Natterror på FZ
Fick mig att tänka lite på Elvira: Mistress of the dark
http://www.youtube.com/watch?v=FuDzQLx4wP4
Läskiga miljöer men kände ingen som helst rädsla :s när jag kollade på trailern till Amnesia sket jag ju knäck iaf!
Var det bara för mig som det såg ut som att miljöerna förändras eller att det "hoppade" framåt? Kanske är min laggiga jobbdator..
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Asylum är ett nodbaserat peka & klicka spel. Man rör sig inte fritt som i ett fps. Många tycks ha missupfattat det. Alla är så vana vid realtidsrenderade spel nu men jag tycker det är skitbra att peka & klicka skräck kommer tillbaka. Jag är ganska trött på de flesta spel som kommer. Agustin Cordes och folket bakom Asylum tycker jag gör helt rätt i att köra på den stilen. Jag personligen tycker det är mysigare och mer inlevelsefullt när man spelar på det sättet. Det är inget för de som vill springa runt och döda med en ak47, snarare för de som gillar lite lugnare spel och gillar att följa story och lösa pussel. Agustin Cordes första spel Scratches är helt underbart men det är inget spel för alla. Kanske för lite mer "mogna" gamers som tar sig tid att läsa saker och är lite mer laid back om man säger så.
Wohoo! Ser fram emot detta. Agustin Cordes förra spel, Scratches, var underbart!
"Scratches" är fantastiskt. När jag läste kommentaren att skräckelement inte går hand i hand med peka och klicka, tänkte jag att "de borde pröva Scratches". Inget annat spel har lockat ur ett spontant "AAAhh helvete gör inte så!" följt av den där härliga adrenalinrushen.
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Är det någon som har hört något nytt om detta? Har väntat som fan på nyheter men det har vart bra tyst
Har inte kommit något nytt eller matig info, tyvärr. Men visst vill vi höra något om vart det ligger i utvecklingen.
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Teamet bakom Asylum jobbar hårt på spelet. Det tar längre tid än väntat för de men räkna med att spelet kommer bli stort för denna typ av genre. Release ska vara nån gång under 2013 förhoppningsvis men inget är spikat. Sen får man tänka på att de inte är många som sitter och utvecklar detta vilket gör att det tar sin lilla tid att göra klart sen har de ingen budget kvar så det är ganska tufft för det gänget.
Är det någon som har hört något nytt om detta? Har väntat som fan på nyheter men det har vart bra tyst
Har inte kommit något nytt eller matig info, tyvärr. Men visst vill vi höra något om vart det ligger i utvecklingen.
Ok. Vankas det ett skräckspel som innefattar mentalsjukhus och störda scenarion är jag idel öra