Svenska Switch 2-priset: 6 795 kronor – 1 000 kronor för Mario Kart World
Vad tycker Carl Bildt om det här undrar jag?
Han talar alltid så gott om hur bra läget i Europa är jämfört med resten av världen.
Sir, this is a Wendy’s.
1338 - One Step Above
ALLA väntade på att GTA 6 skulle pusha priserna - det blev i slutändan Nintendo. 😅
nya Switch-spel kostar 599-650. Många PS5-spel kostar redan 850. Fram till nu har Nya Nintendo-spel inte ökat i pris de senaste 30 åren.
Gällande artikeln, så står det ju att priserna är preliminära, det har hänt förr att de sätts preliminärt för högt för att sedan sänkas.
Förlåt, men ingen 3-barns mamma kommer att lägga ungefär 7000 på en ny Nintendo låda, det här kommer bara få casuals att köpa Switch 1 istället. Massiv blunder.
Helt klart lär detta boosta intresset for Switch och rent av Lite för folk som bara vill testa spelen…
509:- i spanien https://www.mediamarkt.es/es/product/_consola-nintendo-switch...
Samma i tyskland https://www.mediamarkt.de/de/promo-list/gvr_dpl_switch_2_laun...
469:- i frankrike https://www.fnac.com/Console-Nintendo-Switch-2/a21424368/w-4
Okej, tack! Då verkar dom finska priserna också vara dyrare än i övriga Europa, fortfarande billigare än här i Sverige dock.
Hårdvaran i Switch 2 är ju redan 5 år gammal. Personligen kanske inte konsolen är så dåligt prissatt. Men spelen har ingen plats på 1000kr. En Steam deck 256gb kostar typ 7000 men har spel som också nu släpps på switch. Jag menar 400kr för Hollow knight på Steam eller 1000kr på switch.
Den är billigare en så, Steam deck 256GB går för 420€ eller 4600 kr, dvs billigare än bas switch 2 priset i EU, vill du ha OLED 500GB modell så kostar den 570€ dvs 6200 kr fortfarande billigare än switch 2 här.
All moms och frakt ingår i priset på steam.
Retrospelbutiken.se;
5849kr kostade standardversionen i några sekunder. jag skulle precis köpa den så stack priset upp till 5999kr.
Mariokart bundeln 6399kr ....sen stack den upp till 7199kr.
1059kr för Pro kontrollen (billigaste jag hittat den)
Annars har dom väldigt bra priser.
629kr för kameran
259kr för joy-con grip charger
939kr för joy-con par
519kr för 1 joy-con
259kr för case
Så därför kostar switch2 30% mer i Sverige än i Europa?
Copysweden kemikalieskatten m.m
Retrospelbutiken.se;
5849kr kostade standardversionen i några sekunder. jag skulle precis köpa den så stack priset upp till 5999kr.
Mariokart bundeln 6399kr ....sen stack den upp till 7199kr.
1059kr för Pro kontrollen (billigaste jag hittat den)
Annars har dom väldigt bra priser.
629kr för kameran
259kr för joy-con grip charger
939kr för joy-con par
519kr för 1 joy-con
259kr för case
6299 kr som billigast på retrospelbutiken.
Svindyrt för redan gammal hårdvara
Det är inte gammal hårdvara, har du ens kollat vad som sitter i och hur Nvidia supportar det?
Skippar nog helt ärligt.
Acceptabelt med tanke på konsolens mångsidighet men med stor tvekan. Det som tveklöst sabbar för mig är spelpriserna. Sammantaget och något tillbehör med tiden gör det till oacceptabelt dyrt.
Någon mer än jag som tänker importera?
Funderar på från tyskland, tror ni man kan få det för 500euro eller tillkommer massa tullar och skatt + liknande?
Fattar inte hur Sverige kan ta 2000 mer kronor än Övriga europa, har vi så mycket skatter så blir man ju mörkrädd!
Bergsala + skatter på elektronik?
Kostar den verkligen 480euro i övriga Europa? På finska elgiganten ligger den på 589 euro och bundeln går på 649 euro.
Enl denna så verkar 450usd/480euro vara riktpriser. Men det är möjligt att man inte tar dessa speciellt hårt.
https://www.fz.se/nyhet/300250-switch-2-priset-officiellt-470...
Vad tycker Carl Bildt om det här undrar jag?
Han talar alltid så gott om hur bra läget i Europa är jämfört med resten av världen.
Nu gissar jag lite vilt här men kanske är det inte just priset på Switch 2 som avgör ett lands välmående enligt Carl Bildt 🤷♂️
Hårdvaran i Switch 2 är ju redan 5 år gammal. Personligen kanske inte konsolen är så dåligt prissatt. Men spelen har ingen plats på 1000kr. En Steam deck 256gb kostar typ 7000 men har spel som också nu släpps på switch. Jag menar 400kr för Hollow knight på Steam eller 1000kr på switch.
Man kan köpa Steam deck för 3300Kr direkt från Valve, det gjorde jag😅
nya Switch-spel kostar 599-650. Många PS5-spel kostar redan 850. Fram till nu har Nya Nintendo-spel inte ökat i pris de senaste 30 åren.
Gällande artikeln, så står det ju att priserna är preliminära, det har hänt förr att de sätts preliminärt för högt för att sedan sänkas.
Man kan beställa och betala redan nu på flera butiker, så dem verkar inte preliminära.