Den andra Doom: The Dark Ages-trailern visar medeltida BFG
Sweet. Jag har inte spelat Doom väldigt mycket. Men förr när jag hade spel-pc för typ 25 år sedan och körde Quake Arena så var "Big Fucking Gun" awsome. Fan vilket röj det var i Quake Arena, körde mest modden Q3 Rocket Arena. Nån som körde Q3 och Rocket Arena? Nostalgi.
Ska köra Doom nu på Xbox Series X när det släpps, ser grymt fett ut. Men det känns som de är ett PC spel främst egentligen. I alla fall när det är så snabbt och jävla mycket röj. Men jag ska hanka mig fram med kontrollen, ja det ska jag göra minsann 😆
Detta kommer bli one hell of a ride!
Quake 1 reboot pretty much confirm!
Lite konstigt att dom visar cosmic horror/Cthulhu i trailern.
Hade väntat mig att det skulle vara den stora twisten, i slutet av DooM: The Dark Ages.
Tvek. Quake är ett mycket sämre varumärke nuförtiden. Tror verkligen inte på nån reboot. Quake 1 remaster var ju bra, men multiplayer var en riktig flopp i antalet spelare som efter en vecka var typ 5 spelare.
Sweet. Jag har inte spelat Doom väldigt mycket. Men förr när jag hade spel-pc för typ 25 år sedan och körde Quake Arena så var "Big Fucking Gun" awsome. Fan vilket röj det var i Quake Arena, körde mest modden Q3 Rocket Arena. Nån som körde Q3 och Rocket Arena? Nostalgi.
Ska köra Doom nu på Xbox Series X när det släpps, ser grymt fett ut. Men det känns som de är ett PC spel främst egentligen. I alla fall när det är så snabbt och jävla mycket röj. Men jag ska hanka mig fram med kontrollen, ja det ska jag göra minsann 😆
Det är inga problem att spela de nyare Doom-spelen på konsol.
Även jag är en gammal quakenörd med tusentals timmar i främst QW och Q3 (1on1 och RA3). Det är bara en vanesak att spela med handkontroll, så kör på!
Skulle nästan vilja se ett nytt IP nästa gång. Gillade faktiskt Rage.
Gillade också Rage, men tycker det spårade ur en del från Rage 2. Striderna är däremot fantastiska, kanske bland det bästa som id software gjort avseende vapenkänsla. Det var snack förut om ett rage 3 men tveksamt om det blir av nu när Tim Willits slutat.
Det är ju E3 rätt snart, kanske vi får se en teaser där?
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Gillade också Rage, men tycker det spårade ur en del från Rage 2. Striderna är däremot fantastiska, kanske bland det bästa som id software gjort avseende vapenkänsla. Det var snack förut om ett rage 3 men tveksamt om det blir av nu när Tim Willits slutat.
Det är ju E3 rätt snart, kanske vi får se en teaser där?
Glömde bort Rage 2. Men har för mig att det såg helt ok ut. Men det gjordes väl av Avalanche? Det skulle vara roligt om ID Software gjorde det lite mer som första. Har för mig mig att 2:an var mer färgstarkt än originalet. Gillade att köra omkring i bilen.
Så djävla hype för det hät! hoppas bara att med AMD kort klara av det eftersom det har forced Ray Tracing ;_;
Hade ingen aning om detta, vilka idioter (om det stämmer.) Ray Tracing får ju många spel att se värre ut pga överdrivet med ljus och reflektioner. Hjälper ju inte att det äter fps heller. Nej, hoppas verkligen inte det blir en standard och påtvingat i fler spel i framtiden.
På ett sätt så önskar jag de hållit kvar i det simpla där en marinsoldat på mars ensam får tackla helvetes invasion. Men på ett annat sätt så gillar jag att de faktiskt har förnyat DOOM och vågar leka runt med konceptet. Sen kommer ju klassiska DOOM alltid vara klassiska DOOM, men jag gillar de nyare också på sina egna vis.
"Writer and Fighter"
Får starka Serious Sam vibbar av detta (snarare än doom).
Gillar inte att det är långsammare gameplay med sköld.. känns sådär
Tycker inte det känns som det är tillräckligt med fiender och att det går sakta.
Doom brukar ju annars vara att man får dansa runt alla fiender och skott som skjuts mot en, men i dessa trailers känns får man inte känslan av att det är totalkaos i mina ögon åtminstone.
Tycker inte det känns som det är tillräckligt med fiender och att det går sakta.
Doom brukar ju annars vara att man får dansa runt alla fiender och skott som skjuts mot en, men i dessa trailers känns får man inte känslan av att det är totalkaos i mina ögon åtminstone.
Doom Eternal fick rätt mycket kritik just för att det var så extremt kaosigt. De gamla spelen var inte lika intensiva. Jag är väldigt glad att man gått ifrån det extrema tempot i Eternal, jag tyckte att man skruvade upp det för mycket. Hoppas även innerligt att man helt tagit bort de där små arenabanorna i framförallt Eternal som mest gick ut på att man skulle studsa runt som en gummiboll och byta vapen och plocka pickups i 120 km/h. Kändes för mig mer tröttsamt än roligt.
Tror det kommer gå att skruva upp i spelet. Ska tydligen finnas en hastighets-slider för första gången.
Spelet blir säkert bra för vad det är men känns inte riktigt som Doom med all lore, drakar och svärd. Hade gärna sett att det mer var en ensam soldat på en rymdstation och inte var fullt så episkt. Men ja, originalen finns ju alltid kvar