Köper du en PS3 för 7000 kronor?
PS3 ftw
men 7000 är för mycket, den lär ju gå ner till 5000 nånstans innom bara några månader..
Sony dissade hela Europa, försöker sälja konsolen (som dessutom proppfull med buggar) för ockerpriser och beter sig allmänt arrogant mot oss konsumenter... Nej tack, aldrig en PS3:a för min del. Och varför skaffa en? Enda poängen med den tycks vara att den för tillfället är ett grafikmonster... Nej, då väntar jag hellre tills jag har råd med en bra dator om ett tag, vilken ändå kommer spöa skiten ur alla konsoler. Och vill man verkligen spela PS3-spel så kommer det väl ändå en emulator till PC så småningom.
Hell no att man stödjer sony. (varför? Sök på boycott sony på google)
Fast å andra sidan så förlorar de pengar på varje såld maskin, så det skulle väl vara om man kunde göra om den till en bra htpc.
Göra om den? Allt du behöver göra är installera linux så kan du se på vilka filmer du vill osv...
varför ska man köpa en ps3 för att kolla på film med? och varför ska man löpa en ps3 för att installera linux på? har inte brytt mig så mycket om den featuren eftersom det är en konsol.
Verkligen dåligt av Sony att höja priserna.
Jag bokade en från discshop.se. Sidan som var först i Sverige med att ta emot förhandsbokningar. Då var prislappen 5999:-. Senare fick jag hem en DVD med lite trailers och en konfirmations kod. Denna kod var du tvungen att skriva in om du ville vara en av de få lyckligt lottade som fick en konsoll vid premiären som det så vackert hette. Detta var ju Självklart inan man bestämde sig för att höja priset så nu sitter jag här med en DVD skiva och knapp ekonomi och väntar på att en räkning på 7k ska dimpa ner. 6k var på gränsen av vad min ekonomi tålde. Verkligen, Verkligen fult av Sony att skicka ut skivan och därigenom göra det bindande för att sedan höja priset.
Besviken. Skulle avboka den på direkten om det var möjligt.
vadå nästa generationens TV-spels konsol! fan PS3 och 360 är samma som deras föregångare fast med vassare prestanda, inget nyskapande direkt...
PS3 är väl den konsoll som är mest next-gen av alla konsoller. Den har ny kontroll, bäst prestanda, Blu-Ray, en onlinetjänst m.m. Nintendo valde sin väg, dom valde att utveckla handkontrollen. MS valde online och prestanda vägen. Sony, ja dom tog så gott som allt som marknaden har att erbjuda, och om det va det smartaste draget vet jag inte, men det får vi se om några år.
Själv så kommer jag att ha en PS3 60GB om drygt 1 vecka, och de kostade bara drygt 5000kr med frakt och ett spel.
Skrämmande att folk inte vet ett skit här, "dålit utav sony att höja priserna" Tror ni seriöst att det har något med sony och göra?
1. Någonsin hört ordet moms?
2. Någonsin hört Nordisk Film ? Det är DOM som isåfall kommer lägga på ett enormt pålägg exakt som dom gjorde med PSP.
Så sluta snacka massa skit om att det är Sony som höjt priset, för det har noll med dom att göra.
För det tredje är priset INTE satt till något 7000:-
Affärskedjor har redan börjat disskutera med nordisk film, och Nordiska Sony har även börjat undersöka detta efter kontakt med dom. Så innan ni drämmer ut massa mög, ta reda på fakta. Suck för folk med noll info.
Nej, 7000 är för mycket. Jag hade kanske tyckt det var värt det om spelen var billiga, men det är dem ju inte. Då är det bättre ekonomi att uppgradera PC:n för pengarna.
Jag hade (innan några priser annonserats) tänkt köpa en PS3 och anledningen till det, förutom spelmöjligheterna, är BluRay och multimediakapabiliteten.
Nu har jag fördelen att vi bokat en PS3 till jobbet, så jag kommer att ha möjligheten att testa den ordentligt innan jag bestämmer mig. Men om priset ligger på 7000:- här så tänker jag nog inte köpa den förrän det gått ned till minst 6000:-.
ägt både ps1 och har en ps2 som dammar men tappade suget nästan helt då den blev uppskjuten samt att den är ganska begränsad maskin trots allt.
Hade man krävt speltillverkarna att fixa stöd för mus/tangentbord i alla FPS spel till PS3 samt skippat HDCP så man kunnat ansluta den till en valfri digitalskärm så tjah då jag kanske övervägt en 6-7 lax för UT2007 eller vad det nu kommer heta samt andra lir. men så blev det inte.
väntar något år eller så då kanske nya metal gear släppts och har man tur är den klar att köpas chippad och kanske finns det då en finfixad linuxdist som gör den även till en bra mediaspelare.
BTW: glömde tillägga, om inte först M$ hinner släppa sin uppdaterade xbox360 som förhoppningsvis inte låter bokstavligt låter som en jävla dammsugare.
[...] Själv så kommer jag att ha en PS3 60GB om drygt 1 vecka, och de kostade bara drygt 5000kr med frakt och ett spel.
Får man fråga var du köpt den ifrån? Btw, lycka till med tullen.
People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.
//...Så sluta snacka massa skit om att det är Sony som höjt priset, för det har noll med dom att göra.
För det tredje är priset INTE satt till något 7000:-
Helt rätt Mitsu och jag instämmer i att det inte är Sony som bestämmer det exakta priset i varje land, utan en massa andra faktorer spelar in.
Men frågeställningen för röstningen och denna tråden var helt enkelt "Köper du en PS3 för 7000 kronor?"
Jag har tolkat det som ett upplägg för diskussion kring var smärtgränsen ligger - hur mycket är man villig att betala och hur går resonemanget. Det är ändå förvånansvärt (i mitt tycke) att det faktiskt finns dem som ändå kan tänka sig att köpa en PS3 till det priset.
Sony själva har ju försökt framhäva att PS3 är mycket mer än bara en spelkonsol som motivering för priset, och det är faktiskt i egenskapen som multimediamaskin som jag baserat mitt svar på. Sedan kan man ju diskutera hur smart det då var av Sony att kalla den för en PlayStation om de nu vill lansera den som en multimediamaskin, eftersom det varumärket är så starkt förknippat med spel.
Klart man köper! Men man väntar någon månad ifall det blir prissänkning.
Till de som säger att man ska köpa en dator istället kan jag bara säga: Varför välja? Köp båda!
Hoppas verkligen du tjänar ihop dina egna pengar när du skriver sånt där...
För att återkomma till ämnet, för den summan pengar kan man ju för fan få både en xbox 360 och en wii, eller varför inte fixa en ordentlig uppgradering till pc'n? Svaret är nej, det är alldeles för dyrt.
Lite tråkigt att Nordisk Film lägger på 500-1000 SEK.
Hade ju varit mycket roligare att betala 6000 kr.
Men det blir en PS3 för min del ändå, ända konsollen som har tillräckligt många intressanta titlar i min mening (Nästan för många, kommer aldrig ha råd till alla spel jag vill ha ;P).
Sen kommer man ju använda den som dvd- och blu ray-spelare också vilket inte är fy skam.
AAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAAAHAHHAHA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA
På div amerikanska forum sitter de redan utröttade vid sina fina PS3s, det behöver ett(troligen flera) REJÄLT spel om det ska slå igenom. MGS ser vackert ut men hur pass bra spelas det?
Dock gör sony bra tv apparater tydligen, om än överprisade.
Vi gör så här, alla köper en PS3, men inga spel, INGA, sen samma dag som garantin går ut lämnar ALLA igen sin PS3 = Sony går i stöpet eller lär sig en läxa.