Svenska Switch 2-priset: 6 795 kronor – 1 000 kronor för Mario Kart World

Medlem

1000 jävla spänn!? Skit på dig nintendo. Blir att emulera istället

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Vad tycker Carl Bildt om det här undrar jag?
Han talar alltid så gott om hur bra läget i Europa är jämfört med resten av världen.

Sir, this is a Wendy’s.

signatur

1338 - One Step Above

Moderator | Testpilot

Skippar nog helt ärligt.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hoppsan där försvann all köplust... Visst allt blir dyrare men jag lägger hellre de pengarna på något annat.

Medlem

Den kan dom få behålla för sig själva. Vilka fantasi priser....

Medlem

Tror nog att jag skaffar en ny hobby. Har Nintendo glömt bort en av sina största konsumentgrupper: barnfamiljer. Eller är det bara högavlönade singelhushåll som får lov att vara med?

Microsoft, Sony och Nintendo har helt klart valt att göra spelkonsoler till ett statusobjekt

Medlem

ALLA väntade på att GTA 6 skulle pusha priserna - det blev i slutändan Nintendo. 😅

Medlem

Tänker jag på…kartellbildning? Alla sätter samma pris…hmmm…särskilt som Tyskland och Frankrike ligger på så pass lägre nivåer…

Medlem

500€ på tyska Amazon.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

ALLA väntade på att GTA 6 skulle pusha priserna - det blev i slutändan Nintendo. 😅

nya Switch-spel kostar 599-650. Många PS5-spel kostar redan 850. Fram till nu har Nya Nintendo-spel inte ökat i pris de senaste 30 åren.

Gällande artikeln, så står det ju att priserna är preliminära, det har hänt förr att de sätts preliminärt för högt för att sedan sänkas.

Medlem
Skrivet av KalleKlas:

Förlåt, men ingen 3-barns mamma kommer att lägga ungefär 7000 på en ny Nintendo låda, det här kommer bara få casuals att köpa Switch 1 istället. Massiv blunder.

Helt klart lär detta boosta intresset for Switch och rent av Lite för folk som bara vill testa spelen…

Okej, tack! Då verkar dom finska priserna också vara dyrare än i övriga Europa, fortfarande billigare än här i Sverige dock.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Hårdvaran i Switch 2 är ju redan 5 år gammal. Personligen kanske inte konsolen är så dåligt prissatt. Men spelen har ingen plats på 1000kr. En Steam deck 256gb kostar typ 7000 men har spel som också nu släpps på switch. Jag menar 400kr för Hollow knight på Steam eller 1000kr på switch.

Den är billigare en så, Steam deck 256GB går för 420€ eller 4600 kr, dvs billigare än bas switch 2 priset i EU, vill du ha OLED 500GB modell så kostar den 570€ dvs 6200 kr fortfarande billigare än switch 2 här.

All moms och frakt ingår i priset på steam.

dyb
Medlem

Retrospelbutiken.se;

5849kr kostade standardversionen i några sekunder. jag skulle precis köpa den så stack priset upp till 5999kr.

Mariokart bundeln 6399kr ....sen stack den upp till 7199kr.

1059kr för Pro kontrollen (billigaste jag hittat den)

Annars har dom väldigt bra priser.

629kr för kameran
259kr för joy-con grip charger
939kr för joy-con par
519kr för 1 joy-con
259kr för case

fue
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Så därför kostar switch2 30% mer i Sverige än i Europa?

Copysweden kemikalieskatten m.m

Medlem

NU har de ökat till detta pris! 💸💸💸

Medlem

Kan de inte sälja en "switch 2 no screen edition" för halva priset för oss som bara spelar på tv:n !!??

Medlem
Skrivet av dyb:

Retrospelbutiken.se;

5849kr kostade standardversionen i några sekunder. jag skulle precis köpa den så stack priset upp till 5999kr.

Mariokart bundeln 6399kr ....sen stack den upp till 7199kr.

1059kr för Pro kontrollen (billigaste jag hittat den)

Annars har dom väldigt bra priser.

629kr för kameran
259kr för joy-con grip charger
939kr för joy-con par
519kr för 1 joy-con
259kr för case

6299 kr som billigast på retrospelbutiken.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Svindyrt för redan gammal hårdvara

Det är inte gammal hårdvara, har du ens kollat vad som sitter i och hur Nvidia supportar det?

Medlem

Någon mer än jag som tänker importera?
Funderar på från tyskland, tror ni man kan få det för 500euro eller tillkommer massa tullar och skatt + liknande?

Fattar inte hur Sverige kan ta 2000 mer kronor än Övriga europa, har vi så mycket skatter så blir man ju mörkrädd!

Medlem

Den verkar ligga på 5500 kr på tyska Amazon med Mario Kart.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Skippar nog helt ärligt.

Acceptabelt med tanke på konsolens mångsidighet men med stor tvekan. Det som tveklöst sabbar för mig är spelpriserna. Sammantaget och något tillbehör med tiden gör det till oacceptabelt dyrt.

Medlem
Skrivet av Lathron:

Någon mer än jag som tänker importera?
Funderar på från tyskland, tror ni man kan få det för 500euro eller tillkommer massa tullar och skatt + liknande?

Fattar inte hur Sverige kan ta 2000 mer kronor än Övriga europa, har vi så mycket skatter så blir man ju mörkrädd!

Bergsala + skatter på elektronik?

Medlem

Det är nya grisiga tider nu, bara att vänja sig. Mat eller spel, spelar ingen roll. Rösta med plånkan.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Kostar den verkligen 480euro i övriga Europa? På finska elgiganten ligger den på 589 euro och bundeln går på 649 euro.

Enl denna så verkar 450usd/480euro vara riktpriser. Men det är möjligt att man inte tar dessa speciellt hårt.

https://www.fz.se/nyhet/300250-switch-2-priset-officiellt-470...

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Vad tycker Carl Bildt om det här undrar jag?
Han talar alltid så gott om hur bra läget i Europa är jämfört med resten av världen.

Nu gissar jag lite vilt här men kanske är det inte just priset på Switch 2 som avgör ett lands välmående enligt Carl Bildt 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Hårdvaran i Switch 2 är ju redan 5 år gammal. Personligen kanske inte konsolen är så dåligt prissatt. Men spelen har ingen plats på 1000kr. En Steam deck 256gb kostar typ 7000 men har spel som också nu släpps på switch. Jag menar 400kr för Hollow knight på Steam eller 1000kr på switch.

Man kan köpa Steam deck för 3300Kr direkt från Valve, det gjorde jag😅

Skrivet av Tryffel5:

nya Switch-spel kostar 599-650. Många PS5-spel kostar redan 850. Fram till nu har Nya Nintendo-spel inte ökat i pris de senaste 30 åren.

Gällande artikeln, så står det ju att priserna är preliminära, det har hänt förr att de sätts preliminärt för högt för att sedan sänkas.

Man kan beställa och betala redan nu på flera butiker, så dem verkar inte preliminära.

Medlem

I’ll pass. Var intresserad på ca 5000 men jag betalar inte 7000 för en Switch. Gissar att svenska butikerna ser släppet som en chans att ta igen för lite dåliga tider nu.

Medlem

Mycket tråkigt, har hypad denna i flera år men nu undrar jag om det ens blir en till release alldeles för dyr

Medlem

500kr för lite plast

Skriv svar