hann spela ut det.
Hur skiljer sig 3an?
Är ju mer av samma , gillade du inte ds1 eller 2 så lär du tröttna innan du når slutet i detta spel med.
Tycker det verkar som att ds 3 verkar vara mycket trevligare än de andra tidigare spelen. Ettan fastnade jag inte för alls, det kändes klumpigt och otroligt stelt. Tvåan minns jag knappt, kanske inte ens testade det. Men om man tittar på gameplay från trean så känns det som att det är mer flyt än de tidigare.
Japp , dör du eller han så måste du summona din vän igen
tackar!