CD Projekt efter Cyberpunk 2077: ryktet kan vara skadat för alltid

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Beror nog på vilket maskin du satt på, äldre generationens konsoler fick ingen opolerad diamant, det fick en trasig sörja.

Nej, det håller jag med om.

Själv körde jag på PS5. Första gången kördes några månader efter släppet och då var spelet fullt spelbart om än med lite buggar. Andra omgången kördes efter 2.0 och nu var spelet ännu bättre.

Medlem

Vad VDn menar är att de krashade halva företaget, tappade massa nyckelpersoner etc, de kommer aldrig komma tillbaka på det sättet. Tänk att detta var ett otroligt högt värderat företag som hade sin egen motor och där allt innan hade gått bra mer eller mindre.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tycker spelet är sådär. Kass skjutmekanik och körkänsla sabbar mkt och en märkligt uppbyggd värld på nåt sätt.
Känns inte som ett futuristiskt GTA så att säga, vilket var vad jag förväntade mig iaf.
Inte kört klart det än, blir liksom aldrig sugen såsom Rockstars spel gjort för mig (förr iaf).

Medlem

Jag är en långsint sur gammal gubbe, jag tycker abslout att CD amputerade båda benen och sköt sig i höften. Som andra nämnt tidigare så slog de jävligt hårt på trumman om att de inte var som andra skurkaktiga studios utan de var på spelarnas sida. Jo tjosan. Det spel man påstod sig göra var inte särskilt nära det som blev sanningen.
Men skit i det, livet går vidare och om deras nästa spel ser vettigt ut kommer jag väl köpa det så småningom även om jag drar snett med mungipan.

Alla får ha sin åsikt, jag har min och den kullen kommer jag att dö på.

Medlem

Jag var riktigt besviken på dem när de släppte CP2077, men de har repat sig, fixat det mesta och tycker nu spelet är fantastiskt, har väldigt många timmar in på spelet och kör nu expansionen. Så även om vi inte fick allt vi lovade så har de visat att de kan lägga ner engagemang och fixa spelet och inte bara lämna det och hoppas på att nästa går bättre.

Så för min del så har de inte tappat min respekt iaf, och ser fram emot nästa skapelse! Synd bara att de tappade så mycket kapital och resurser, får hoppas de lärt sig av läxan och slutar låta ekonomiavdelningen sätta agendan för spelsläpp.

Medlem

Staden i spelet var ju helt fantastisk att upptäcka, speciellt när allt var relativt patchat och klart med 2.1. Inget som kan mätas sig med att stå och titta på arkitekturen... Det som drog ner betyget var dialogen, där det kändes som om ett par tonåringar skrivit merparten. Johnny var nästintill outhärdlig.

International
Man of Mystery

Vad mig anbelangar är Cyberpunk2077 deras klart bästa spel. Japp, jag sa det, jag svor i kyrkan och spottade påven i ansiktet; jag tycker Witcher-serien är grymt överskattad!

Sen att de forkade upp releasen på en del gamla plattformar var ju förstås olyckligt, men det är de knappast ensamma om i den här branchen


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Tycker dom lyckades återupprätta ryktet iaf för mig igenom att det spelet man om drömde om/hoppas på ändå levererades till slut... Ett par år efter släpp med ändå..

Cyberpunk sitter på " Hugeass AAA-RPG"-tronen idag.

Finns inget som är lika stort, snyggt, bra, tajt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Folk har för höga tankar om VDs o producenter, de är inte gamers. Man ska aldrig lita på vad en VD säger om ett företag. I 99 fall av 100 är de bara ledsna över att deras dåliga styrning gav sämre intäkter. Självinsikten kommer aldrig, inte ens efter 7e eller 10e failade spelet och åtskilliga lootbox-skandaler senare. Krokodiltårar säger jag, vore mer intressant att höra anställdas åsikter.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Vad förväntade du dig egentligen?

En genuin fråga.

Vet inte om det är det personen syftar på, men jag tyckte det var väldigt tråkigt hur många uppdrag som bara var ett telefonsamtal där någon säger "Hej V, jag vill att du gör den här grejen, jag skickar ett SMS med mer info *klick*" medans V bara är knäpptyst och man har ingen möjlighet att ställa frågor eller någonting. Blev väldigt tråkigt att behöva läsa dessa meddelanden för att få någon som helst kontext för vad det handlade om.

Jämför det med Witcher-spelen och hur quests presenteras där och det är som natt och dag. Sen finns det så klart påkostade uppdrag i Cyberpunk också , men jag kände mig ofta som en robot som bara åkte mellan markörer på kartan och gjorde vad folk sa åt mig att göra utan att själv yttra ett ord.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Vet inte om det är det personen syftar på, men jag tyckte det var väldigt tråkigt hur många uppdrag som bara var ett telefonsamtal där någon säger "Hej V, jag vill att du gör den här grejen, jag skickar ett SMS med mer info *klick*" medans V bara är knäpptyst och man har ingen möjlighet att ställa frågor eller någonting. Blev väldigt tråkigt att behöva läsa dessa meddelanden för att få någon som helst kontext för vad det handlade om.

Jämför det med Witcher-spelen och hur quests presenteras där och det är som natt och dag. Sen finns det så klart påkostade uppdrag i Cyberpunk också , men jag kände mig ofta som en robot som bara åkte mellan markörer på kartan och gjorde vad folk sa åt mig att göra utan att själv yttra ett ord.

Den typen av uppdrag (om jag tolkar dig rätt) är ju valfria sidogrejer. Liknande witcher boards i W3 (även där bara lite text på ett papper) eller terminal-uppdrag från starfield osv. Utfyllnad om man inte vill köra main quest eller bara vill expa lite. Alla uppdrag i CP som var main story var väl rätt bra inslagna som jag minns det?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Den typen av uppdrag (om jag tolkar dig rätt) är ju valfria sidogrejer. Liknande witcher boards i W3 (även där bara lite text på ett papper) eller terminal-uppdrag från starfield osv. Utfyllnad om man inte vill köra main quest eller bara vill expa lite. Alla uppdrag i CP som var main story var väl rätt bra inslagna som jag minns det?

Jag kan inte minnas något liknande i The Witcher 3 och jag har spelat det väldigt mycket. Man hittade quests på notice boards men då besökte man ju oftast personen som satt upp lappen och fick questen presenterad av den. Men jag antar att det kanske kan jämföras lite med frågetecknena på kartan i det spelet som ofta var att man rensade bandit camps eller letade efter skatter.

Jag förstår att dom ville fylla Cyberpunk med mycket content men jag tycker bara inte att det görs på ett snyggt sätt, det känns konstigt när V accepterar vaga jobb utan att säga ett ord.

Medlem

jag spelade igenom spelet vid release. hade en bra upplevelse men sprang på obalans och buggar nåt ordentligt. efter stora updateringarna på spelet ville jag spelade igenom det igen men kom aldrig in i det igen . lite synd.

12
Skriv svar