No Rest for the Wicked frestar med uppdateringen The Breach

Robot
No Rest for the Wicked frestar med uppdateringen The Breach

Efter lång tystnad från Ori-skaparnas early access-titel.

#Moon-studios, #No-rest-for-the-wicked

Medlem

Fint att dom polerar. Bestämde mig för att skippa early access, det här kändes som ett spel jag ville lira i det bästa och mest kompletta skicket.

Håller tummarna för full release i år. Hoppas dom inte fokuserar för mycket på multiplayer som folk tydligen klagat på. Full fokus på SP-delen tack.

Måste säga att jag fortfarande verkligen diggar det estetiska, spelet ser läckert ut.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Fint att dom polerar. Bestämde mig för att skippa early access, det här kändes som ett spel jag ville lira i det bästa och mest kompletta skicket.

Håller tummarna för full release i år. Hoppas dom inte fokuserar för mycket på multiplayer som folk tydligen klagat på. Full fokus på SP-delen tack.

Måste säga att jag fortfarande verkligen diggar det estetiska, spelet ser läckert ut.

Jag spelat EA och är riktigt bra man vill ha mer.
Men deras senaste uppdatering vet jag fan vad de höll på med och misslyckades totalt, de bara la massa tid att vidareutveckla någon rougelite dungeon bara för att. De flesta var väldigt emot det och inte glada. Helt slöseri med deras utvecklartimmar.

Jag vill ha multiplayer men bara så det funkar. Att man kan joina andra och spela. Men tycker inte de ska lägga massa tid på det. Så få upp ramverket och lös buggar sen skit i all balansering eller klagomål kring det.

Medlem

Köper inte förrän det är klart och jag får ett fullständigt betyg. Men visst ser det kul ut.
Inte intresserad av multiplayer.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Är riktigt taggad på det här och lutar allt mer åt att det plockas upp inom en snar framtid. Ser gärna att de utvecklar multiplayer, hade varit grymt kul att tackla dungeons, bossar osv med en polare eller randoms om de utvecklar någon form av summoning-system.

Medlem

Är taggad och vill lira, men som vanligt när det här spelet kommer upp slänger jag in en brasklapp: https://venturebeat.com/games/despite-its-beautiful-ori-games...

Stöd inte skitstövlar genom att köpa deras spel.

Medlem

Också sjukt taggad på detta spel, men inväntar fullt släpp. Tror multiplayer kan bli riktigt kul dessutom

Moderator | Testpilot

Prestandan har varit skit sedan starten och sedan dess har jag inte velat ge det en ny chans. Önskar demo fanns så jag kunde testa och se hur det rullar.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag kunde inte ens komma förbi start. Crashade direkt.
Detta var förra året.

Idag kan jag logga in. Provade och gillade den långsammare combat style med få mobs åt gången. Taktisk combat mot ett fåtal mobs. Blir mer personligt än att face rolla över monster som i Diablo och POE.

Hoppas detta blir bra i slutänden

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Prestandan har varit skit sedan starten och sedan dess har jag inte velat ge det en ny chans. Önskar demo fanns så jag kunde testa och se hur det rullar.

Du kan iaf testa 2h med steams refund.

Medlem

Spelade i höstas och tyckte det var ett oerhört mysigt spel. Slutade när jag kom till någon rouglite grej och bestämde mig för att invänta mer "stortybaserat" innehåll.

Moderator | Testpilot
Skrivet av sumodl:

Du kan iaf testa 2h med steams refund.

<Uppladdad bildlänk>

Redan gjort!

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Redan gjort!

Ah ok!

Själv väntar jag på konsolversionen, så får la hoppas på nästa år😅

Medlem

Jo prestandan var riktigt dålig i början. Jag körde nästan inget då. Testade igen i höstas och då tyckte jag det fungerade bra.

Sen körde jag inte igenom så mycket för jag vill uppleva hela storyn i ett svep. För jag hade tolkat det som att det var en kampanj som skulle skapas.
Men den uppdatering som släpptes förut. The Crucible eller vad den heter var väl som någon skrev bara ett rogue-lite tillägg. Och det som kommer nu vet jag inte heller vad det blir. Men önskar de prioriterar storyn. Framför allt i singleplayer för det är så jag tänker uppleva den. Jag tycker alltid att jag tappar story-fokus så fort nån annan spelare ska in i min värld. Det skiftas istället åt att levla o krossa flest monster o dylikt. Vilket också kan vara kul givetvis. Men det är något helt annat. Ori hade inte varit samma upplevelse heller om nån annan hoppade runt samtidigt som mig.

Medlem

Prestandan har varit skit sedan starten

Jag var ju en av dem som köpte Ori and the Will of the wisps när det släpptes dag 1 och det spelet hade en hel del buggar på PC. Klarade ut det spelet fast än det var lite halvtrasigt på sina håll, är säkert perfekt idag.
Det misstaget vill jag inte göra om.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar