Guild Wars firar 20 år med en ny massiv upplaga

Robot
Guild Wars firar 20 år med en ny massiv upplaga

...som dessutom reas ut för under 10 dollar.

#Arenanet, #Guild-wars

Wow! Tack för tipset. Spelade "Prophecies" för länge sedan, sedan glömde jag bort det helt enkelt.

signatur
Medlem

Guild wars var inget jag sänkte tid i. Jag var inne i Everquest, Anarchy online samt Eve online träsken då. Men Guild wars 2 körde jag med ett ganska stort RvR PvP Guild en bra stund.

Medlem

Några dagar till? Det är 20e idag.

Fast på Steam står det tills den 29e...

signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Geeks Gaming

Ett bra spel. Varit ganska många som spelat senaste dagarna i och med uppdateringen dom släppte.
Finns dock tyvärr en del åldrade system som är ganska sega idag.
För mig är dock GW 2 mycket bättre och även mitt val för bästa mmo spel just nu.

Skribent
Skrivet av Dunder:

Några dagar till? Det är 20e idag.

Fast på Steam står det tills den 29e...

29:e ska det förstås vara. Ändrade! Tack

signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Jinxswe:

Ett bra spel. Varit ganska många som spelat senaste dagarna i och med uppdateringen dom släppte.
Finns dock tyvärr en del åldrade system som är ganska sega idag.
För mig är dock GW 2 mycket bättre och även mitt val för bästa mmo spel just nu.

GW2 var ett bättre MMO, men jag tror att GW om det släppts idag hade kunnat bli en esport. PVP-matcherna var sjukt bra balanserade och man behövde tänka på vilka skills man tog med in i striden som lag för att vinna.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bästa med GW var definitivt PVP(!), glitchar man kunde grinda på och alla mysiga events kring stora högtider. Toppen spel när det begav sig.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

GW2 var ett bättre MMO, men jag tror att GW om det släppts idag hade kunnat bli en esport. PVP-matcherna var sjukt bra balanserade och man behövde tänka på vilka skills man tog med in i striden som lag för att vinna.

Guild Wars 1 var aldrig ett mmo utan ett online rpg som utvecklarna sjäöv kallar det. Hade inga features som bör finnas i ett mmo.

Och jag hittar inte Anniversary Masterpiece Collection på steam, länk tack

signatur

1# FZ Troll

Medlem

GW2 hade tyvärr lite för monoton karaktärsutveckling för mig.
Man nådde 80 ganska fort och det blev liksom inget mer av en efter det. Gav ytterligare chans första två expansioner men det var samma känsla. Samt dåligt med prestigenes. För mycket har med riktiga pengar inblandat.

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Köper man på Steam, ska man inte köpa DLC:erna därifrån, utan inne i spelet (om möjligt), eller på Arena.Nets hemsida.

signatur
Medlem

Med ett omslag med sköna damer, varför inte? Ett under att jag inte spelat det förr.

Medlem

Har fortfarande alla collectors edition av guild Wars och resten av delarna till första. Älskade spelen

Geeks Gaming
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Köper man på Steam, ska man inte köpa DLC:erna därifrån, utan inne i spelet (om möjligt), eller på Arena.Nets hemsida.

Spelar du genom Steam så måste du köpa dlcn därifrån. Och vise versa.

Geeks Gaming
Skrivet av dTexN:

För mycket har med riktiga pengar inblandat.

På vilket sätt? Allt du kan köpa i shoppen är till 90% kosmetika. Påverkar inte spelet överhuvudtaget för någon annan. De andra man kan köpa är mer bekvämlighet typ extra bag slots. Inget man kan köpa ger dig mer kraft än någon annan.
Allt man kan köpa in-game kan man tjäna ihop genom att bara spela. Har själv inte lagt ut ett öre och jag kör extremt casual.

Medlem

Det har man lagt många timmar på....inte för att jag kom nånstans direkt, men kul var det ändå 😅

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Guild wars var inget jag sänkte tid i. Jag var inne i Everquest, Anarchy online samt Eve online träsken då.

Gud vad jag saknar Anarchy Online, hade så sjukt mycket nice features för dess tid.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

På vilket sätt? Allt du kan köpa i shoppen är till 90% kosmetika. Påverkar inte spelet överhuvudtaget för någon annan. De andra man kan köpa är mer bekvämlighet typ extra bag slots. Inget man kan köpa ger dig mer kraft än någon annan.
Allt man kan köpa in-game kan man tjäna ihop genom att bara spela. Har själv inte lagt ut ett öre och jag kör extremt casual.

Vid release så var väl det ultimata achievmenten att lyckas fixa legendary weapons. Problemet var att det gick att sälja dessa på BLM. Så det fanns inte en chans att veta ifall någon spelat till sig vapnet eller konverterat till guld med riktiga pengar och köpt. Vilket gjorde att hela värdet runt legendaries var noll. Vet att vid gen2 fixade det halvdant. Ingen aning hur de som finns idag fungerar.

Men så fort ingame prestationer kan lösas med riktiga pengar helt eller halvt så förvinner all prestige runt det.

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Är inte servrarna stendöda? Loggade in för 10 år sedan och kunde inte hitta någon.

Geeks Gaming
Skrivet av dTexN:

Vid release så var väl det ultimata achievmenten att lyckas fixa legendary weapons. Problemet var att det gick att sälja dessa på BLM. Så det fanns inte en chans att veta ifall någon spelat till sig vapnet eller konverterat till guld med riktiga pengar och köpt. Vilket gjorde att hela värdet runt legendaries var noll. Vet att vid gen2 fixade det halvdant. Ingen aning hur de som finns idag fungerar.

Men så fort ingame prestationer kan lösas med riktiga pengar helt eller halvt så förvinner all prestige runt det.

Priserna på de har gått upp ganska rejält. Och är enbart gen 1 och 3 vapen man kan köpa. Plus stats vis så är dom inte bättre än ascended.
Dom fixade de genom att göra så all annan legendary gear kan man inte köpa. Och många av dom kan ta flera veckor även om du hårt grindar då mycket är låst bakom achievements och annat.

Men ja jag håller med att prestigen för just gen1 och 3 vapen är borta. Men går man in i PvP som lvl 4 med bara basic gear mot en som är 80 med fullt ledig gear så har man inget övertag då allt skalas.
De som är charmen med GW 2 också. Jag kan ta paus i 8 år(vilket jag gjorde) och ändå kunna komma tillbaka utan att behöva va pressad att grinda för att komma i fatt alla andra.

Skrivet av Siegfried:

Är inte servrarna stendöda? Loggade in för 10 år sedan och kunde inte hitta någon.

Nu under 20års så är där en hel del.

Medlem

Har detta spel fortfarande spelare? Har ett par tusen timmar i GW1 och spelat på elitnivå i PvP en gång i tiden - men har nog inte loggat in på närmare 10 år.

Medlem

Najs! Har alla guild wars collectors edition redan. Första spelet gjorde nog lika stort intryck som world of Warcraft för min del. Andra spelet kom jag inte in i lika mycket.

Medlem

Ah minnena….FoW solo, UW med 55 hp monk. Eller klassikern Perma sin som var helt på väggarna OP.
När jag äntligen fick ett set med Obsidian armor. Vilken jäkla tid det tog. Chaos Axe…..kan fortsätta med hur mycket som helst. Älskar det spelet!

Medlem
Skrivet av Herr_Haubitz:

Ah minnena….FoW solo, UW med 55 hp monk. Eller klassikern Perma sin som var helt på väggarna OP.
När jag äntligen fick ett set med Obsidian armor. Vilken jäkla tid det tog. Chaos Axe…..kan fortsätta med hur mycket som helst. Älskar det spelet!

"The Icy Dragon Sword wasn't always in the game. It was added during Wintersday 2005, without any notice whatsoever. Suddenly, posts started cropping up about IDSes dropping in Mineral Springs, and the community went crazy as it was slowly determined that it was not a hoax. Prices were through the roof, as initially people thought that perhaps the IDS was a Wintersday-2005-only drop."

Medlem

Magiskt spel, rekommenderar starkt. Finns så himla mycket och göra, och folket är så himla hjälpsamma.

Köp köp köp

Medlem

Spelade en hel del av Guild Wars första version, nu kallat prophecies och har riktigt fina minnen från tiden med spelet. Skiljer sig en hel del från traditionella MMO's men världen, musiken och spelsättet gör det verkligen till en unik upplevelse. Några av Jeremy Soules bästa verk finns i dessa titlarna!

Skrivet av lyrael:

Najs! Har alla guild wars collectors edition redan. Första spelet gjorde nog lika stort intryck som world of Warcraft för min del. Andra spelet kom jag inte in i lika mycket.

Har du kvar alla boxar? Jag sålde tyvärr alla mina. Gillade dom starkt.

signatur
Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Har du kvar alla boxar? Jag sålde tyvärr alla mina. Gillade dom starkt.

Jag det här jag, är lite av en hoarder när det kommer till sånt. Köpte även en signerad cd box med musiken från spelen.

Medlem

Spelade en hel runt 06 tror jag, främst nog för att det var gratis jämfört med wow.😸 Men inget jag är sugen på idag.

Medlem
Skrivet av robbis:

Guild Wars 1 var aldrig ett mmo utan ett online rpg som utvecklarna sjäöv kallar det. Hade inga features som bör finnas i ett mmo.

Och jag hittar inte Anniversary Masterpiece Collection på steam, länk tack

Finns inte på Steam dessvärre.

The Guild Wars : The 20th Anniversary Masterpiece Collection is available from the official Guild Wars 2 store. For all game editions, discounted costumes and services, and the Guild Wars : The 20th Anniversary Masterpiece Collection, head over to the original Guild Wars site. Various Guild Wars editions are also available on Steam.

12
Skriv svar