Framtidens hetaste indiespel
Spelvärlden är bredare än någonsin. Bortom storbolagens miljonprojekt finns eldsjälarna som brinner för unika, udda och undersköna spelupplevelser. Och de förtjänar att lyftas fram. Därför gör vi det.
#super-mario-3d-world, #the-legend-of-zelda-a-link-between-worlds, #nhl-14, #fifa-14, #grand-theft-auto-v, #battlefield-4, #hotline-miami, #hotline-miami-2-wrong-number, #the-novelist, #shovel-knight, #mega-man, #tex-murphy-overseer, #among-the-sleep, #krillbite, #shantae-half-genie-hero, #wayforward, #a-boy-and-his-blob, #ducktales-remastered, #braid, #octodad-dadliest-catch, #double-fine-productions, #double-fine-adventure, #broken-age-2, #starbound, #river-city-ransom, #street-gangs, #conatus-creative, #asylum, #senscape, #broken-sword-the-serpents-curse, #revolution-software, #super-meat-boy, #team-meat, #dreamfall-the-longest-journey, #the-secret-world, #funcom, #red-thread-games
Jag ser nog fram emot Hotline Miami 2: Wrong Number mest av de listade spelen. Det är alltid spännande när svenskutvecklade spel blir omtalade världen över.
Suktar efter Broken Sword: The Serpent's Curse, Broken Age och Dreamfall Chapters
"De kallar sig Brown och menar det"
Finns mycket intressant på den där listan men det jag ser mest fram emot nu är Cornerstone: Songs of Tyrim, fast jag misstänker att de inte når sitt mål på Kickstarter.
/ LordDaimos
Ser endast fram emot XCOM: Enemy Within och Cyberpunk 2077.
Rimworld kanske?
http://www.kickstarter.com/projects/tynansylvester/rimworld
(avklarad Kickstarter)
Pixeljunk Inc! <3
Håller HELT med, Hyper Light Drifter borde varit med!
http://www.kickstarter.com/projects/1661802484/hyper-light-dr...
Mjo Star Citizen kan man ju tycka skulle vara med på listan. Fast åh andra sidan är det verkligen indie när det ser bättre ut än typ samtliga kommande nextgen AAA-spel?
Hur som helst, många schysta titlar. Broken Age ska bli intressant att se hur det blir, hoppas på ett spel som lyckas fånga magin med äventyrspel på samma sätt som många andra tidigare Tim Schafer spel.