Kingdom Come: Deliverance 2 har nu fått ett hardcore-läge
Hoppas att man kan välja vilka av de här funktionerna som man vill aktivera. Jag älskar att gå vilse och dras med nackdelar, men jag tycker om när det blir för svårt (som i permadeath och svåra strider).
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Är det värt att köra med detta läge om man aldrig har spelat detta förut? Blir det en bättre eller sämre upplevelse?
Bättre såklart. Du är ju faktiskt i en lyxposition som inte redan har spelat förut och därmed får privilegiet att uppleva något väldigt unikt. Men bara om du tillhör den minoritet av spelare som verkligen får en kick av att klara av något som är ansträngande och svårt såklart.
Memento Mori
Helt underbart. Jag hoppas det inte kommer kännas lite för mycket hardcore med att inte kunna se sig själv på kartan mer än ibland, men jag tror det kommer gå bra.
Ska köra om på hardcore direkt. Tack Warhorse.
Man ska kunna fråga folk om var man är och på så vis få en tillfällig markering på kartan om var man befinner sig. Jag kommer definitivt testa hardcore när jag får lite mer tid över, men jag tvivlar dock på att jag kommer kunna spela ut spelet i detta läge utan fast travel pga tidsbrist 😅
Jag är en dryga 25 timmar in i spelet och börjar känna en viss stress över att min Henry är bättre än han borde vara - att spelet riskerar att bli lite väl lätt till sist. Är därför extra förtjust i tanken på ett hardcore-läge, som i alla fall balanserar en del av spelet, men kunde man inte gett spelarna möjligheten att slå på det (men inte av) mid-game? Jag har inte så mycket tid och lust över att jag kan spela om 20 timmar.
Smart att släppa detta nu när man redan hunnit varva det... Facepalm på den alltså.
Finns däremot riktigt mycket replayability, så många olika sätt att takla på vissa uppdrag och olika slut så absolut värd en ny vända!
AMD Ryzen 7 9800X3D, Sapphire Pulse RX 9070 XT, MSI MAG B650 TOMAHAWK, DDR5 32GB 6000MHz
Jag är en dryga 25 timmar in i spelet och börjar känna en viss stress över att min Henry är bättre än han borde vara - att spelet riskerar att bli lite väl lätt till sist. Är därför extra förtjust i tanken på ett hardcore-läge, som i alla fall balanserar en del av spelet, men kunde man inte gett spelarna möjligheten att slå på det (men inte av) mid-game? Jag har inte så mycket tid och lust över att jag kan spela om 20 timmar.
Tro mig, om du känner att det är för lätt nu så är det det. Jag körde ganska mycket sidouppdrag och hittade Brunswicks armor så hade i princip aldrig några problem alls med fights resten av spelet vilket var lite trist.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi