Tema tangentbord

Nintendo sägs vara "väldigt, väldigt, väldigt upprörda" över Switch 2-läckorna

Robot
Nintendo sägs vara "väldigt, väldigt, väldigt upprörda" över Switch 2-läckorna

Företaget måste se över säkerheten menar tidigare medarbetare.

#mario-kart-9, #nintendo, #switch-2

Medlem

Kvalitet på den där trailer visar ju verkligen hur stressade och arga de måste varit.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vem är det som läcker & varför på Spel,hårdvara osv? Om det är från arbetare från företaget så borde dom väll få sparken?

signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Vem är det som läcker & varför på Spel,hårdvara osv? Om det är från arbetare från företaget så borde dom väll få sparken?

Du tror inte det läcker och skvallras från alla företag? Sen har vissa produkter större efterfrågan och tryck från intressenter än andra områden. Därav även mer status att kunna presentera information från insidan av företaget.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Du tror inte det läcker och skvallras från alla företag? Sen har vissa produkter större efterfrågan och tryck från intressenter än andra områden. Därav även mer status att kunna presentera information från insidan av företaget.

Som sagt dom som läcker information borde dom inte få sparken?

signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Blir de påkomna så att det går bevisa riskerar de säkert att bli av med jobbet.

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Fick en befodran på sitt jobb hos Sony.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Förstår att dem är upprörda. Men å andra sidan, dem är alltid upprörda över något.

It's not a lake, it's an ocean

Numera läcker det i princip från alla nya produkter. Nintendo har närmast varit ett unikum, och många har undrat hur de gör för att hålla tätt. Plötsligt är de som alla andra.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Hade jag varit Nintendo så hade jag istället varit mer upprörd över hur lite av en ny konsol/ny generation switch 2 är.

Sim
Medlem

Vad förväntade du dig?

Skrivet av nmbrg:

Hade jag varit Nintendo så hade jag istället varit mer upprörd över hur lite av en ny konsol/ny generation switch 2 är.

signatur

Arff

Medlem
Skrivet av Sim:

Vad förväntade du dig?

Inte det här.

Medlem

Det läcker som ett såll på Nintendo och de är bekymrade - och även det har läckt. Ur deras perspektiv är det ju förståeligt att de är upprörda, de får inte styra sitt eget narrativ om konsolen utan behöver sätta dagordningen efter alla läckor som kommer från höger och vänster och hela internet surrar om. Fast för mig som konsument är det ju ganska egalt egentligen, har varit sugen på en ny Switch i ett par år och lär ju köpa ändå ...

Sim
Medlem

helt otroligt, de har visat hur konsolen kommer se ut och folk gnäller redan?

tycker nvidias 5000 serie grafikkort ser fula ut så dem kommer vara helt värdelösa också

Skrivet av nmbrg:

Inte det här.

signatur

Arff

Medlem
Skrivet av Sim:

helt otroligt, de har visat hur konsolen kommer se ut och folk gnäller redan?

tycker nvidias 5000 serie grafikkort ser fula ut så dem kommer vara helt värdelösa också

Ska självklart bli kul att få se vilka spel som kommer till releasen men kan ändå tycka att konsolen känns lite halvtråkig. Mer av en Switch 1.5 än en Switch 2. Vi vet ju redan att den i vanlig Nintendoordning kommer va svagare än övriga format.

Man är väl kanske lite bortskämd med innovation från Nintendos sida. Varenda ny generation har ju mer eller mindre inneburit något nytt spännande.

Sim
Medlem

Enda jag försöker få fram är att kanske avvakta och se presentationen av konsolen innan man målar fan på väggarna...
helt otroligt vilka krav det ställs på nintendo i och med deras nya konsol, i åratal har folk skrikit "4k60fps annars är det bara skit", tycker det är aldeles för tidigt att måla fan på väggen.

Skrivet av gorbatjov:

Ska självklart bli kul att få se vilka spel som kommer till releasen men kan ändå tycka att konsolen känns lite halvtråkig. Mer av en Switch 1.5 än en Switch 2. Vi vet ju redan att den i vanlig Nintendoordning kommer va svagare än övriga format.

Man är väl kanske lite bortskämd med innovation från Nintendos sida. Varenda ny generation har ju mer eller mindre inneburit något nytt spännande.

signatur

Arff

Medlem
Medlem
Skrivet av Sim:

Enda jag försöker få fram är att kanske avvakta och se presentationen av konsolen innan man målar fan på väggarna...
helt otroligt vilka krav det ställs på nintendo i och med deras nya konsol, i åratal har folk skrikit "4k60fps annars är det bara skit", tycker det är aldeles för tidigt att måla fan på väggen.

Jo jag kanske håller med en gnutta. Jag förväntade mig ju absolut inte en Switch 2 kraftfullare än en PS5 Pro men samtidigt önskar jag att Nintendo nån gång drar till iallafall en gnutta mer än vad de gjort de senaste generationerna. De behöver absolut inte tävla med MS och Sony men liiite mer kraft så den inte känns alldeles utdaterad halvvägs igenom generationen.

Medlem

Aldrig fattat varför de är så extremt viktigt att allt ska hållas hemligt.

Medlem
Skrivet av kennyg123:

Aldrig fattat varför de är så extremt viktigt att allt ska hållas hemligt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Osborne_effect

Medlem

Exakt detta, men är väl för komplicerat för folk att förstå.

När man får svart på vitt att en nyare och bättre version "snart" kommer ut så väntar folk.

Varför ska man köpa det som finns ute nu när man snaaaart, kan få en mycket bättre version?!
Varför skulle jag köpa ett switch 1 nu när jag vet att 2:an kommer ut snart?

eld
Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Sony och Microsoft har inga handhållna spelkonsoler, så vet inte vilka det skulle vara.

Medlem
Skrivet av eld:

Sony och Microsoft har inga handhållna spelkonsoler, så vet inte vilka det skulle vara.

?

eld
Medlem
Skrivet av gorbatjov:

När ds kom ut så var psp den kraftfullare plattformen, under 3ds tiden var vita snabbare.

Nu finns det iof mobiltelefoner att jämföra med men de är allt från superdatorer till potatisar.

Poängen är att det inte är rimligt att jämföra performance med något som har en konstant källa av energi.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Numera läcker det i princip från alla nya produkter. Nintendo har närmast varit ett unikum, och många har undrat hur de gör för att hålla tätt. Plötsligt är de som alla andra.

Pampers?

(Förlåt, jag hittar ut själv.)

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av eld:

När ds kom ut så var psp den kraftfullare plattformen, under 3ds tiden var vita snabbare.

Nu finns det iof mobiltelefoner att jämföra med men de är allt från superdatorer till potatisar.

Poängen är att det inte är rimligt att jämföra performance med något som har en konstant källa av energi.

Vet inte om du citerade fel från början?🤔

eld
Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Vet inte om du citerade fel från början?🤔

"Svagare än övriga format"

Medlem
Skrivet av eld:

"Svagare än övriga format"

Visst, Nintendo gör ju en delvis bärbar konsol men konkurrenterna är väl inte övriga bärbara plattformar? Switch Lite däremot..

eld
Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Visst, Nintendo gör ju en delvis bärbar konsol men konkurrenterna är väl inte övriga bärbara plattformar? Switch Lite däremot..

Även om den kan docka så blir den inte mindre bärbar hårdvara för det.

Den kan inte kötta på som något som är inkopplad i elnätet 100%

Jämföra med steamdeck eller liknande är en bättre idé

Medlem
Skrivet av eld:

Även om den kan docka så blir den inte mindre bärbar hårdvara för det.

Den kan inte kötta på som något som är inkopplad i elnätet 100%

Jämföra med steamdeck eller liknande är en bättre idé

Lite mer kräm blir det väl i dockat läge. Det är ju en hybridkonsol så visst kan man inte jämföra riktigt med övriga men det är ju ändå Nintendos senaste konsol så lite oundvikligt blir det ju. Sen går det ju ha den inkopplad i elnätet hela tiden om man så vill. Så använder jag min Switch, 100% av gångerna jag spelar.

12
Skriv svar