Inlägg av PsychicLimestar
Inlägg som PsychicLimestar har skrivit i forumet
Oohh, många bra.
Måste ändå lista What Remains of Edith Finch högst då det håller sig kvar längst i minnet..
Annars är följande minnesvärda titlar:
Firewatch
Everybody’s Gone to the Rapture
Wow samma som jag skrev in innan jag läste tråden =D
Everybodys gone to the rapture, och Firewatch
Det är riktigt fina spel.
Det är B A Start ... inte A B
Fast det är B A START .... INTE A B.
Pong
Pong, och Orm/Snake
The Legend of Zelda (bokstavstroget från NES-versionen) Remake i Breath of the Wild-motorn. Har det gjorts? Går det? Vill någon det?
Fick bara för mig att det skulle kännas lite småmysigt att smyga runt i- och spela originalet med den senaste grafiken.
Jag med!
Jag har klarat Rygar till NES. Nuff said
Jag med!
Det är ett jäkla samlande och springande fram och tillbaks. =D POWER UP! LEVEL UP!
Jag har även klarat av Bionic Commando och Bayou Billy vilka var lite snurriga och har inte återupprepats.
Klassiker som körs om och om på NES är SMB1,2,3 och Contra/Probotector och Lifeforce Salmander.
Track n Field 2. Tetris, Puzznid, Dr. Mario, Zelda, Rush ´n Attack , osv.
Hardcore!
Hardcore!
När jag spelade var det till max, inte så många spel totalt men alltid till slutet och ibland flera år samma spel om och om tills jag klarade på svåraste graden. Gjorde en egen FPS-låt som jag körde på repeat när jag tröttnat på soundtracket till DOOM. =D
Nightmare
Om jag fastnar för ett spel så kan jag lära mig alla trix och mästra det.
Jag spelar inte många spel och köper dem inte bara för att.
Det måste finnas en nerv som aktiveras när jag spelar och göra att jag stannar.
2016 köpte jag en ny laptop med 960 GTXM i , den drev knappt det nysläppta
DOOM 2016, men Nvidia släppte nya rutiner någon månad senare och vipps
så gick det alldeles utmärkt att fläska på, och 4 år senare hade jag varvat spelet
och fixade det till slut på Nightmare, dock inte ultranightmare då man måste klara
allt i en enda runda, men ändå.
Witcher 3 snurrade jag igenom på näst svåraste då jag inte hängde med på graderna
alls när jag startade upp det, det gick lite för fort, och sedan insåg jag när spelet var
över att jag inte kunde låsa upp allt eftersom jag spelat det på en för "lätt" nivå.
Det tog lite för lång tid att göra om såvida jag inte köper en ny dator och kommer
över någon slags nextgen fix för grafiken. Sen skulle jag vilja att de byggde in så att
man kunde spela alla stridsmoment i spelen het utan storyline eller videosekvenser
om man nu skulle vilja det, då det ändå är det man vill se att man klarar av just när
det kommer till de högre svårighetsgraderna.
Zelda Breath of The Wild knallade jag runt i tills det var klart och löste alla tempel och trådar.
Resten av listan är lång och många av de äventyrsspel som är största kategorin jag spelar har
inte svårighetsgrader på det visete, men Myst, Riven och Excile och så vidare är ju inte något
man hystar igenom på en kaffekvart. Normality och Esctatica är andra klassiker samt spelen
som driver med hela klicka och peka genren i serien Unwritten Tales.
Är C64 gamer i botten så där fanns det en del svårigheter att nöta på i de allmänt korta men
ack så kluriga spelen. En favorit är JOE BLADE som fanns på baksidan av trimningsbandet till
kassettspelarna, även om spelet där man skulle fylla rutor i själva loadern var ännu roligare.
Det låter ju härligt men jag får inte riktigt ihop matematiken. Så om spelet säljs till 50 000 pers så måste du fixa 50 000 skådespelare, som oavsett tid på dygnet personligen måste spela med en?
Man kan tvingas spela i grupp, så när man kör spelet så är en main character och de andra är rösterna efter manus och fria att lägga till lite vad de vill och småprata också, och några kanske till och med spelar monstren i spelet som gammeldags rollspel med spelledare, fast digitalt. Sen ändrar sig förutsättningarna vartefter huvudkaraktären gör framgångar eller misslyckas.
Snabbreser ofta men bara om det är en rutt eller liknande rutt som jag redan tagit tidigare i spelet.
Precis, första gångerna man ska någonstans sker det i realtid, men sedan när man måste levla upp sig och samla föremål och knyta ihop trådar här och där för att nå ett mål så far man fram och tillbaks via snabbresande för att inte få slaget. Jag hade kanske orkat göra allt i realtid, men då hade det som sagt tagit en bra jäkla mycket längre tid att klara genom Witcher 3 och det liv jag levde då tillät inte den typen av rekreationsspelande och jag hade ingen koll på att jag hade kunnat sitta och sända alltihop live och snacka som nån jäkla radiokanal om det under tiden också... Gjorde likadant i Zelda Breath Of The Wild. Nu väntar jag på Cyberpunk 2077 som jag förbeställt, får se hur jag klarar 1 person efter en tids vila, har börjat småspela Doom 2016 för att få lite känsla, samt Super Hot Brain Controll Delete. Snabbt jäkla spel det sistnämnda må jag säga, men det ska gå.
Det låter ju härligt men jag får inte riktigt ihop matematiken. Så om spelet säljs till 50 000 pers så måste du fixa 50 000 skådespelare, som oavsett tid på dygnet personligen måste spela med en?
Det bor 7 miljarder personer på planeten jorden. Tänk på den en stund och se om det skulle kunna gå att få ihop tillräckligt med rollspelare för uppdragen, och sedan låter man en AI lyssna på deras sätt att agera och resonera vartefter och sen får man snurr på det och till sist kan ingen skilja mellan AI och männsika, man skulle heller inte anväda liveskådespelande som säljande argument, utan folk skulle få överaskas av hur bra dialog man kan föra med karaktärerna i spelet. Man använder en mycket liten testmiljö först och begränsat antal spelare, sen anställer man röstaktörer efter behovet och om det blir omtyckt kan man expandera. I den lär man upp AI som blir allt mer rapp i dialogen och och bygger upp baser av samtalsämnen vartefter. Spelandet kunde också kräva schemaläggning eller parning så att man med ett kompisgäng kunde ta olika roller i spelet. Vem vet? Spelare som köper spelet kunde också eventuellt tilldelas en roll som de ska hålla sig till med ett uppdrag som om de lyckas lösa det under spelets gång leder till nästa och så vidare. Man kunde ju göra ett helt öppet spel helt utan dialog, men med i förväg placerade problem som måste lösas tillsammans med andra som man kommunicerar med via chatt eller ljud , eller slåss om att lösa först.
Jadu...
Allt handlar om förståelse av tillvaron, världen, samhället och marknaden, vad som väcker en längtan om att få uppleva den smått magiska värld som varje spel kan erbjuda.
Det handlar om karaktärer, historier, grafik, musik och kontroll över saker man annars inte kommer åt att styra över.
Att länka samman och utnyttja den absoluta eliten av high end inom alla dessa områden som spel innehåller och skapa en ny typ av upplevelser i kombination med gamla väl bekanta drömmar, myter önskningar och legender samtidigt som man får det hela att se extremt verkligt ut.
I vissa fall gör man tvärt om, man skalar ner verkligheten för att uppnå en viss stil som många älskar, där handlar det om att undersöka marknaden och få olika varumärkesinnehavare att vilja vara med på spåret och vara beredda på att dela med sig av sina historier, karaktärer och sin musik och kringliggande produkter som ger marknadsföring och mervärde.
De man samarbetar måste också gynnas av varje affär och de som köper spelet måste kunna identifiera sig med produkten.
Det gäller också att få med hårdvaruutvecklingen på det man vill ta fram i spelväg, inte bara anpassa sig till den hårdvara som finns att tillgå.
Självklart ska man maximera kvaliteten på produkter till befintlig generation, men cyklerna som kommer ska alltid ha något alldeles extra att tillföra även till tidiga spel i den generationen.
När det kommer till utvecklingen måste man se till människan, låta det ta den tid det tar och inte pressa scheman för hårt, det handlar inte om att inte ha fasta produktionsplaner, utan att ha personal så att det räcker för bemanning i skift så att det aldrig står stilla, och att det aldrig hänger på bara en individ som skör tråd.
Grafik: Stilistiska spel som återspeglar varumärket man producerar en spelbar värld för. Alla vet hur en Smurf ser ut, då ska eventuellt Smurfarna också i spelet se ut så nu när det äntligen är möjligt att efterlikna i detalj.
Det finns tillfällen då grafiken kan förhöjas från 2D till 3D och man får skapa karaktärer från seriefigurer och blåsa liv i dem med animationscykler och liknande, samarbeta då med skaparna så långt det är möjligt.
Ultrarealism: Se till att framtiden mest krävande spel går att spela i moln för att spara på material och hushållens pengar, men att det går att pressa dem på maskiner med topp-moderna grafikkort.
Retro: Enkla spel med simpel grafik men skoj uppgifter att utföra går alltid hem, et toppexempel: DEX som har en cyberpunkhandling och multidimensionell spelmiljö med inslag av äventyr och problemlösning. Nya Pac-Man är också ett genidrag, vilket upp-piffning både vad gäller grafik musik och sätt att spela.
Remakes: Ändra inte handling eller banor i remakes, håll även dialoger till samma plot då spelare av retrospel ofta vill kunna känna igen sig exakt i dialoger och sätt att lösa problem men vill ha en mer realistisk version i grafikväg. Ett perfekt spel att göra remake på nu efter Covid-19 är Normality där karaktären varit i karantän eller något liknande ett längre tag, men kommer på hur man ska få fart på den grå staden igen vart efter.
Originalideer: Att skapa ett varumärke, karaktär och historia kräver en kreativprocess som kan ta åratal, det gäller att få fram en stil, tonalitet och något som tilltalar spelaren fastän man aldrig har hört talas om det hela någonsin förut. Max Payne kom som en frisk fläkt när Doom inte var hetast i grafiksvängen längre och rymdmonstren till slut överglänstes av den klara grafiken i den något mer realistiska miljön som det spelet erbjöd samtidigt som det fanns funktioner som var av ren fantasykaraktär, som bullet time och sådant. Sen kom ju Doom 2016 och så var grafikfrågan omvänd igen. Det är så man ska jobba, olika genrer får ha sina epoker och det gäller att scanna av efterfrågan ständigt samtidigt som man har öppna diskussioner om nästa stora grej hela tiden, plötsligt bara händer det att någon kommer med något som ingen tänkt på förut och som sedan sätter spår i generationer. Doom, Minecraft och Candycrush är lysande exempel på det.
Mästrande av genre: Det kommer alltid finnas de producenter som blir bäst på sin genre, de har regler, koncept och grafikmotorer och fysikalgoritmer som passar just deras typ av spel bäst, samarbeta med dem och ta de delar som behövs och köp in arbetskraften för att få fram den produkt som i slutändan generar en helt unik produkt med känslan från tidigare. Igenkänning är aldrig fel, men det är inte så populärt med exakt härmning.
Tal och dialog: En grej man skulle kunna experimentera med i mindre skala på en testgrupp spelare är att låta karaktärer spelas av professionella gamers som sköter om kontrollen och fightingen live av motståndare eller andra karaktärer man möter i ett spel, och sedan låta röstskådespelare sköta dialogen, till viss del hållen till ett manus så att man har gränser i dialogen, men de ska kunna svara live och prata direkt om lite vad som helst, och jag menar ingen AI utan helt verkliga levande varelser som antingen svarar på dialog i ett textverktyg/chatt eller faktiskt sitter och pratar och spelar rollen som karaktären i spelet har rent röstmässigt och framhäver karaktärsdragen som om de vore liveskådespelare. Har aldrig hört om sådant och det kan ge extra liv i dialog jämfört med förbestämda textval av olika slag som visserligen gör att man hårt följer en storyline, men det blir alltid samma konsekvenser. En levande dialog ger utrymme för extra skämt och man man prata om vad som helst samtidtigt som historien går framåt.
Marknadsföring: Låt marknadsföringsbyråer sköta marknadsföring. Även om märken är kända redan idag så händer saker även på marknadsföringsfronten och nya steg kan tas. Har man in-house marknadsföring, se till att de får topputbildning i de senaste trenderna, sociala medier och reklamkanaler och tjänster samt verktyg för medieproduktion.
Försäljning: Erbjud alltid förhandsbeställning, men hoppa det här med billigare spel i början, bättre då att lägga billigare spel rakt över och totalt sälja fler i en tid då spelen ändå inte kräver något lagringsmedia som köps av spelarna.
Merförsäljning och multi level marketing: Skapa all merch man tycker känns relevant, men gärna signaturproduktioner med kända konstnärer och artister. Soundtrack med riktigt kända band kan fungera, eller så anlitar man några riktigt nyskapande talanger från demoscenen.
Det gäller också att överaska gamingcommunityt då och tå, som CD Gjorde med Cyberpunk och den kristallklara techdemon som först dök upp på Cyperpunk 2077 som konceptkonst. Från witcher berg dalar och skogar och fantasymonster till en högteknologisk citymiljö. Det det gjort är också att man låtit de tilltänkta spelarna gradvis vänja sig vid interface, grafik och handling redan innan så att det känns som man fått sitta bredvid ett tag utan att få spela spelet man väntat på så länge. Det kan vara bra att förbereda så god tid i förväg, men risken är också att man bygger upp förväntningar som aldrig infrias. Det kan vara bra att Släppa mindre produktioner i en spelmotor som är riktigt avancerad och som använder alla funktioner rakt över fullt ut, men begränsar speltid och miljöer, musik och lite lite i utformning av grafiken så att man, om konceptet går hem kan släppa en fullskalig AAA titel där man fräser på lite extra. Det är också bra att i dagsläget då spelarna spelar på allt från gamla c64 och Amiga500 som de trimmat upp med extra ramminnen och dylikt till värsting maskiner med senaste grafikkort och molntjänster, att erbjuda skalbar grafik och hög detaljnivå i vilka grafiska effekter som ska vara påslagna när man spelar spelet, så att man når ett brett kundunderlag och alla kan ta del av en bra historia och få leva ut sitt intresse för spel lek och nya utmaningar. Dessutom är det mer rättvist för dem som faktiskt inte har råd att skaffa nya kort och konsoler hela tiden. Man kan även jobba så att man släpper spel på tidigare generationers konsoler för att nå den gruppen.
Det var mina första tankar det.
En krumelur
Testpiloter är tester av medlemmar, för medlemmarna. Främst med prylar vi inte testar redaktionellt men som partners vill lyfta fram, såsom gamingtillbehör, bärbara speldatorer och liknande. Win-win för alla!
Vi är nu på jakt efter att utöka stallet med testpiloter på sajten och tar därför emot intresseanmälningar. Du behöver i det här läget inte fundera på eventuella textprov, vi kommer kika på aktiviteten i forumet som första steg. Skriv en krumelur i denna tråd helt enkelt.
@PsychicLimestar blir gärna testpilot.
Virtual Larry , LSL1 i full 3D med AI-Dialog som babblade på men ändå höll sig någorlunda till originalstoryn vore kul med. Gäller samtliga click n play spel från 80-90. In med dem i VR bara, voice-modulation på dialogerna, slipa musiken och snygga till ljudeffekterna och sen kristallklar 3D-grafik som bara bländar en. Tänk er Monkey Island XTR - Extended Reality Edition. Kings Quest och Space Quest med flera. Vilka spel som helst... Jag har nyligen själv skaffat ett par VR som egentligen bara går att se film igenom till telefonen, men de har några musikvideor och små spelsekvenser som är i full 3D och bara de är bättre upplevelse en vilket 2D-lir som helst tack vara materialen, ljussättningen, musiken och effekterna. Gör inte om, men gör nytt!
Någon som kan plocka ut kod från Nintendospel och konvertera om dem till Full 3D som körs med VR-Utrustning?
Låt oss göra Mario (vilket NES-spel som helst) så realistiskt som det bara går, men bara när det gäller grafiken.
Låt oss kalla det en vuxenversion av spelet eftersom det kan bli lite läskigt att spela.
Bygg alla världar och nivåer från de ursprungliga Super Mario- och de andra spelen i full 3D.
Nivåerna bör vara tillräckligt breda så att du kan springa runt och hoppa över fienderna
Och se dem från olika vinklar och attackera dem med dina eldkulor eller vad du än har
I dina händer just nu.
Jag pratar inte om ett spel där du ser Mario och andra utifrån, nej, den här gången
är Du är i kontroll via VR-glasögon och placerar dig mitt i handlingen och tar rollen som
Mario eller någon av de andra vännerna, slåss mot Bowser och rädda prinsessan eller någon annan.
En drömlik superrealistisk upplevelse driven av någon av de senaste grafikmotorerna eller miljöerna för att skapa spel.
men fortfarande med allt annat i original från spelens fantasi vad gäller nivåerna och alla gamla kända fiender och
miljöer och Power-grejer.
Som när du får tag på en Svamp i Mario så förändras utgångspunkten för din din synvinkel så att du verkar bli riktigt stor,
precis som Mario blir i sin lilla platta värld.
Naturligtvis vill jag ha det här för Zelda, Metroid, Metal Gear, Contra, Kirby och alla andra klassiker.
Du borde kunna konvertera spelen ganska snabbt med någon form av tolk som
skapar och bygger 3D-modellerade världar av de data som beskriver de tidigare 2D-nivåerna
och liksom automatgenerera fram banor och objekt efter en viss modell.
Välj också rätt färger för 3D-modellmaterial genom att ta data lagrad i den ursprungliga spelkoden.
Berättelserna och dialogerna ska vara original men alla dialoger ersätts med tal och text som kan
ställas in så att man får antingen ljud eller text eller båda samtidigt.
Musiken ska vara originallåtar på så sätt att melodierna är oförändrade, ljud ska uppträda på samma
sätt och förekomma på samma platser och vid samma händelser, men låtarna uppdaterade med moderna
synthesizers och ljuden uppfriskade med nya mer realistiska ljudeffekter.
Om du inte vill göra kopior av de gamla spelen rakt av, gör något nytt.
En remake av GoldC Cliff som utspelar sig i en stor djungel i Inkariket kanske?
Nintendo Extend - Get in there!
Nintendo XTR - Extended Reality
Ha en trevlig stund programmering!
Inget - Molnstreamade spel utan nödvändig hårdvara hemifrån är framtiden när 5G satt sig.
Onlive satte igång det efter en lång debatt om huruvida det ens var möjligt att leverera en godtagbar spelupplevelse helt online. Det gick och det går och det kommer att bli standard!
Sony has acquired important parts of OnLive. Due to the sale, all OnLive services were discontinued as of April 30, 2015.
As the first-ever game streaming service of its kind, everyone who has ever played a game using OnLive has contributed to the technology and its evolution in some way. We’re immensely proud of what’s been achieved and extend our heartfelt gratitude to you for being a part of the OnLive Game Service.
Thank you from all of us at –
OL2, Inc. (aka, OnLive)
Konsol-exklusiva spel är omodernt och onödigt. Bättre att individen har ett konto hos respektive utgivare, en plugin till sin Smart-TV och sedan spelar man spelet i molnet med precis de kontroller man vill utan att behöva installera det på vare sig konsol eller dator. Speldrivande moln kan bli en affärsidé i sig då man egentligen bara behöver ett konto på Steam för att installera ett spel på en server och sedan levereras grafiken via streaming och så styr man det med sina kontroller bara det finns ett interface däremellan. Loggga in på Steam, installera ditt spel på "Molndisken" istället för lokala disk, snurra spelet med toppmodern grafikhårdvara och knivskarpa processorer i serverhallen och låt kopplingen däremellan och dig bara leverera spelet som en video och själva styrsignalerna ( enstaka tangenttryck med "ettor och nollor" som inte kräver någon lina alls i princip, och grafiken kräver inte mer av lina och dator än Netflix på högsta upplösning ) Nån som är bra på programmering och kan fixa det? Onlive var först, sedan köptes de upp, sen kom Utomik och Stadia och sedan Microsoft med Gamepass och så vidare... Men var är fulvarianterna?
http://en.dreadlocks.cz/games/dex/?age-verified=ed8fabf789
Se länken ovan och lirar liret DEX för att få en vink om vad vi sedan kommer att få uppleva i full 3d och allt smask i grafikväg man kan tänka sig, samt en något mer komplex storyline. Men DEX är helt klart värt en omgång om man är inne i Cyperpunk-svängen vad gäller spel.
Space Pirate Cobra , rymd, action äventyr ( vet att det finns något gammalt till Amiga 500 , men med dagens teknik och grafik skulle det går att göra fetare. Det samma gäller för Star Zinger. Men tror inte det finns något spel alls i den genren förutom något handhållet blip blip från tidigt -80.
Spelet baserat på hemvideon om mig själv. Det skulle bli ett så sjukt bra humoristiskt actionladdat lagom erotiskt fartfyllt äventyrsspel med sjukt bra musik och grafik a la top notch och med en AI utav sällan skådat slag. Sjukt mycket ordvitsar och slaptstick. Ring mig för en intervju.