Red Dead Redemption stöder nu 60 fps på Playstation 5
Wonk att inte PS4 också får möjligheten, hade tagit upplåst med VRR också där om det är så att den inte kan hålla 60FPS stabilt, men PS3360 klarade ju 20-30 FPS så har svårt att se hur PS4 inte orkar...
Så typ minsta möjliga för godkänt på PS5 och PS4 under all kritik...
Du har rätt! Visste det var något med xbox versionen men det var upplösningen som var hög inte fpsen
Tänk på att RDR på Xbox är 360-versionen körd genom ett bakåtkompatibel programvara utvecklad för Xbox One, och inte alls utnyttjar den extra prestandan i Series X. För övrigt är RDR ökänt för att ha bruten kod och det ryktas även om mycket strul under utvecklingen som förmodligen försvårat arbetet med remastern.
Förra generationens konsoler hade en riktigt sunkig CPU vilket resulterade i att många spel, speciellt open world som RDR, ofta hade svårt att ens nå upp i stabila 30.
Visst kan man tycka att den patchen som nu kommer till PS5 även borde ges ut till Xbox men situationen är annorlunda då PS5-versionen kostar pengar medan den på Xbox är gratis. Rockstar borde valt att ge ut remastern även på Xbox från första början, med en rabatterad möjlighet att uppgradera om man redan äger 360-versionen. Inte omöjligt att orsaken är att Series S återigen försvårar situationen.
CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor