EU III - spelet som ingen spelade
Tja jag läser iallafall historia vet inte hur det är med dig. Man kan säga att jag läser historiska fakta nästan dagligen. Men jänkarna är allmänt ointresserade av sånt som inte berör dom.
Jag uttalar mig i egenskap av att vara gymnasielärare i historia (samhällsvetenskap är mitt andra ämne), och dessvärre är historiakunskaper i gemen relativt dåliga - men jag gör uppenbarligen vad jag kan för att motverka detta hos nästa generation.
...sedan kan det ju vara så att jag omedvetet sitter på min höga häst här och tycker att omvärlden inte är lika påläst som jag, men det är i varje fall inte min avsikt att döma någon.
Lirade ettan hur mycket som helst, både i single och multiplayer sen slirade man in på HOI1-2 och nu sitter man där fortfarande, flyttar divisioner kors och tvärs. Finns inget annat spel (Nja, blue max på 64:an var jag insnöad på men...) som gett mig så mycket underhållning som EU serien och HOI1-2. Skulle jag ändå jämföra underhållningsvärdet (kul+timmar=X ) så borde nog dessa titlar kosta mångfaldigt mer än tex. Crysis, som i sig är underbart men ack så kort.
<3 Paradox
När kommer HOI3?
Gillar inte strategi och hatar historia och dåtids spel....
Jaha? Varför uttalade du dig i den här tråden då?:P