The Elder Scrolls Online går från årliga kapitel till säsonger

Robot
The Elder Scrolls Online går från årliga kapitel till säsonger

För att kunna experimentera och släppa nya typer av innehåll.

#Bethesda, #The-elder-scrolls-online

Medlem

Kan bli bra! Framför allt svårare combat i övervärlden och nya combat animations hade gjort rejäl skillnad och kanske till och med lockat en tillbaka till spelet

Medlem

ESO är ett kul MMO, men ibland hoppas jag att folk skulle bojkotta det så att Bethesda får tummen ur och kommer igång med ES6.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

ESO är ett kul MMO, men ibland hoppas jag att folk skulle bojkotta det så att Bethesda får tummen ur och kommer igång med ES6.

Det är väl dock ZeniMax Online Studios som jobbar med ESO och dess utveckling/uppdateringar, där Bethesda bara är publisher? ES6 utvecklas av Bethesda Game Studios, som inte jobbar med ESO.

signatur

PC | PS5 | Switch

Medlem
Skrivet av Albrion:

Det är väl dock ZeniMax Online Studios som jobbar med ESO och dess utveckling/uppdateringar, där Bethesda bara är publisher? ES6 utvecklas av Bethesda Game Studios, som inte jobbar med ESO.

Absolut men jag tror problemet är att ett nytt ES kommer kannibalisera på ESO om ESO fortsätter att gå som tåget. Därav är Bethesda/Microsoft kanske skeptiska till att släppa en titel som innebär mindre pengar för ESO, men om ESO går dåligt har de ju inget att förlora på att släppa ES6.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Absolut men jag tror problemet är att ett nytt ES kommer kannibalisera på ESO om ESO fortsätter att gå som tåget. Därav är Bethesda/Microsoft kanske skeptiska till att släppa en titel som innebär mindre pengar för ESO, men om ESO går dåligt har de ju inget att förlora på att släppa ES6.

Skyrim har (enlight steamcharts) fortfarande 25000 (!) dagliga spelare enbart på Steam, vilket är snudd på absurt om man bara tänker på spelets ålder, och som en hyfsad TES-nörd skulle jag gissa på att de som väntar på nästa TES-huvudspel, och de som spelar ESO är två olika målgrupper vid det här laget.

signatur

"adventurers always go left"

1
Skriv svar