Trumps tullar stoppar förhandsbokningarna av Switch 2 i USA
Jag kan inte komma på en enda produkt från USA (annat än Steam) som jag inte kan klara mig utan. Visst kan vissa saker bli dyrare som byggs/tillverkas i EU/övriga länder i världen där materialen köps i USA, men det måsta gå hyfsat bra att köpa in från övriga världen och isolera nötterna på sin sida av havet.
Fasen vad det måste vara svårt att vara en intelligent amerikan idag, och se hur landet tas över av den raka motsatsen.
Duh...
Det du och många andra missar är att Trumps tullstrategi handlar med flit om utpressning, att tullarna väldigt väldigt medvetet ska ha en dramatisk och uppseendeväckande effekt och tvinga EU, Kina och andra parter till eftergifter. Trumps tullar är inte menade att pågå i flera år och utlösa en recession.
...
Från vad jag förstått så låter det här som den mest troliga förklaringen till varför han tullbelägger allt och allt. Det är ingen rättvis fördelning, och han kan själv gå in och skräddarsy dem i efterhand efter behov, som en sann maffios. Man kan ju hoppas att länderna synar skurk metoderna och vänder sig mot USA av rena principer, lite som fackförbunden som låter medlemmarna sympatistrejka.
Bästa vore ju att utesluta USA helt från all handel överhuvudtaget, försätta landet i en handelsblockad istället, tills de byter ut apelsinen. Jag känner att jag skulle kunna göra vilka uppoffringar som helst för att inte gå MAGA till mötes på en enda punkt.
"just nu".
Vad är det som är så roligt?
Fascinerande! Posta gärna lite länkar. Världens intelligentia (ekonomer/nobelpristagare...) är tämligen överens om det du anser är fel här. Hur har du lyckats bli så övertygad? Som sagt, fascinerande.
Jag skulle inte slösa många bokstäver på någon som uppenbarligen inte är här för att föra en riktig diskussion. Just saying.
Vi får se hur Trump agerar när amerikanska företag som handlar mycket med Kina börjar gå i konkurs.
Med tullar på 104 % åt ena hållet och 84 % åt det andra kommer det hända saker ganska fort och hans politik kommer att bli ännu mindre populär.
Japp, och det är snudd på oundvikligt. Tänk er ett företag som Boeing. Visserligen produktion i USA, men med i princip 100% importerade komponenter! Står en köpare i valet och kvalet mellan Airbus och Boeing lär dessa tullar föra upp priserna rätt extremt i det senare fallet, givet till Airbus fördel.
Cptn BaseballBatBoy!