Yoshinori Kitase: "Våra moderna spel kan inte vara plattformsexklusiva"
Men menar samtidigt att Final Fantasy VII Rebirth har sålt tillfredsställande.
#Final-fantasy-7-rebirth, #Square-enix
Jag är övertygad om att Switch 2 blir deras huvudformat framöver. Vi ser det redan nu med Dragon Quest 1-2 HD att Switch-versionen i Japan säljer mångdubbelt bättre. Playstation är för litet i Japan och tidigare hållning om att hålla sig till den konsol som ligger i teknisk framkant blir inte lika relevant länge. Ska man ändå gå Multi så är nog Xbox givet också.
Jag är övertygad om att Switch 2 blir deras huvudformat framöver. Vi ser det redan nu med Dragon Quest 1-2 HD att Switch-versionen i Japan säljer mångdubbelt bättre. Playstation är för litet i Japan och tidigare hållning om att hålla sig till den konsol som ligger i teknisk framkant blir inte lika relevant länge.
Jag hoppas de börjar gå i Capcoms fotspår och släpper sina spel på så gott som allt och samtidigt lyckas de ofta optimera sina spel bra, men Square är ju inte precis kända för vare sig sin framförhållning eller optimering...
"adventurers always go left"
Vill spela dessa spel, men då dom ändå är delade I 3 delar så väntar jag tills alla 3 är släppt. vem vet blir väl kanske en enda stort släpp med alla 3 I ett när dom väl är släppta ^^ Då slår jag personligen till. Dom är trotts allt singleplayer och kommer vara lika bra då som nu.
De har verkligen satt sig i en no-win situation med den här FF7-trilogin. De överskattade FF VII:s dragningskraft ganska rejält i kombination med att de låste in sig med tidsexklusivitet vilket begränsade publiken... Och raka uppföljare tappar så gott som alltid i försäljning i efterföljande delar. Nu är de fast med att tvingas göra en dyr del tre och be en tyst bön till himmelen om att den ändå ska kunna matcha Rebirths försäljning (som var... inte jättebra).
Riktiga ess de har till chefer på den där studion. Ge Bobby Kotick ett jobb vetja, den gubben kunde ju åtminstone försäljning 😅😂
De har verkligen satt sig i en no-win situation med den här FF7-trilogin. De överskattade FF VII:s dragningskraft ganska rejält i kombination med att de låste in sig med tidsexklusivitet vilket begränsade publiken... Och raka uppföljare tappar så gott som alltid i försäljning i efterföljande delar. Nu är de fast med att tvingas göra en dyr del tre och be en tyst bön till himmelen om att den ändå ska kunna matcha Rebirths försäljning (som var... inte jättebra).
Riktiga ess de har till chefer på den där studion. Ge Bobby Kotick ett jobb vetja, den gubben kunde ju åtminstone försäljning 😅😂
Guitar Hero hostar blod i Bobby Koticks namn
Ingen tvingar dem att göra del tre, ramaskri lär det ju bli men vill dem inte så blir det inte
Arff
Skulle vara riktigt fint om man kan spela på den ultimata plattformen direkt dvs pc day one
Sony:
Guitar Hero hostar blod i Bobby Koticks namn
Lite svinn får man ju räkna med
Ingen tvingar dem att göra del tre, ramaskri lär det ju bli men vill dem inte så blir det inte
Nej, så är det ju. Men skulle de skippa del tre nu så vore det ju ett "tappa ansiktet"-ögonblick av episka proportioner. FF-nördarna skulle aldrig förlåta dem. 🙈
Men kommersiellt sett hade det nog varit bättre att göra en "rakare" remake i mindre skala, samt lägga fokus på nya AAA-titlar i franchisen istället för att ödsla åratal på något som har ett ganska väl definierat försäljningstak. Rebirth t ex verkar ju riktigt väl mottaget av de flesta som spelat det, men hade de gjort ett Rebirth-liknande spel som FF XVII istället för som mellanparti i en trilogi hade det ju haft större kommersiell potential.
Lite svinn får man ju räkna med
Nej, så är det ju. Men skulle de skippa del tre nu så vore det ju ett "tappa ansiktet"-ögonblick av episka proportioner. FF-nördarna skulle aldrig förlåta dem. 🙈
Men kommersiellt sett hade det nog varit bättre att göra en "rakare" remake i mindre skala, samt lägga fokus på nya AAA-titlar i franchisen istället för att ödsla åratal på något som har ett ganska väl definierat försäljningstak. Rebirth t ex verkar ju riktigt väl mottaget av de flesta som spelat det, men hade de gjort ett Rebirth-liknande spel som FF XVII istället för som mellanparti i en trilogi hade det ju haft större kommersiell potential.
Med tanke på hur otroligt dåligt xvi var behöver square bevisa att de kan leverera bra Final Fantasy igen vilket Rebirth bevisade. Iom att man kommer kunna flyga fritt med highwind och weapon strider kommer bli aktuellt i part 3 kommer det öppna upp hopp om ett eventuellt xvii som kanske går tillbaka till seriens rötter. Vill aldrig se samma stridssystem som vi hade förr (90-00talen) utan en vidareutveckling likt den i Rebirth som hyllats som det bästa stridssystemet i Final Fantasy franchisen.
Skulle vara riktigt fint om man kan spela på den ultimata plattformen direkt dvs pc day one
Köpte Mad Max på Steam under rean. Tänkte att det skulle vara bättre prestanda än konsolversionen. Har inte ens fått igång det än. Har aldrig haft liknande problem på mina konsoler. Så jag tycker inte att PC är så ultimat 😅
PSN: OAKTHYR
Köpte Mad Max på Steam under rean. Tänkte att det skulle vara bättre prestanda än konsolversionen. Har inte ens fått igång det än. Har aldrig haft liknande problem på mina konsoler. Så jag tycker inte att PC är så ultimat 😅
User error
User error
Funkar ändå alltid på konsol 👍
PSN: OAKTHYR