GTA V:s story-dlc skrotades p.g.a. "kassakon" GTA Online

Medlem

Vad exakt går GTA online ut på? Hur är det upplagt? Är det pvp? Åker man bara runt och härjar eller finns det någon story?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det är mina egna iaktagelser vad kidsen spelar
Kanske du och nått 40+ gäng och en massa kids då 😂

Fair enough 😆

Medlem
Skrivet av Starscream:

Vad exakt går GTA online ut på? Hur är det upplagt? Är det pvp? Åker man bara runt och härjar eller finns det någon story?

Det går ut på att du ska driva olika verksamheter typ knarklabb och olika verksamheter som du tjänar pengar på sen ska du jobba dig uppåt skaffa bättre grejer för att kunna göra stora stötar. Det är extremt grindigt för att få dig att handla sharkcards.

Medlem

För mig är GTA den fungerande och ”levande” världen. Det går inte ihop med ”nu gör jag uppdrag och möts av joe random utanför min bas. Ger mig mer könslam av wuake med bilar, fast utan bra kontroller.

Jag fattar det i voop, men helt open world går mig helt förbi. GTA är helt enkelt inte för mig längre, det är för ynglingar med pappas mastercard.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Jag trodde att det var helt uppenbart att det var på det här viset. Det kan inte ha varit många som inte förstår hur det fungerar nu.

Medlem
Skrivet av KoP:

Det känns ju verkligen inte som att dom saknar resurser att göra både och, dvs skapa story dlc och hålla igång GTA Online.

Dålig fan-service och lite osjysst/girigt beteende. Det är ingen bra reklam för deras verksamhet i mina ögon iaf.

Jag misstänker att dom gör allt för att skydda sin "guldgås" GTA online. Och dom ser det som att konkurrera med sig själva om dom gör något annat som DLC eller andra spel. Så länge folk inte spelar Gta online så köper dom inte shark cards. Det känns lite som att dom följer samma mönster som WoW och deras mer eller mindre nedläggning av andra spel runt om. Vilket i längden förstör Blizzard tycker jag som inte är intresserad alls av WoW....

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Bara tog slut helt plötsligt och fanns inget kul att göra när storyn var över.
Väldigt lite sidouppdrag med.

" Strangers and Freaks " sidouppdragen var ju ganska omfattande med cirka 15st olika kedjeuppdrag du kunde spendera många timmar på. Men håller med om att det fanns ganska lite att göra efter storyn, hoppas detta löses i 6:an men fruktar att det ej kommer pga. dom vill ha folk till online delen istället.

Medlem

Tråkigt.. Men som det ser ut nu så tjänar de väl mer pengar på flygande bilar och glitterbazooka än kvalitativt berättande.


signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

---------Avoid the mass psychosis----------

12
Skriv svar