Metal Gear-serien firar 60 miljoner sålda exemplar
Tycker om att de gjorde ett riktigt avslut på serien i och med Metal Gear Solid 5 och att de på så vis knöt samman alla spel i serien.
Kan lätt bli att det håller på för länge när det bara kommer nya spel hela tiden i en serie och i slutändan blir det bara ett fiasko där de enda som fortsätter vara kvar är de mest inbitna fansen.
Jag tänker köpa Master Collection vol 1 och sen se i och med framtida samlingar om det är så att Konami har tänkt släppa allt som finns med Metal Gear i dessa samlingar.
Jag har börjat tro det eftersom de släpper så otroligt mycket i och med volym 1.
Det som jag hoppas på med att de gör en remake av MGS 3 och kallar den för delta är att de kommer fortsätta göra nya versioner av alla spelen men i kronologisk ordning.
Skulle vara så kul att se Portable Ops / Peace Walker med riktiga scener istället för tecknade scener och att få se Metal Gear och Metal Gear 2 i 3D med scener och röstskådespelare som framför replikerna hade också varit något.
Ska bli kul att spela igenom de 3 första spelen på PC. Aldrig spelat första och har inte rört de andra på snart 20 år
Första fem spelen 😉