Ny trailer för Little Big Adventure - Twinsen’s Quest

Robot
Ny trailer för Little Big Adventure - Twinsen’s Quest

Remaken av kultspelet släpps i november.

#221, #Little-big-adventure, #Twinsens-quest


Redaktör
Ponny

Testade det på Gamescom. Gillade det! Estetiken är kanske ingen home-run känner jag spontant men inget som direkt skavde. Sen tycker jag kanske tvåan är MÄSTERVERKET™ i den korta serien, men en sak i taget.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ser fram emot det här. Hoppas det säljer tillräckligt bra för en remake på tvåan, som i sin tur säljer tillräckligt bra för trea.

Medlem

Skall spela detta! Tvåan är milslångt bättre, men det är fortf. ett unikt och roligt spel.

Medlem

Påminner jättemycket om originalet, 100% köp!

Medlem

Måste man ha spelat Little Big Planet för att förstå handlingen i Little Big Adventure?

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Testade det på Gamescom. Gillade det! Estetiken är kanske ingen home-run känner jag spontant men inget som direkt skavde. Sen tycker jag kanske tvåan är MÄSTERVERKET™ i den korta serien, men en sak i taget.

Hur tyckte du kontrollen av Twinsen var i remaken förhållande till orginalet?

Medlem

Givet köp, oavsett om det är bra eller dåligt. Så mycket minnen från originalet back in the day. <3

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Måste man ha spelat Little Big Planet för att förstå handlingen i Little Big Adventure?

Olika serier, så nej 🙂

Redaktör
Ponny
Skrivet av LabRat:

Hur tyckte du kontrollen av Twinsen var i remaken förhållande till orginalet?

Mycket, mycket bättre! Där fanns det ändå utvecklingspotential, om man säger så. Kändes väldigt naturligt och man behövde inte "byta" mellan olika tillstånd utan det sker så att säga omedelbart.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent

Musiken tar mig tillbaka, så att säga. Givet dag ett-köp!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

För de som vill köpa den fysiska utgåvan: Day 1-utgåvan /limited innehåller:
Full game, Digital Reimagined original soundtrack, 3d lenticular och Digital artbook (59 sidor).

https://www.microids.com/little-big-adventure-twinsens-quest-...

1
Skriv svar