Battlefield 4 har väldigt många vapenmodifikationer
"Bara" 240 tusen olika variationer, fail
Nej då, givet köp.
Tja, om man inkluderar alla variationer av samma typ av sikte, varför inte.
Har hittills sett att det finns ca 3 RDS sikten, 4 olika Suppression typer, osv, på ett och samma vapen.
Är det ens någon märkbar skillnad mellan de 3+ olika varianter av samma typ av vapenmodifikation?
Och inga av modifikationerna har någon egentlig betydelse
utöver ljuddämparen och ditt favoritsikte. Vapenkamo är HELT värdelöst, gör ingen skillnad överhuvudtaget
Du menar utöver ljuddämpare, lasersikte, grip och sikte? Sen när började folk klaga över modificationmöjligheter? Antar att du slutade spela nya spel vid tidigt 80-tal eftersom att resten hade nymodigheter som färg och fler pixlar?
Tja, om man inkluderar alla variationer av samma typ av sikte, varför inte.
Har hittills sett att det finns ca 3 RDS sikten, 4 olika Suppression typer, osv, på ett och samma vapen.
Är det ens någon märkbar skillnad mellan de 3+ olika varianter av samma typ av vapenmodifikation?
Högst otydligt vilken skillnaden är på de olika ljuddämparna. de olika rds har dock olika former av "punkt" vilket gör att rätt stor skillnad. Om jag minns rätt så har det kinesiska sikter en sjukt liten med nästan inget skymmande runtom vilket gör att du får en öppen vy av hela skärmen när du siktar in medans de andra har lite större punkter men även en ram runtom.
Customization är en av de största viktigaste grejerna och det jag kollar efter i spel. Speciellt multiplayer spel.
Men som i BF3 kändes det som i princip alla vapen var lika och alla körde med samma saker på sina vapen.
Får hoppas de gör STOR SKILLNAD på ALLA VAPEN och MODIFIKATIONER.
All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!
Du menar utöver ljuddämpare, lasersikte, grip och sikte? Sen när började folk klaga över modificationmöjligheter? Antar att du slutade spela nya spel vid tidigt 80-tal eftersom att resten hade nymodigheter som färg och fler pixlar?
Det handlar inte om att det finns möjligheter att anpassa vapnet efter spelstil, det är bra skit som så.
Problemet är att i den omfattning de vill göra sken av att det är möjligt så hamnar vi i att anpassningarna blir poänglösa _eller_ omöjliga att balansera mot varandra.
Min gissning är "bra nära poänglösa", enbart där för att göra Modern Shooter: Duty Calls... Om nån skulle ha missat duty calls-parodin på moderna shooters så är den här http://www.youtube.com/watch?v=d7r9RqWBdl8
Du menar utöver ljuddämpare, lasersikte, grip och sikte? Sen när började folk klaga över modificationmöjligheter? Antar att du slutade spela nya spel vid tidigt 80-tal eftersom att resten hade nymodigheter som färg och fler pixlar?
Det handlar inte om att det finns möjligheter att anpassa vapnet efter spelstil, det är bra skit som så.
Problemet är att i den omfattning de vill göra sken av att det är möjligt så hamnar vi i att anpassningarna blir poänglösa _eller_ omöjliga att balansera mot varandra.
Min gissning är "bra nära poänglösa", enbart där för att göra Modern Shooter: Duty Calls... Om nån skulle ha missat duty calls-parodin på moderna shooters så är den här http://www.youtube.com/watch?v=d7r9RqWBdl8
Så du blir upprörd över att ett vapen kan se ut på många olika sätt utan att de har stor effekt på hur vapnet kommer att fungera? Om du tror på det konceptet du nämnde ovan så går det inte att ha någon som helst skillnad och allt skulle vara kosmetika.
Så fort det finns val baserat på nummer och prestanda så kommer majoriteten gå efter det som är optimalt. Om du vill ha balans så finns det endast en och det är att allt är precis lika, vilket även är logiskt och därav små förändringar som gör små saker med vapnena så att alla kan spela med vad de vill.
Samma skitsnack som vi hört förut? X antal miljoner olika kombinationer, MEN det är exakt samma sikten och dylikt till alla olika vapen antar jag..
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Så du blir upprörd över att ett vapen kan se ut på många olika sätt utan att de har stor effekt på hur vapnet kommer att fungera? Om du tror på det konceptet du nämnde ovan så går det inte att ha någon som helst skillnad och allt skulle vara kosmetika.
Så fort det finns val baserat på nummer och prestanda så kommer majoriteten gå efter det som är optimalt. Om du vill ha balans så finns det endast en och det är att allt är precis lika, vilket även är logiskt och därav små förändringar som gör små saker med vapnena så att alla kan spela med vad de vill.
Det känns lite som att du tycker att jag förolämpat något du håller nära hjärtat
Spelet kommer att ha unlocks som räcker lite längre än bf3, de bästa kombinationerna kommer att vara tämligen få till antalet och alla kommer att köra med samma prylar...det är det troliga förloppet.
Istället för vapenkamo kunde de ge oss div. ansiktskamo eller uniformsbling, betydligt intressantare även om det dramatiskt minskar antalet tänkbara "unika vapenkombinationer".
Eller för den delen, valfria paintjobs på fordon, kanske plutonlogga?(realism är inte en fråga i serien ändå)
Så du blir upprörd över att ett vapen kan se ut på många olika sätt utan att de har stor effekt på hur vapnet kommer att fungera? Om du tror på det konceptet du nämnde ovan så går det inte att ha någon som helst skillnad och allt skulle vara kosmetika.
Så fort det finns val baserat på nummer och prestanda så kommer majoriteten gå efter det som är optimalt. Om du vill ha balans så finns det endast en och det är att allt är precis lika, vilket även är logiskt och därav små förändringar som gör små saker med vapnena så att alla kan spela med vad de vill.
Det känns lite som att du tycker att jag förolämpat något du håller nära hjärtat
Spelet kommer att ha unlocks som räcker lite längre än bf3, de bästa kombinationerna kommer att vara tämligen få till antalet och alla kommer att köra med samma prylar...det är det troliga förloppet.
Istället för vapenkamo kunde de ge oss div. ansiktskamo eller uniformsbling, betydligt intressantare även om det dramatiskt minskar antalet tänkbara "unika vapenkombinationer".
Eller för den delen, valfria paintjobs på fordon, kanske plutonlogga?(realism är inte en fråga i serien ändå)
Haha absolut inte. Jag tyckte bara att de fanns hål i det du skrev. Din platoonlogga + färger kommer synas på fordonen du tar i början av matchen vilket de tog upp i nån av sina e3 videos ;).
Tycker absolut att de kunde inkludera olika uniformer och annat krimskrams. Alltid kul att sitta och customiza sin loadout. Sen att de säger att de har 21959156569 olika kombinationer av customization kanske inte är riktigt rätt sätt att hantera det.
Skulle varit tydligare ifall de sade att det fanns si och så många som har effekt på vapnet och si och så många val för bling.
Konstigt att man blir lockad av en sån här film.. Den visar bara hur man kan ändra sitt vapen, men ändå vill jag köpa spelet.